ردمی استفاده از پردازنده جدید جی 90 گیمینگ مدیاتک را تایید کرد

در حالی که مدیاتک از اولین پردازنده قدرتمند گیمینگ خود که سری جی 90 نامگذاری کرده پرده برداری کرد، با توجه به گذارشات منتشر شده گویا شیائومی اولین مشترین این پردازنده قدرتمند برای سری ردمی گوشی های هوشمند خود خواهد بود. مسئولین این شرکت در بیانیه ای رسمی از مجهز شدن گوشی هوشمند آینده ردمی به پردازنده جدید مدیا تک خبر دادند.

هلیو جی 90 به هشت هسته قدرتمند مجهز شده، دو هسته Cortex-A76 قدرتمند برای مواقع اوج مصرف کاری و شش هسته Cortex-A55s  ضعیف تر برای پیک کاری کمتر و ذخیره انرژی بهتر، هسته های این پردازنده قدرتمند را تشکیل می دهند. این پردازنده بر پایه معماری ARM طراحی شده.

پردازنده گرافیکی Mali-G76  در نظر گرفته شده برای هلیو جی 90 در کنار هشت هسته قدرتمند در نظر گرفته شده توانایی ارائه فرکانس کاری 2.05 گیگاهرتزی را دارد. پردازنده جدید مدیاتک همچنین قابلیت پشتیبانی از حداکثر میزان رم 10 گیگابایتی  LPDDR4X  را نیز خواهد داشت.

پشتیبانی از فناوری HyperEngine توسط این پردازنده باعث شده تا تجربه بازی لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. قابلیت اصلی که سبب قدرتمند شدن این پردازنده شده موتور شبکه است که می تواند به طور خودکار اتصال WiFi و LTE را برای تقویت قدرت سیگنال ترکیب کند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود