ام اس آی اولین خنک کننده مایع پردازنده خود را از سری MAG CORE LIQUID معرفی کرد

بالاخره ام اس آی دست به کار شد و خنک کننده مایع پردازنده را دیر هنگام اما قدرتمند به میدان رقابت وارد کرد. ام اس آی در نمایشگاه CES 2020 بیش از 10 جایزه را به خود اختصاصی داده است اما معرفی خنک کننده مایع پردازنده از سوی اژدهای تایوانی بسیار جالب است. در ادامه با دو خنک کننده مایع MAG CORE LIQUID 360R و MAG CORE LIQUID 240R بیشتر آشنا می شوید.

تمرکز MSI بروی خنک کننده های اختصاصی با پتانسیل بالا در دفع حرارت با معرفی خنک کننده مایع پردازنده شکلی دیگر به خود گرفت. این خنک کننده های مایع که برای اولین در نمایشگاه CES 2020 معرفی می شوند در دو نوع رادیاتور 360 میلی متری و 240 میلی متری طراحی شده اند.

سیکل بسته های جدید ام اس آی عملکرد عالی در دفع حرارت، نویز بسیار کم و طراحی عالی را به همراه خواهند داشت. پشتیبانی گسترده ای از انواع مختلف سوکت پردازنده های اینتل و AMD دست کاربر را برای استفاده از این خنک کننده ها باز می گذارد. رادیاتور استفاده شده با پرده های مهندسی شده آلومینیومی برا دفع هر چه بهتر حرارت طراحی شده اند. رایداتور 360 میلی متری می تواند حتی قدرتمندترین پردازنده ها با توان حرارتی بالا را هم پشتیبانی کرده و به راحتی خنک کند. رادیاتور 240 میلی متری هم برای کاربرانی مناسب است که فضای کمتری برای نصب رادیاتور خنک کننده دارند اما به دنبال خنک کننده ای قدرتمند هستند.

MAG CORE LIQUID 360R

 

یکی دیگر از جذابیت های خنک کننده MAG CORE LIQUID 240R و MAG CORE LIQUID 360R، نورپردازی ARGB این محصولات است. ام اس آی نورپردازی ARGB را در سطح گسترده در فن ها و بلاک خنک کننده استفاده کرده است. کاربران می توانند این نورپردازی را با نرم افزار Mystic Light MSI مدیریت کرده و جلوه های بصری مختلفی را برای آن در نظر بگیرند.

MAG CORE LIQUID 240R

 

مساحت جابجایی مایع خنک کننده در این خنک کننده ها نسبت به نمونه های معمولی افزایش پیدا کرده تا گردش و دفع حرارت به خوبی انجام شود. همچنین MSI برای انعطاف پذیری در کابل کشی و مدیریت کابل ها، چرخش 270 درجه ای اتصالات را در نظر گرفته تا کاربران به راحتی این خنک کننده را در کیس نصب کنند.

سرعت چرخش فن ها هم با توجه به حرارت تولید شده توسط پردازنده، متغییر است و حتی قابلیت نویز بسیار کم را هم دارند. بیش ترین صدای تولیدی از فن های این خنک کننده ها 40.9 دسی بل است که در بیشتر مواقع نویز تولیدی بسیار کمتر از این عدد است. در کنار فن ها، صدای تولید شده از پمپ این مجموعه هم از بسیار کم و در حدود 18 دسی بل است.

یاتاقانهای سرامیکی برای افزایش عملکرد و طول عمر بیشتر تا 1 میلیون ساعت بهینه شده اند تا فاصله عملکردی این خنک کننده های مایع را از نمونه های معمولی بیشتر کند.

پست های مرتبط

شرکت Lexar سرانجام SSD نسل پنجمی NM1090 خود را به بازار عرضه کرد

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER

کامپیوتکس 2024 : شرکت Lexar نسل جدید رم‌های DDR5 و نسل پنجم SSD های خود را معرفی کرد