مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی A51 و گلکسی اس 10

سری A و M گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ  از همان ابتدا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و با توجه به قیمت مقرون بصرفه در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند، سبب شد تا بازخورد بی نظیری از کاربران داشته باشند. سامسونگ گلکسی A51 یکی از این گوشی های میان رده می باشد که توانست نام خود را به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های این سری به ثبت برساند.

یکی از اصلی ترین دلایل کاربران برای خرید اسمارتفون های میان رده سری A سامسونگ، سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای آن ها می باشد. هرچند بسیار جای بحث دارد که آیا واقعا به نسبت قیمت در نظر گرفته شده در جایگاه مقایسه با گوشی های هوشمند میان رده دیگر با همین رنج قیمت، آیا باز هم گلکسی A51 ارزش خرید بیشتری دارد یا نه. هرچند از این موضوع می گذریم.

در ویدئوی در نظر گرفته شده به مقایسه سنسور های دوربین این گوشی هوشمند میان رده با یکی از پرچمداران این شرکت،یعنی گلکسی اس 10 پرداخته شده. اما پیش از مشاهد این ویدئو و عملکرد این گوشی های هوشمند، نگاهی گذرا خواهیم داشت به سنسور های دوربین در نظر گرفته شده.

مشخصات سنسور های دوربین سامسونگ گلکسی A51

در قسمت پشتی شاهد استفاده از چهار سنسور برای دوربین اصلی می باشیم. نکته جالب این سنسور ها قرار گیری L شکل آن ها می باشد. ای ولین بار می باشد که در میان گوشی های هوشمند این شرکت شاهد چیدمان این چنینی برای سنسور های دوربین اصلی می باشیم.

سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض 123 درجه ای در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره توسط سنسور اصلی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه گلکسی A51 را تشکیل می دهند.

در بریدگی زیبای ناچ اینفینیتی O صفحه نمایش نیز شاهد قرار گیری سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی می باشیم.

مشخصات سنسور های دوربین سامسونگ گلکسی اس 10

دوربین های اصلی این گوشی با برادر بزرگتر خود گلکسی اس 10 پلاس هیچ تفاوتی ندارد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با تنظیم خودکار گشودگی دریچه دیافراگم با توجه به میزان نور، در بازه f/1.5 تا f/2.4 متغیر می باشد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت تشخیص AF که باعث اندازه گیری فاصله و همچنین عکاسی سه بعدی و سنسور عریض ۱۲۳ درجه ای ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی سه گانه گلکسی اس ۱۰ در نظر گرفته شده است.

اما بحث دوربین سلفی متفاوت است، در حالی که گلکسی اس 10 پلاس از دوربین سلفی دوگانه 10+8 مگاپیکسلی استفاده کرده، گلکسی اس 10 تنها به یک سنسور 10 مگاپیکسلی مجهز شده است.

این را هم نباید فراموش کنیم، تمامی سنسور های در نظر گرفته شده برای دوربین های اصلی و سلفی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارند. چنین اتفاقی اولین بار است که رخ می دهد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود