بروزرسانی جدید تلگرام چت های مبتنی بر مکان را امکان پذیر می کند

بروزرسانی جدید تلگرام برای نسخه 5.8 این پیام رسان منتشر شده. شاید در میان کاربران ایرانی محبوب ترین پیام رسان ممکن تلگرام باشد اما در میان دیگر کشور های اروپایی و حتی امریکایی آنقدر محبوبیت ندارد. یکی از اصلی ترین دلایل کاهش اهمیت این پیام رسان به نسبت پیام رسان های دیگر چون واتس اپ امنیت پایین تلگرام می باشد.

در حالی که تلگرام از کدگذاری END TO END استفاده می کند، باز هم نتوانسته خیال کاربران را از بابته امنیت کامل راحت کند. حال نیز مسئولین این پیام رسان تلاش دارند تا با ارائه امکانات جدید توسط تلگرام کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

در آخرین بروزرسانی منتشر شده، این پیام رسان از این پس قابلیت برقراری چت با کاربران نزدیک به شما از نظر موقعیت مکانی را خواهد داد. پیش از این چنین اتفاقی برای کاربران ایرانی بسیار ویژگی آشنایی به نظر می رسید. پیام رسان ها نه چندان معتبری پیش از این از چنین قابلیتی برای یافتن افراد نزدیک به نسبت موقعیت مکانی بهره مند می شدند.

اما قطعا تلگرام هم از نظر میزان کاربر و هم از نظر امنیت می تواند عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. برای استفاده از این قابلیت در صورت دریافت نسخه 5.8، به قسمت مخاطبین رفته و گزینه اضافه کردن افراد نزدیک به شما را انتخاب کنید (Contacts > Add People Nearby).

حتی قابلیت جدید دیگری با نام People People برای بروزرسانی جدید در نظر گرفته شده که به شما این امکان را می دهد در گروه های نزدیک به خود و عمومی شرکت کنید.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !