دوئل گوشی های گیمینگ / نگاهی به مشخصات ROG Phone 3 و Lenovo Legion

در چند روز گذشته بود که شایعاتی را از جدیدترین گوشی های هوشمند گیمینگ ایسوس و لنوو که قرار است بزودی رونمایی شوند شنیده بودیم. ایسوس ROG Phone 3 و Lenovo Legion دو گوشی گیمینگ می باشند که با توجه به آنچه در شایعات شنیده ایم، مشخصات فنی قدرتمندی را با خود به همراه خواهند داشت. البته نباید به همین راحتی از کنار نوبیا رد مجیک 5G گذشت. در این مقاله قصد داریم تا مقایسه ای داشته باشیم از مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این دو گوشی گیمینگ.

طراحی و صفحه نمایش

در بخش طراحی در نظر گرفته شده، ایسوس چندان زحمتی به خود نداده و ROG Phone 3 از طراحی تقریبا مشابه با ROG Phone 2 بهره برده است. اما لنوو دست به تحولی عظیم زده و طراحی بسیار زیبای را برای Lenovo Legion در نظر گرفته. طراحی که قطعا طرفداران بسیاری در بخش کاربر های گیمر خواهد داشت.

Lenovo Legion

لنوو در کنار طراحی زیبا، خلاقیت های بسیار خوبی را به خرج داده که کمک شایانی به هرچه زیبا تر شدن و جذاب تر شدن این گوشی هوشمند گیمینگ کرده. از اصلی ترین طراحی های در نظر گرفته شده، دوربین سلفی پاپ آپ می باشد. تمام گیمر ها برای بازی با گوشی های هوشمند گیمینگ، از حالت landscape یا همان افقی استفاده می کنند. سنسور دوربین سلفی پاپ آپ 20 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند به نحوی طراحی شده که شما می توانید هنگام بازی در این حالت، از آن استفاده کنید.

اما یکی از قدرتمند ترین و جذاب ترین مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای Lenovo Legion، صفحه نمایش این گوشی می باشد. صفحه نمایش 6.67 اینچی آمولد که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی فوق العاده 144 هرتز را خواهد داشت. زیبایی که قطعا چشمان هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

ایسوس ROG Phone 3

در طرف دیگر اما ROG Phone 3 به صفحه نمایشی 6.59 اینچی با رزولوشن FHD پلاس و پنل امولد مجهز شده که به نسبت نسل قبلی تفاوت چندانی در طراحی شاهد نیستیم. اما این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را نیز خواهد داشت که به راحتی نمی توان از کنارش رد شد.

دوربین

در قسمت پشتی Lenovo Legion نیز شاهد قرار گیری دو سنسور برای دوربین می باشیم. سسنور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور های دروبین دوگانه Lenovo Legion را تشکیل می دهند. برای یک گوشی گیمینگ باید گفت که سنسور های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.

برای ROG Phone 3 اما در این بخش سه سنسور در نظر گرفته شده. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی گیمینگ را تشکیل می دهند.

پردازنده و باتری

در بخش مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده نیز، Lenovo Legion تا دندان مسلح وارد شده. قرار است قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 پلاس این گوشی گیمینگ را همراهی کند. البته این پردازنده برای گوشی های هوشمند خانواده گلکسی نوت 20 سامسونگ نیز گویا در نظر گرفته شده است.

رم 16 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 512 گیگابایتی، از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که به شارژر قدرتمند 90 واتی شارژ سریع نیز مجهز شده، خیال شده در این زمینه ازنظر عمر مفید باتری و نیز زمان شارژر کامل، راحت می کند.

در طرف دیگر نیز ROG Phone 3 نمی خواهد که از رقیب چینی جدیدش عقب بیفتد. جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 پلاس این گوشی گیمینگ را همراهی می کند. رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشد.

اما یکی دیگر از پر اهمیت ترین مشخصات در نظر گرفته شده برای کاربر های گیمر، میزان ظرفیت باتری می باشد. در این بخش نیز ایسوس ROG Phone 3 به باتری قدرتمند 6000 میلی آمپری مجهز شده که خیال شما را از بابت طول عمر مفید راحت می کند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود