آنر اولین گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس را معرفی می کند

تحریم های امریکا سبب شد تا گوگل نیز هواوی را تحریم کند و دیگر گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از خدمات گوگل و پلتفرم جذاب GMS را نداشته باشد. بعد از اعمال این محدودیت ها، آنر به عنوان یکی از زیر برند های موفق هواوی تصمیم گرفت تا فعالیت خود را در عرصه گوشی های هوشمند بصورت مستقل شروع کند که چند روز پیش نیز شاهد رونمایی گوشی های هوشمند خانواده آنر 50 بودیم که از خدمات گوگل سرویس و پلتفرم جذاب GMS نیز بهره مند شده بودند. حال با توجه به اخبار منتشر شده، این شرکت قرار است اولین گوشی هوشمند جهان با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 پلاس را رونمایی کند.

در عرصه پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، بدون شک نام پردازنده های اسنپدراگون شرکت کوالکام به گوشتان خورده است. اسنپدراگون 888 جدیدترین و البته قدرتمند ترین پردازنده این شرکت با معماری 5 نانومتری می باشد که بسیاری از پرچمداران قدرتمند و البته گوشی های هوشمند گیمینگ نیز از آن بهره می برند. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر با توجه به نتایج بنچمارک بدست آمده، پردازنده اسنپدراگون 888 به عنوان قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی جهان شناخته می شود.

مدتی پیش بود که شایعاتی در خصوص رونمایی پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس با هدف استفاده برای گوشی های هوشمند گیمینگ منتشر شد و حال با توجه به شایعات جدید، آنر قرار است گوشی هوشمند جدیدی را با بهره بردن از این پردازنده قدرتمند روانه بازار کند. گویا با توجه به اینکه آنر فعالیت خود را بصورت مستقل شروع کرده و هواوی نیز همکاری با شرکت TSMC ندارد و دیگر پردازنده های اختصاصی Kirin خود را نمی تواند تولید کند، بهترین گزینه ممکن برای آنر، شرکت کوالکام می باشد که پردازنده گوشی های هوشمند این شرکت را تامین کند.

بدون شک اسنپدراگون 888 پلاس توانایی ارائه عملکرد بهتری به نسبت اسنپدراگون 888 خواهد داشت و البته باز هم از معماری 5 نانومتری بهره می برد. با توجه به اخبار منتشر شده، هسته اصلی این پردازنده قدرتمند تر از هسته اصلی پردازنده اسنپدراگون 888 بوده و توانایی ارائه حداکثر فرکانس 3.0 گیگاهرتز را خواهد داشت که نوید عملکرد بسیار خوب و خیره کننده ای را می دهد.

پست های مرتبط

دلایلی که نباید فعلاً به نسخه بتای iOS 18 به‌روزرسانی کرد

شرکت SMIC به جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی سازندگان تراشه‌ صعود کرد

دیو برک، مدیر بخش اندروید شرکت گوگل از کار خود کناره‌گیری کرد