جزئیات PCB و VRM مادربردهای اینتلی MSI B760 فاش شد

شرکت MSI مجموعه جدیدی از مادربردهای B760 را ارائه می کند که هدف آنها پشتیبانی از پردازنده های نسل سیزدهم غیر K اینتل است. مادربردهای جدید قدرت انتقال بهتر و مجموعه ای کاملاً جدید از ویژگی ها را ارائه می دهند. در این میان نام سه مادربرد Tomahawk / Mortar / ITX EDGE دیده می شود.

سری مادربردهای MSI Intel B760 همچنان شامل دو گزینه DDR5 و DDR4 برای انتخاب بهتر بین کاربران است. نشت مشخصات PCB و مدار قدرت یا VRM این بار بروی مادربردهای ATX Tomahawk (تاماهاک)، mATX Mortar (مرتار) و mITX EDGE (اج) تمرکز دارد. هر 3 مادربرد دارای ویژگی‌های کاملاً جدید و تجدید در بخش طراحی‌ هستند، البته در این میان فرم فکتور mITX مادربرد EDGE نظر ما را جلب کرد.


اولین نگاه به مادربرد MSI B760 MAG Tomahawk پیش از رونمایی رسمی


در خبرهای اخیر مشخصات حدودی مادربرد MSI MPG B760 Tomahawk WIFI DDR4 را منتشر کردیم. این برد دارای طراحی مدار قدرت VRM با 12+1+1 فاز (75A) است که توسط دو کانکتور 8 پین تغذیه می شود. همچنین یک اسلات کامل PCIe Gen 5.0 x16 و یک اسلات PCIe 4.0 x4 PCIe این مادربرد را همراهی می کند. در کنار این موارد سه اسلات M.2 وجود دارد که دارای رابط PCIe Gen 4.0 x4 هستند. هر 3 اسلات M.2 به هیت سینک مجهز هستند، هرچند هیت سینک های بزرگ روی VRM را نمی توان نادیده گرفت.

در مرحله بعد، ما مادربرد MSI MAG B760 Mortar WIFI را داریم که با طراحی مدار قدرت 12+1+1 فاز مشابه که از ماسفت های 75A Dr.MOS استفاده می کند، به زودی عرضه می شود. انرژی مورد نیاز پردازنده توسط دو کانکتور 8 پین تامین می شود. همچنین این مادربرد دارای چهار اسلات حافظه DDR4 یا DDR5 بر اساس سلیقه خریدار است. از آنجا که این یک مادربرد دارای فرم فکتور mATX است، دو اسلات M.2 Gen4 وجود دارد در حالی که اسلات های PCIe شامل یک اسلات PCIe Gen 5.0 x16 و یک Gen 4.0 x4 هستند.

در نهایت، در این بین یک فرم فکتور mITX داریم که مربوط به مادربرد MSI MPG B760 ITX Edge با طراحی مدار قدرت VRM 8+1 فاز (90A) است. در این مادربرد پردازنده انرژی خود را از طریق یک کانکتور 8 پین دریافت می‌کند. همچنین دو اسلات DDR4 DIMM و یک اسلات PCIe Gen 5.0 x16 در کنار یک اسلات تکی M.2 این مادربرد را همراهی می کند. هر سه این مادربردها در هفته اول ژانویه عرضه خواهند شد، بنابراین منتظر اطلاعات بیشتر از جمله قیمت و در دسترس بودن در روزهای آینده باشید.

 

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !