بررسی تخصصی هدست گیمینگ Patriot Viper V380

هدست های گیمینگ جدا از کیفیت صدای متفاوت و کیفیت ساخت مختلف، در بین کاربران به گزینه ای محبوب تبدیل شده اند. از این رو تعداد هدست های گیمینگ در بازارهای جهانی و حتی بازار داخلی بسیار شده و انتخاب یک گزینه مناسب را به کاری سخت تبدیل کرده است. در این مطلب با بررسی تخصصی هدست گیمینگ Patriot Viper V380 در خدمت شما هستیم.

هدست گیمینگ Viper V380 در صدر جدول هدست های شرکت پاتریوت قرار دارد. این هدست گیمینگ شاید در رده برترین های این شرکت باشد اما قیمت عالی آن، قطعا پتانسیل بالایی برای یک انتخاب منطقی را ایجاد می کند. در اولین برخورد، طراحی جذاب، کیفیت ساخت خوب، پدهای بزرگ، نورپردازی خیره کننده RGB و میکروفونی با قابلیت حذف از بدنه شما را مجدوب می کند.

نگاهی به مشخصات Viper V380

مشخصات هدست گیمینگ Viper V380 پاتریوت
ابعاد درایورها  53 میلی متری
ساختار درایورها آهنربای نئودیمیوم
امپدانس 64 اهم
طراحی هدست Closed-back
صدا 7.1 کانال مجازی
محدوده فرکانس 20 تا 20.000 هرتز
اتصال USB
میکروفون  قابل جدا شدن
کلیدهای هدست تنظیم حجم صدا

قطع میکروفون

نورپردازی

کابل 2.2 متر متصل به بدنه
وزن 310 گرم

جعبه

طراحی خوب
محکم

جعبه هدست گیمینگ Viper V380 با وجود قیمت کمتر از 100 دلاری که دارد، عالی است. جعبه ای محکم با تصویرسازی مناسب برای یک هدست گیمینگ از ویژگی های این جعبه است. رنگ قرمز و مشکی جعبه در محصولات پاتریوت تنها در محصولات رده بالا استفاده می شود که جدا از این موضوع به جذابیت بصری جعبه هم افزوده است. تصویرسازی و چهره هدست در هر زاویه ای از جعبه قابل مشاهده است. با باز کردن جعبه، یک فوم نرم به خوبی تمام بخش های مختلف هدست را در بر گرفته تا در حمل و نقل و حتی ضربه خوردن هم به خوبی از محصول محافظت کند.

در داخل جعبه هم بجز هدست Viper V380، میکروفون و یک دفترچه راهنما قرار گرفته است.

طراحی هدست Viper V380

طراحی عالی
ارگونومیک بالا
نورپردازی خیره کننده

این هدست دارای دو پد یا بالشتک مستطیلی است که البته در زاویه زیر کمی اریب طراحی شده است. هر دو بالشتک به وسیله دو بازوی فلزی با کیفیت ساخت عالی به پایه متصل شده اند. قاب هدست در هر سمت با حجم های برجسته و استفاده از پنل های شبکه ای، نمایی بسیار خوب را به Viper V380 بخشیده است.

برای تنظیم زاویه بالشتک ها، لولایی در بخش اتصال به بازوی فلزی در نظر گرفته شده است و تنظیم ارتفاع بالشتک ها هم به صورت کشویی طراحی شده تا ساختار کلی این هدست برای هر کاربری مناسب شود. هدبند یا نوار بالای سر با پوشش چرم، در بخش بالا و پایین دارای ساختار نرمی است تا در استفاده های طولانی مدت باعث خستگی کاربر نشود. همچنین در این بخش نوشته نشان گیمینگ پاتریوت یا VIPER قطعا بخشی از زیبایی طراحی این هدست است.

بالشتک هایی با عمق 3 سانتی متر، هم بزرگ هستند و هم نرم. در واقع در این هدست گیمینگ هر آنچه با سر کاربر تماس دارد نرم است که همین موضوع Viper V380 را به یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده طولانی مدت تبدیل می کند. لازم به ذکر است که یک روکش در فاصله گوش کاربر و درایورها قرار دارد تا از کثیف شدن درایورها جلوگیری کند.

شاید یکی از برترین ویژگی های ساختاری Viper V380، انعطاف پذیری بالای آن باشد. چنانچه با بسیاری از هدست ها کار کرده باشید می دانید که در صورت پیچ دادن بدنه هدست یا اقدام به منعطف نشان دادن آن، صدای شکستگی و ترک خوردن قطعات مختلف شما را از این کار باز می دارد. اما Viper V380 چنین نیست. این هدست را می توانید در هر زاویه ای خم کنید، بی آنکه صدایی از بی کیفیت بودن متریال به گوش برسد.

کنترلرها در هدست ها به دو روش روی سیم و روی بدنه طراحی می شوند. در هدست Viper V380 کنترل ها بروی بدنه هدست یا قاب سمت چپ (L) قرار گرفته اند. این به شما بستگی دارد که با کنترل های روی بدنه راحت هستید یا روی سیم اما کنترل های این هدست دسترسی خوبی را فراهم می کنند. دکمه ها یا کلیدهای قرار گرفته بروی بدنه شامل کنترل دوار حجم صدا، مدیریت نورپردازی (روشن خاموش کردن و افکت های مختلف) و دکمه فعال یا غیر فعال کردن میکروفون هستند. اگر کمی از کنترل ها جلوتر بیایید، درگاه میکروفون را مشاهده می کنید که با پوششی نرم پلاستیکی مخفی شده است.

در لبه دو قاب هدست نوار باریک نورپردازی RGB بسیار خیره کننده است. پاتریوت در این هدست گیمینگ بجز این نوارهای باریک حتی نوشته VIPER در هر سمت را به نورپردازی RGB مجهز کرده است.

میکروفون قابل جدا شدن است که همین مورد قابلیت بسیار کاربردی خصوصا برای کاربرانی دارد که اشتیاقی به دیدن میکروفون بروی بدنه هدست ندارند. پایه میکروفون هم برای تنظیم نزدیکی به دهان کاربر قابل تنظیم است. زمانی که میکروفون فعال باشد نشانگر LED سفید در سر آن به شما اعلام حضور می کند. ممکن است میکروفون در صورت جدا سازی و اتصال مکرر کمی لق شود اما مطمئن باشید که همچنان وصل است و کار می کند.

نرم افزار Viper V380

امکانات کاربردی
ظاهری نامناسب

هدست گیمینگ Patriot Viper V380 همچون دیگر محصولات پاتریوت دارای یک نرم افزار اختصاصی است. این نرم افزار گزینه های بسیاری برای شخصی سازی دارد اما ظاهر آن کاملا نا امید کننده است. با باز کردن نرم افزار سه گزینه در سمت چپ دیده می شود. گزینه های Speaker (اسپیکر)، MIC (میکروفون) و LED (نورپردازی) با زیر مجموعه های خود قابلیت شخصی سازی را فراهم می کنند.

در بخش Speaker زیر مجموعه هایی مانند equalizer با قابلیت تنظیم دستی اکولایزر صدا و فعال یا غیر فعال کردن آن، Xear Voice Clarity برای صاف کردن صدا و Xear 3D به منظور فعال سازی صدای فراگیر 7.1 کانال مجازی دیده می شود.

بخش MIC یا میکروفون شامل دو زیر مجموعه Xear Enc برای فیلتر نویز صدای پس زمینه و Xear Magic Voice به بهانه تغییر صدا با مودهای مختلف قرار گرفته است.

و در نهایت بخش LED برای مدیریت نورپردازی با 4 افکت مختلف و خاموش شدن نورپردازی، مدیریت شدت نور، سرعت چرخش نور و شخصی سازی رنگ نورپردازی در این بخش دیده می شود.

صدای خروجی Viper V380

صدای خروجی خوب
قابلیت تنظیم با نرم افزار اختصاصی
درایورهای بزرگ

همانطور که در بخش مشخصات هدست عنوان کردیم، Viper V380 دارای درایورهای 53 میلی متری بزرگ است که به خوبی می تواند در کنار بالشتک های بزرگ، بروی گوش کاربر قرار گیرد. به محض قرار دادن هدست بروی گوش از صدای خروجی خوب کمی غافلگیر شدیم اما با کمی دقت در صدای خروجی به این نتیجه رسیدیم که صدا کمی بم است. این بم بودن صدا مانند ارائه بیس های سنگین زیر پوستی نیست. بیشتر صدای بم در فرکانس های 60 هرتز است که کمی باید کمتر شود. پس به سرعت به سراغ تنظیم دستی اکولایزر از نرم افزار اختصاصی رفیتم.

این اکولایزر مانند بعضی از نرم افزارها با اوربوست کردن صدا باعث تداخل نمی شود که همین موضوع را دوست داشتیم. در فرکانس های پایین، کمترین میزان قابل شخصی سازی 30 هرتز است، در فرکانس های میانه با 250 و 500 هرتز همراه هستید و در فرکانس های بالا نهایتاً می توانید 16 هزار هرتز را تنظیم کنید. این در حالی است که محدوده فرکانسی این هدست بین 20 تا 20 هزار هرتز عنوان شده است. پس از تنظیم اکولایزر بهترین خروجی صدایی که از این نرم افزار گرفتیم این بود که فرکانس 30 هرتز را 4 واحد افزایش دادیم، فرکانس 60 هرتز که باعث خرابی صدای اصلی هدست بود را 4 واحد کم کردیم. همچنبن فرکانس 120 هرتز را هم دو واحد کم کردیم تا تاثیر بهتری بروی فرکانس 60 هرتز داشته باشد. پس از آن فرکانس های میانه را بین 1 تا 3 واحد افزایش دادیم و به فرکانس های بالا کاری نداشتیم. در این تنظیمات صدای خروجی کاملا مورد پسند بود.

تنظیمات بنچیمو برای اکولایزر بهینه

با این تنظیمات اکولایزر، صدای بیس عمیق و جذاب بود، صدای میانه که تاثیر بسیاری بروی اصوات دارد واضح و جالب بود و در نهایت تداخلی هم از صدای خروجی تجربه نکردیم که کمی برای یک هدست 75 دلاری دور از ذهن بود.

در لیست زیر می توانید نسبت نویز به سیگنال هدفون هایی که در آتلیه بنچیمو تست شده است را نگاه کنید. این تست بر اساس دسی بل خروجی از درایورها است و عدد بالاتر گزینه برتر این جدول است.

با اینکه ساختار هدفون Closed-back است اما همچنان افراد اطراف شما به خوبی صدای پخش شده از هدست را می شنوند. پس باید بگوییم که عایق صوتی چندان در این هدست گیمینگ کاربردی نیست.

در لیست زیر می توانید نهایت صدای خروجی از هدفون ها به محیط اطراف را مشاهده کنید. در این جدول هر چه صدای خروجی از هدفون به محیط اطراف کمتر باشد بهتر است.

صدای فراگیر 7.1 کانال

ویژگی همیشه مزحک

به نظر نگارنده یکی از مزحک ترین ویژگی های هدست های گیمینگ همین صدای فراگیر مجازی 7.1 کانال است. نه نظر مثبی نسبت به این ویژگی داریم و نه توصیه می کنیم که آن را فعال کنید. خصوصاً در گوش دادن به موسیقی با فعال کردن این گزینه چنان صدا بر هم می ریزد که شما را از پشیمانی های گذشته زندگی تان پشیمان تر می کند. در این هدست هم چیزی عوض نشده و همچنان پای حرفمان هستیم.

میکروفون Viper V380

عملکرد قابل قبول
قابلیت جدا شدن

همانطور که عنوان کردیم، میکروفون این هدست با قابلیت فعال شدن حذف نویز محیط اطراف و تغییر صدای کاربر طراحی شده است که تغییرات صورت گرفته تنها با نرم افزار اختصاصی این هدست ممکن است.

میکروفون Viper V380 بدون حذف محیط اطراف

میکروفون Viper V380 با حذف محیط اطراف

میکروفون Viper V380 با حالت 1 تغییر صدا

میکروفون Viper V380 با حالت 2 تغییر صدا

میکروفون Viper V380 با حالت 3 تغییر صدا

میکروفون Viper V380 با حالت 4 تغییر صدا

صدای میکروفون به عنوان یک هدست 75 دلاری، عملکرد خوبی دارد اما تا زمانی که گزینه حذف نویز پس زمینه یا Xear ENC فعال نشده باشد. صدای میکروفون چندان صدای محیط اطراف را به صورت وحشتناک به گوش مخاطب نمی رساند. با فعال شدن نویز گیر، بسیار ناچیز صدای محیط اطراف کم می شود اما صدا به نحوی بازتولید می شود که انگار گوینده در انتهای یک چاه عمیق قرار گرفته است.

نتیجه گیری

استفاده از اتصال USB در هدست ها باعث می شود تا شما بدون دردسر، دسترسی به صدای خروجی و میکروفون داشته باشید. هرچند این نوع اتصال حرفه ای نیست اما متاسفانه حتی در هدست های گران قیمت هم استفاده می شود. در این میان شاید بتوان گفت برترین ویژگی هدست گیمینگ Patriot Viper V380 عملکرد عالی به نسبت قیمت است. کیفیت ساخت هدست خوب است، به خوبی بروی سر قرار می گیرد، پوشش مناسبی بروی گوش دارد و بدنه انعطاف پذیری دارد. در کنار این موارد دسترسی مناسب به کنترل ها و کیفیت کابل هم خوب است.

صدای خروجی به صورت پیشفرض جذاب نیست اما نگران نباشید با تنظیمات ساده در نرم افزار اختصاصی می توانید این صدا را به گزینه ای جذاب تبدیل کنید. صدای فراگیر 7.1 کانال مجازی هم مانند بسیاری از هدست های گیمینگ یک ویژگی بسیار تبلیغاتی و به دردنخور است.

میکروفون با قابلیت جدا شدن، عملکرد خوبی دارد. تداخل زیادی بین صحبت و صدای محیط اطراف دیده نمی شود که قطعاً می تواند نقش خود را در بازی های آنلاین و چت به خوبی بازی کند. اما بهتر است نویز گیر آن را فعال نکنید.

در مجموع هدست گیمینگ Patriot Viper V380 به عنوان یک هدست قیمت مناسب، عملکرد بسیار خوبی دارد اما پیش از هر چیز شما یک هدست با ظاهری لوکس را خریداری کرده اید تا یک هدست گیمینگ با صدای بسیار عالی.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !