TSMC تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری برای چیپست A13 و Kirin 985 را آغاز کرد

TSMC یکی از قدرتمند ترین شرکت های تولید کنده تراشه های نیمه هادی، تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری نسل دوم را برای شرکت های هواوی و اپل آغاز کرده است.

با ظهور پردازنده های 7 نانومتری دریچه تازه ای به روی گوشی های هوشمند باز شد. این پردازنده های قدرتمند با عملکرد بسیار سریع تر به نسبت پردازنده های 11 نانومتری نسل قبلی و البته کاهش مصرف انرژی چشم گیر خود، به سرعت محبوبیت خود را در میان کاربران و شرکت های قدرتمند این عرصه به دست آوردند.

در حال حاضر هواوی با پردازنده kirin 980، اپل با پردازنده A12 بایونیک به همراه پردازنده اسنپدراگون 855 کوآلکام تنها پردازنده های 7 نانومتری جهان می باشند.

این بار در حالی که هواوی با تحریم های سخت امریکا دست و پنجه نرم می کند، TSMC اعلام کرد که همچنان با این برند معروف چینی همکاری خواهد کرد.

تولید انبوه با ادامه وفاداری

حال نیز این شرکت تایوانی تولید انبود پردازنده های 7 نانومتری نسل دوم Kirin 985 و بایونیک A13 را آغاز کرده. به احتمال خیلی زیاد پردازنده های نسل دوم 7 نانومتری kirin 985 برای هواوی میت 30 و پردازنده 7 نانومتری A13 نیز برای آیفون های 2019 استفاده خواهد شد.

در ادامه این شرکت تیوانی اعلام داشته که برنامه ویژه ای برای رونمایی از پردازنده های 5 نانومتری برای سه ماهه اول سال 2020 خواهد داشت. یکی از اصلی ترین هدف های این شرکت رقابت و عملکرد بهتر به نسبت پردازنده های 7 نانومتری کوآلکام می باشد که در حال حاضر با پردازنده اسنپدراگون 855 بهترین امتیاز های بنچمارک را به خود اختصاص داده است.

پردازنده های نسل دوم، وعده عملکرد بهتر به همراه مصرف انرژی بسیار کمتری را داده اند و به احتمال زیاد هواوی و یا اپل اولین شرکت های استفاده کننده از چنین پردازنده هایی خواهند بود و سامسونگ با همکاری کوآلکام هنوز برنامه ای برای استفاده از نسل دوم پردازنده های 7 نانومتری اسنپدراگون را ندارد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !