اسنپدراگون 888 بصورت رسمی معرفی شد / قدرتمند ترین پردازنده کوالکام

بالاخره بعد از رونمایی پردازنده های A14 بایونیک، Kirin 9000 و اگزینوس 1080 به عنوان جدیدترین پردازنده های 5 نانومتری حال نوبت به کوالکام رسید. اسنپدراگون 888 به عنوان جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده این شرکت با معماری 5 نانومتری بصورت رسمی رونمایی شد که مشخصات قدرتمندی را نیز به خود اختصاص داده. این در حالی می باشد که پیش بینی می شد نام اسنپدراگون 875 برای این پردازنده در نظر گرفته شود که این چنین نشد.

بی شک تا به امروز در میان پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی، کوالکام توانسته است عملکرد بسیار بهتری را به نسبت دیگر شرکت های فعال در این عرصه از خود به نمایش بگذارد. اما پردازنده 5 نانومتری Kirin 9000 هواوی توانسته است در حال حاضر بالاترین امیتاز بنچمارک را به خود اختصاص دهد. باید منتظر بود و دید اسنپدراگون 888 در مقابل این پردازنده قدرتمند چه عملکردی را به نمایش می گذارد.

این پردازنده 5 نانومتری به هشت هسته قدرتمند با چیدمان 1+3+4 مجهز شده. یک هسته قدرتمند  Cortex-X1 با فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتز به همراه 3 هسته Cortex A78 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز در کنار 4 هسته ضعیف تر Cortex A55 برای صرفه جویی هرچه بهتر در مصرف انرژی، هشت هسته قدرتمند اسنپدراگون 888 را تشکیل می دهند.

در بخش پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده نیز شاهد حضور آدرنو 660 (Adreno 660) می باشیم که به نسبت نسل قبلی خود توانایی عملکرد بهتر 20 تا 35 درصدی را در شرایط مختلف خواهد داشت. بی شک Adreno 660 قدرتمند ترین پردازنده گرافیکی می باشد که تا به امروز کوالکام از آن بهره برده. این پردازنده گرافیکی توانایی ارائه نرخ 144 فریم در ثانیه را در گیم پلی های متنوع خواهد داشت.

ISP ذر نظر گرفته شده نیز این بار قدرتمند تر از همیشه وارد عرصه رقابت شده است. ISP این پردازنده توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K HDR را با خود به همراه دارد و بی شک با توجه به هوش مصنوعی قدرتمند در نظر گرفته شده، به هرچه بهتر ثبت شدن تصاویر سنسور های دوربین کمک شایانی خواهد کرد.

کوالکام این بار مودم جدید خود را نیز به همراه این پردازنده قدرتمند معرفی کرد. مودم ایکس 60 5G به عنوان جدیدترین مودم این شرکت توانایی پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را در هر دو باند sub-6 و mmWave را خواهد داشت. از دیگر قابلیت های اسنپدراگون می توان به پشتیبانی از QuickCharge 5 اشاره کرد که توانایی پشتیبانی از فست شارژ 100 واتی را نیز خواهد داشت.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !