نمایشگر کریستال ال ای دی سونی برای ثروتمندان با نهایت ابعاد 790 اینچ و دقت 16K

سونی برای مشتریان خاص و ثروتمند نمایشگر ویژه ای را در نظر گرفته است تا این افراد حتی در اتاق نشیمن یا اتاق سینمای خانگی هم با دیگران متفاوت باشند. نمایشگر کریستال ال ای دی ماژولار که به خریدار این امکان را می دهد تا نمایشگری با حداکثر ابعاد 790 اینچ و دقت تصویر 16K را در اختیار داشته باشند.

سونی مدتی پیش این نمیاشگر را تنها برای مصارف تجاری به فروش می رساند اما به نظر می رسد اتاق عمارت ثروتمندان گزینه بهتری برای قرار دادن این نمایشگر است. این نمایشگر با قرار دادن نمایشگرهای میکرو ال ای دی در کنار هم به ابعاد دلخواه و دقت های مختلف شکل می گیرد. اگر خریداری تنها به دقت تصویر 1080 پیکسل راضی باشد می توان با 18 پنل به ابعاد 110 اینچ و این دقت دست یافت.

برای نمایش تصویر در رزولوشن 4K به 220 پنل و برای دقت 8K به 288 پنل نیاز است. برای کسی که به نمایش تصویری بیش از 8K نیاز دارد، تعداد 576 پنل میکرو ال ای دی صفحه نمایش غول پیکر 790 اینچ را ایجاد می کند که در نهایت با رزولوشن 16K، فراتر از انتظار می تواند ظاهر می شود.

همچنین قابل ذکر است که این فناوری یعنی ال ای دی های کریستالی تا 100 برابر کوچک تر از پیکسل نماییشگرهای OLED رایج هستند. این فناوری همچنین نهیت روشنایی بیش از 1000 نیت را در محتوای HDR ممکن می سازد و نسبت کنتراست آن بیش از 1 میلیون است. پوشش رنگ sRGB به میزان 120 درصد و زاویه دید 180 درجه از دیگر جذابیت های این نمایشگرها است. البته برای داشتن این نمایشگر ها واقعاً باید ثروتمند بود. برای رزولوشن 4K این نمایشگر باید مبلغ 720 هزار دلار و برای نمایشگر 16K باید مبلغ 5.8 میلیون دلار را پرداخت کرد!.

پست های مرتبط

چطور در تلویزیون‌های باریک و هوشمند سامسونگ صدایی فراگیر و سه‌بعدی تولید می‌شود

تصاویری خیره‌کننده در تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

معرفی سرویس Gaming Hub تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند سامسونگ