استعفای مدیر عامل پیامرسان سروش

شنیده‌ها حاکی از این است که مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیامرسان سروش در تیرماه امسال از سمتش استفعا کرده است. اتفاقی که در صورت تأیید، به معنای پایان همکار‌ی سه‌ساله‌ی صداوسیما و تیم فنی سروش خواهد بود.

مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیام‌رسان سروش اخیرا در حالی استعفا داده که چندی پیش او خبر از رونمایی از ورژن سروش پلاس داده بود.

رحیمی از شهریور سال گذشته مدیریت سروش را بر عهده گرفته است. پیش از او سیدمیثم سیدصالحی مدیر پیام‌رسان سروش بود که در حال حاضر رئیس هیات مدیره مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است.

استعفای مدیرعامل سروش در حالی صورت می گیرد که پیامرسان های داخلی به عنوان تجربه های ناموفق فناوری در ایران تلقی می شوند که در مدت 2 سال فعالیت خود نتوانسته اند درآمدزایی مناسبی داشته باشد. از این رو هنوز این شبکه های اجتماعی در انتظار اعتبار از سوی دولت به سر می برند. البته پیام رسانهای رقیب سروش مانند گپ و بله با همکاری برخی از نهادهای خصوصی مانند ایرانسل و بانک ها توانسته اند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند و گویی در این زمینه از سروش جلوتر هستند.

خبر استعفای مدیرعامل سروش امروز در حالی منتشر شد که 6 روز گذشته، مرتضی رحیمی توضیحاتی در مورد سروش پلاس داده بود و گفته بود که «پیام‌رسان سروش پلاس همیشه رایگان است و ما برای نصب آن مبلغی از کاربران دریافت نمی‌کنیم. داستان اصلی از آنجایی آغاز می‌شود که ما یک تکنولوژی جدید را روی ۳۰ میلیون کاربر پیاده‌سازی کرده‌ایم همچون مدیریت چند حساب کاربری، پین کردن پیام‌ها و از همه آن‌ها مهمتر بحث ویترین محتوا.»

طبق اعلام رحیمی، «دنیایی متنوع و رنگارنگ از کانال‌ها و بات‌ها در سروش‌پلاس وجود دارد. اما چطور باید از بین این همه کانال و بات، آن‌هایی را که مورد نظرمان است پیدا کنیم؟ ویترین، راه‌حل این مسئله است که منتخبی از بهترین کانال‌ها و بات‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کند. معرفی پرمخاطب‌ترین کانال‌ها در موضوعات گوناگون، پیشنهاد‌های روز، صفحه اختصاصی بات‌ها و امکانات متنوع دیگر، همه در ویترین سروش‌پلاس، انتظار کاربران را می‌کشد.

‌سازمان صداوسیما، مالک و سرمایه‌گذار پیام‌رسان سروش است که توسعه‌ی آن را بخش خصوصی برعهده دارد.

طی یک سال گذشته رحیمی بار‌ها در اظهارنظر‌های مختلف از عمل نکردن صداوسیما به تعهداتش گله کرده و علت بسیاری از مشکلات سروش را همین اتفاق عنوان کرده بود.

در روز‌های گذشته نیز اخباری مبنی بر استعفای رحیمی از مدیریت سروش مطرح شده که در صورت صحت آن نشان می‌دهد اختلافات صداوسیما و تیم فنی پیام‌رسان، وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

علاوه بر این، تیم فنی سروش در ابتدای سال جاری اعلام کرد توسعه‌ی پیام‌رسان سروش را متوقف کرده و از محصول جدیدی با عنوان موقت «سروش‌پلاس» رونمایی کرد که بنا بر گفته‌های رحیمی، از پایه توسط بخش خصوصی و بدون مشارکت صداوسیما توسعه پیدا کرده است.

محصولی که به گفته‌ی رحیمی؛ مشتریان بزرگی هم برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده است. او در حاشیه‌ی چند رویداد استارتاپی در هفته ها‌ی گذشته عنوان کرده بود که پیشنهادات خوبی برای سرمایه‌گذاری دریافت کرده که پیشتر به سبب مخالفت صداوسیما با آن‌ها وارد مذاکره نشده بود، اما اکنون و برای محصول جدیدش در حال بررسی آن‌ها است.

باید منتظر واکنش صداوسیما به خبر استعفای رحیمی ماند تا بر اساس این تصمیم آینده پیام‌رسان سروش مشخص شود.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند