لذت سرعت دانلود نجومی گوشی های هوشمند با مودم اسنپدراگون ایکس 60 کوالکام

با فراگیر شدن شبکه های اینترنتی 5G شرکت های مختلف مودم هایی با قابلیت پوشش چنین شبکه هایی را معرفی کردند. کوالکام بی شک در این بخش قدرتمند ترین شرکت حال و حاضر می باشد. بعد از رونمایی از مودم اسنپدراگون ایکس 55 که قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را داشت این بار قصد دارد تا از مودم جدید خود یعنی ایکس 60 پرده برداری کند.

آخرین پرچمداران سامسونگ یعنی خانواده گوشی های گلکسی اس 20 از مودم های اسنپدراگون ایکس 55 این شرکت بهره برده بودند. اما احتمال مجهز شدن پرچمداران جدید سری نوت این شرکت به مودم اسنپدراگون ایکس 60 وجود خواهد داشت.

دو باند 6GHz و mmWave باند هایی هستند که شبکه های اینترنتی نسل پنجم را ارائه می دهند و باند mmWave می تواند سرعتی به مراتب بالاتری را به نسب باند 6GHz ارائه دهد.

مودم اسنپدراگون ایکس 60 نیز قابلیت پشتیبانی از هر دوی این باند ها را دارد. با توجه به اخبار منتشر شده این مودم قدرتمند توانایی ارائه حداکثر سرعت دانلود بسیار بالای 7.5 گیگابایت بر ثانیه را خواهد داشت.

اپل بعد از اینکه اعلام کرد قصد رونمایی از هیچ گوشی هوشمند 5G را در سال 2020 ندارد، بعد از مذاکراتی که بین این شرکت و کوالکام صورت گرفت، کوالکام موافقت کرد تا مودم های 5G گوشی های هوشمند اپل را تامین کند.

هر چند اپل به دلیل مبلغ بالای قرار داد کمی ناراضی بود و بهانه تراشی کرده بود که مودم های اسنپدراگون ایکس 55 به نسبت ساختار گوشی های هوشمند این شرکت کمی ابعاد بزرگی دارند. مودم جدید اسنپدراگون ایکس 60 کوالکام با معماری 5 نانومتری معرفی خواهد شد و دیگر اپل مجبور است برای ارائه یک گوشی 5G هزینه تقریبا گزافی را متحمل شود.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد