مادربرد MSI MAG B760M Mortar Max با قابلیت اورکلاک BCLK پردازنده های غیر K

شاید بتوان گفت یکی از جذابترین قابلیت های مادربردهای سری MAX شرکت MSI، وجود قابلیت اورکلاک پردازنده های غیر K اینتل است. همانطور که می دانید تنها پردازنده های K اینتل ضریب باز هستند و قابلیت اورکلاک دارند اما دسترسی به اورکلاک پردازنده های غیر K اینتل، قابلیتی است که نباید به این سادگی از آن گذشت. اکنون اورکلاک BCLK پردازنده های غیر K اینتل در مادربرد MSI MAG B760M Mortar Max وجود دارد.

مادربردهای B760 به زودی (چند روز دیگر) در کنار پردازنده های نسل 13 غیر K اینتل عرضه می شوند. در واقع مادربردهای مبتنی بر چیپ ست B760 برای میزبانی از پردازنده های میان رده و غیر K اینتل بهینه شده اند نه پردازنده های رده بالای این نسل. همین جمله نشان می دهد که شما نه قابلیت اورکلاک دارید و نه دسترسی به فرکانس های بوست پردازنده های قدرتمند، پس راهکار این دسترسی در دستان ام اس آی است آن هم با سری MAX.

کمتر مادربردی را می توان پیدا کرد که به صورت پایه قابلیت اورکلاک پردازنده را ندارد اما به ژنراتور اورکلاک داخلی مجهز شده باشد. ام اس آی در مادربردهای سری MAX خود این ژنراتور را قرار داده تا به راحتی در محیط بایوس با تغییرات در BCLK ( و بعضاً VCORE ) به فرکانس های بالا حتی در پردازنده های ضریب بسته یا غیر K دسترسی داشته باشید. البته قبلاً مطلبی با عنوان “آموزش اورکلاک پردازنده 13600K با مادربرد MSI B660M MORTAR MAX WIFI” منتشر کرده بودیم که می توانید با نگاهی به آن، از نحوه اورکلاک کردن پردازنده با این سری از مادربردهای MSI آگاه شوید.

حال مادربرد MAG B760M Mortar Max با فرم فکتور Micro-ATX عرضه می شود تا مشتاقان به فرکانس های بالا را شگفت زده کند. ژنراتور فرکانس Renesas RC26008 این وظیفه را بر عهده دارد تا با افزایش BCLK، به فرکانس های بالاتر و البته پایداری در بالاترین فرکانس پردازنده دسترسی داشته باشید. در تست های انجام شده پردازنده i5-12400 با BCLK تنظیم شده بروی 125 به راحتی در فرکانس 5.0 گیگاهرتز کار کرد. لازم به ذکر است که این قابلیت به افزایش قیمت 20 تا 30 دلاری نسبت به مدل پایه منجر می شود.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد