شخصی سازی کارت گرافیک RX 5600 XT به سبک MSI

کمپانی MSI همزمان با سایر برند های تولید کننده کارت گرافیک RX 5600 XT به معرفی مدل های مختلف آن از جمله Gaming و Mech را با خنک کننده اختصاصی و نرم افزار های انحصاری خود معرفی کرد. محصولات جدید MSI از هسته های پردازشی مبتنی بر معماری ریز پردازنده RDNA بهره می برند و بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتری FinFET تولید شده اند.

با توجه به معماری و لیتوگرافی کارت گرافیک های RX 5600 XT می توان انتظار قدرت پردازشی قابل توجه با قیمت بسیار مناسب را داشت. ام اس آی با شخصی سازی کارت ها و به کارگیری تجهیزات مدار تغذیه و خنک کننده اختصاصی، علاوه بر ارائه قدرت بیشتر، پایداری بسیار بالاتر و توان مصرفی بهینه را در دسترس کاربران قرار می دهد.

مهم ترین فناوری به کار رفته توسط MSI در کارت گرافیک های سری RX 5600 XT با نام Innovative Power Allocation شناخته می شود که تاثیر قابل توجهی در ارائه پایداری و عملکرد بالا دارد. این فناوری به کارت گرافیک اجازه می دهد تا تمام توان مورد نیاز خود را از طریق کانکتور PCI پاور به دست آورده و هیچ توانی از اسلات PCI دریافت نکند. همانطور که می دانید اسلات های PCI نسل سوم، قادر به ارائه حداکثر 75 وات توان به کارت گرافیک ها هستند و این مقدار می تواند تاثیر منفی روی عملکرد کارت و قطعات پر مصرفی مانند پردازنده اعمال کند.

دو خنک کننده اختصاصی Gaming و Mech وظیفه خنک سازی RX 5600 XT را بر عهده دارند که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. وجود دو عدد فن و هیت سینک آلومینیومی به همراه لوله های انتقال حرارت از جمله ویژگی های مشترک Gaming و Mech به شمار می روند، اما وجه تمایز آنها وجود نورپردازی RGB در نسخه Gaming X است.

خنک کننده قدرتمند و کارآمد MSI سبب کنترل دمای پردازنده گرافیکی، چیپ ست های حافظه و مدار تغذیه می شود تا کاربر بدون نگرانی از این بابت به انجام بازی های مورد علاقه خود در دراز مدت بپردازد. ام اس آی در مدل گیمینگ به جای خمیر حرارتی یا همان خمیر سیلیکون از پد خنک کننده بهره برده که سبب انتقال بهتر دما و طول عمر بیشتر می شود.

نور پردازی RGB به کار رفته در این خنک کننده از طیف وسیع نور های RGB پشتیبانی می کند و امکان کنترل آنها توسط نرم افزار Dragon Center امکان پذیر است. فناوری MYSTIC LIGHT به همگام سازی نورپردازی RGB با سایر قطعات از جمله مادربرد، سیستم های خنک کننده و حافظه رم دارای نورپردازی RGB منجر می شود. با توجه به طیف وسیع قطعاتی که از فناوری MYSTIC LIGHT پشتیبانی می کنند، هیچ نگرانی از بابت محدودیت پشتیبانی حتی توسط محصولات سایر برند ها وجود ندارد.

کارت گرافیک های RX 5600 XT سری MECH نسخه به روز رسانی شده از سبک طراحی VENUS ام اس آی به شمار می روند و از رنگ نقره ای استیل در خنک کننده آن استفاده شده است. ترکیب این رنگ در طیف گسترده، جلوه بسیار زیبایی پدید آورده است. دو عدد فن TORX FAN 3.0 انحصاری ام اس آی نیز علاوه بر خنک سازی ایده آل، به کاهش نویز منجر شده است.

ام اس آی دو نسخه از هر دو سری Gaming و Mech تدارک دیده که شامل مشخصات فرکانس متفاوت شده است. با این وجود پارامتر های اصلی از جمله حجم حافظه گرافیکی به میزان 6 گیگابایت، رابط حافظه 192 بیتی، سرعت حافظه 12 گیگابیت بر ثانیه و تعداد هسته های پردازشی RDNA در تمامی مدل ها یکسان است.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود