تظاهرات شهروندان اوکراینی برای لغو شبکه های اینترنتی 5G / خرافات یا واقعیت ؟

فراگیر شدن ویروس کرونا تا به امروز مشکلات بسیاری را برای شهروندان در سراسر دنیا به وجود آورده است. این بحران جهانی مشکلات بسیاری را برای شرکت های عرصه تکنولوژی در جهان به وجود آورده است. اما یکی از اتفاقات جالب اعتزاضات شهروندان برخی از کشور های برای لغو پروژه های شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G می باشد.

پروژه همه گیر شدن اینترنت 5G  از اواخر سال 2019 میلادی بصورت جدی شروع شد و با توجه به سرعت دانلود و آپلود بالایی که با خود به همراه آورده، کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کرد و البته بسیاری از شرکت های عرصه گوشی های هوشمند نیز محصولاتی با قابلیت پوشش چنین شبکه هایی را معرفی کردند.

در انگلستان شهروندان برخی از شهر های این کشور دست به اعتراضاتی بر علیه شبکه های اینترنتی 5G زدند و معتقد بودند که این شبکه های اینترنتی جدید سبب شیوع بیشتر کرونا ویروس خواهند شد. حتی بصورت غیر قانونی برخی از ایستگاه ها را نیز به آتش کشیدند.

حال شهروندان اوکراینی نیز معتقد هستند که شبکه های اینترنت 5G سبب شیوع ویروس کرونا می شوند و دست به تظاهرات زده اند. 25 هزار نفر از شهروندان این کشور بصورت نمادین نامه ای را امضا کرده اند و به وب سایت رئیس جمهور این کشور ارسال کرده اند.

هنوز مشخص نیست که چرا برخی از شهروندان چنین اعتقادی دارند که شبکه های اینترنتی 5G باعث شیوع هرچه بیشتر کرونا ویروس می شوند. تا به ذامروز هیچ دلیل علمی، چنین اعتقاد جالبی را تایید نکرده است.

حتی برخی از شهروندان این کشور با زبان تهدید آمیز در رسانه های اجتماعی مختلف اخطار داده اند که اگر دولت اقدامی برای منحل کردن پروژه های شبکه های 5G نداشته باشند خودشان دست به کار خواهند شد و همانند انگلیسی ها دست به تخریب پایگاه های مختلف خواهند زد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !