پای لپ تاپ های RTX 30 هم به استخراج ارز باز شد !

پس از نایاب شدن کارت گرافیک ها این بار نوبت لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک RTX 30 است که در بازار کمیاب شوند. گزارش ها نشان می دهد که ماینرهای چینی نه تنها کارت گرفیک ها را بلعیده اند بلکه این بار به سراغ لپ تاپ ها رفته تا از این طریق هم سود استخراج را کسب کنند.

محبوبیت اتریوم با افزایش ارزش، بین استخراج کننده ها با کارت گرافیک بسیار بالا رفت. همین موضوع هم باعث شد تا کارت گرافیک های RTX 30 و RX 6000، نیامده تمام شود. البته ممکن است با خود بگویید که چرا شرکت های تولیدکننده، بر عرضه کارت گرافیک در بازار نظارتی ندارند. در واقع باید اینطور عنوان کرد که سود فروش کارت گرافیک به ماینرها بیشتر از گیمرها است. جالب است بدانید بسیاری از ماینرها برای خرید مستقیم تعداد زیادی کارت گرافیک از شرکای انویدیا، در صف هستند و البته فروش بی قید و شرط آن هم با قیمت بیشتر قطعا گزینه جذاب تری است تا فروش با ضمانت و قیمت منصفانه به گیمرها.

اما از کارت گرافیک ها که بگذریم، روش جدید استخراج اتریوم بین چینی ها در حال محبوب شدن است. جدیدترین لپ تاپ هایی که به کارت گرافیک های GeForce RTX 30 مجهز شده اند، این بار بجای حضور در قفسه فروشگاه ها، در قفسه ماینرها جا خوش کرده اند. نکته جالب اینجا است که قیمت یک لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 3070 آن هم از نوع تراشه موبایلی، بسیار بیشتر از خرید کارت گرافیک RTX 3070 است اما با توجه به سود خوب استخراج اتریوم، همچنان این هزینه اضافه ارزشمند است.

اینکه چرا تراشه گرافیکی لپ تاپ ها به آسانی قادر به استخراج هستند را باید از انویدیا پرسید. جالب است بدانید یک لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 3060 به راحتی می تواند در 2 ساعت 0.89 دلار سود استخراج داشته باشد. یعنی در 24 ساعت چیزی در حدود 240 هزار تومان !

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !