پردازنده اسنپدراگون 750G با قابلیت پوشش شبکه های 5G رونمایی شد

بی شک تا به امروز پردازنده های کوالکام در میان دیگر پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی توانسته اند عملکردی به مراتب بهتری را به نمایش بگذارند. با توجه به گسترش پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G در کنار گوشی های هوشمند پرچمدار شاهد رونمایی برخی از گوشی های میان رده نیز بودیم که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G را نیز داشتند. حال اسنپدراگون 750G به عنوان جدیدترین پردازنده میان رده شرکت کوالکام با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G معرفی شد.

پیش از این نیز کوالکام پردازنده میان رده اسنپدراگون 765G را با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم روانه بازار کرد. اما در ادامه خواهیم دید که این پردازنده میان رده جدید کوالکام چه مشخصاتی را با خود به همراه دارد.

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 750G

به نسبت اسنپدراگون 765G، پردازنده جدید اسنپدراگون 750G مشخصات فنی کمی ضعیف تری را با خود به همراه دارد که به طبع قیمت ارزان تری را نیز به خود اختصاص خواهد داد. مقورن بصرفه تر بودن این پردازنده سبب خواهد شد تا از این پس گوشی های هوشمند میان رده ارزان قیمت تری را شاهد باشیم که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز خواهند داشت.

اسنپدراگون 750G با معماری 8 نانومتری با هشت هسته که قدرتمند ترین هسته آن یعنی Kryo 570می باشد که توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز را خواهد داشت. در بخش پردازنده گرافیکی نیز شاهد حضور Adreno 619 می باشیم که در این بخش به نسبت پردازنده گرافیکی Adreno 620 در نظر گرفته شده برای اسنپدراگون 765G ضعبف تر می باشد.

این پردازنده میان رده توانایی پشتیبانی از حداکثر میزان رم 16 گیگابایت LPDDR4x را نیز خواهد داشت. اما اسنپدراگون 750G قابلیت پشتیبانی از صفحات نمایش با حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل و نیز نرخ بروزرسانی 120 هرتز را خواهد داشت.  این در حالی می باشد که اسنپدراگون 765G توانایی پشتیبانی از صفحات نمایشی با نرخ بروزرسانی 60 هرتز را داشت.

همانطور که گفتیم این پردازنده میان رده توانایی ارائه اینترنت 5G را نیز خواهد داشت. شبکه های اینترنت 5G از دو باند mmWave و sub-6 تشکیل شده است و اسنپدراگون 750G توانایی پشتیبانی هر دو باند شبکه های اینترنتی نسل پنجم را نیز خواهد داشت.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود