کاهش قیمت RTX 40 دامن RTX 4090 پرچمدار را هم گرفت !

از بد اقبالی NVIDIA و AMD پس از سقوط رمز ارزهای استخراجی، دیگر بازار کارت گرافیک مانند دو سال گذشته داغ نیست. البته ما کاربران عادی که کارت گرافیک را برای کاربری های عمومی، گیمینگ و رندرینگ می خواهیم، اکنون مهمترین مشتری این دو شرکت هستیم. خوشبختانه این بازار کم رونق، اکنون باعث کاهش قیمت تمام کارت گرافیک های تیم سبز و قرمز شده تا جایی که حتی RTX 4090 پرچمدار بیش از 300 یورو کاهش قیمت از زمان عرضه را تجربه می کند.

انویدیا تصمیم گرفته قیمت پردازنده گرافیکی پرچمدار RTX 40 خود را حتی بیش از گذشته کاهش دهد. این یک تخفیف جدید پس از کاهش قیمت در ماه های اخیر با حدود 40 یورو است. کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition اکنون با قیمت 1769 یورو به فروش می رسد که نشان دهنده کاهش 9.2 درصدی قیمت نسبت به MSRP ابتدای عرضه است (قیمت اعلامی 1949 یورو).

معمولاً کاهش قیمت کارت های مرجع یا Founders Edition دیر تر از کارت شرکا اعمال می شود، به طوری که اکنون کارت گرافیک RTX 4090 GAMEROCK شرکت پلیت، قیمتی کمتر از 1650 یورو در بعضی از مناطق دارد. هرچند باید این موضوع را هم عنوان کرد که کاهش قیمت کارت گرافیک RTX 4090 می تواند بروی بازار بسیاری از کارت ها از جمله RTX 4080 و RTX 4070 Ti انویدیا و حتی RX 7900 XTX ای ام دی تاثیر بگذارد. عملکرد بسیار بهتر این پرچمدار به گونه ای است که ارزش خرید آن حتی در زمان عرضه بیشتر از دیگر کارت گرافیک های موجود در بازار بود، چه رسد به کاهش قیمت های متعدد.

همچنین گفته شده انویدیا تمایل زیادی به کاهش قیمت کارت گرافیک های RTX 4090 و RTX 4080 پرچمدار خود ندارد، اما با توجه به کندی بازار و فروش ضعیف، ممکن است تعدیل بیشتر قیمت اجتناب‌ناپذیر باشد.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد