توقف تولید گوشی های هوشمند سامسونگ در چین

روند توقف تولید گوشی های هوشمند سامسونگ در چین از چندین ماه پیش آغاز شد و این شرکت کره ای ابتدا یکی از کارخانه های خود در شهر تیانجین چین را تعطیل کرد. حال نیز گزارشات خبر از بسته شدن دومین کارخانه این غول کره ای در شهر هویژو چین را می دهد.

دلیل توقف تولید گوشی های هوشمند سامسونگ در چین

در حال حاضر سامسونگ هیچ دلیل منطقی برای تعطیلی کارخانه های خود در چین ارائه نکرده. شاید اگر نگاهی به تحریم های امریکا بر علیه دو شرکت چینی هواوی و ZTE بیاندازیم، کمی مشکوک شویم که سامسونگ هم دارد به نحوی به امریکا در ضربه زدن اقتصادی به چین کمک می کند.

اما قطعا سامسونگ چنین اتهامی را قبول نخواهد کرد. به هر حال کم کم سامسونگ تمام خط های تولیدی خود را در چین را خواهد بست. شاید یکی از دلایلی که می شود به آن اشاره کرد، کاهش فروش گوشی های هوشمند این شرکت کره ای در چند سال اخبر بوده اما این را هم باید بدانیم که در سه ماهه اول سال 2019 میلادی فروش گوشی های هوشمند سامسونگ با افزایش 40 درصدی همراه بوده. پس این دلیل چندان منطقی نمی باشد.

با توقف تولید گوشی های هوشمند سامسونگ در چین سوال دیگری که مطرح می شود این است که، سامسونگ چه برنامه ای برای جایگزینی کارخانه های تعطیل شده دارد. سامسونگ همکاری خود را با کشور های تایوان و هند بصورت جدی تری دنبال می کند. شاید پیش از این نیز تایوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند سامسونگ بوده ولی هند کشوری تازه وارد است که در چند سال گذشته نشان داده که لیاقت این اتفاق را دارد.

تا به امروز ویتنام و هند به ترتیب توانسته اند به میزان تولید 240 میلیونی و 67 میلیون دستگاه برسند. البته سامسونگ پیش بینی کرده تا پایان سال میلادی 2021، کشور هندوستان قادر است به میزان تولید 120 میلیون دستگاهی نیز برسد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !