خبر شوکه کننده : شرکت EVGA دیگر کارت گرافیک تولید نمی کند

شرکت نام آشنا و معتبر EVGA اعلام کرد که ساخت کارت گرافیک را به طور کامل متوقف کرده است. این شرکت در یک جلسه غیر علنی به رسانه ها گفت که تولید کارت گرافیک را متوقف می کند. این تصمیم عجیب که نتیجه برنامه ریزی ضعیف انویدیا است، بسیاری از کاربران و کارشناسان سراسر جهان را در شوک عظیمی فرو برد.

شرکت EVGA که یکی از مهمترین شرکای تجاری انویدیا محسوب می شود، رابطه کاری خود با انویدیا را پایان می دهد. از آنجا که این شرکت تا کنون کارت گرافیک های رادئون AMD را نکرده و تنها شهرت آن در این حوزه مربوط به تولید حرفه ای کارت گرافیک های انویدیا است، قطع همکاری آن با انویدیا به معنی توقف کامل تولید کارت گرافیک از سوی این شرکت است.

با وجود اینکه در آستانه ورود نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا یعنی سری RTX 40 هستیم و طرح هایی از سوی این شرکت برای این نسل آماده شده بود، شرکت EVGA دلیل اصلی این تصمیم را تیره شدن رابطه با انویدیا اعلام کرد. لازم به ذکر است که قرار بود EVGA با قدرت مدل های مختلفی از نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا را به بازار معرفی کند و حتی 20 نمونه اولیه از کارت RTX 4090 نسخه FTW3 را به این منظور آماده کرده بود، اما با این تصمیم جنجالی نه تنها دیگر شاهد رخ نمایی کارت های جذاب EVGA نیستیم، بلکه باید با زیر برند حرفه ای KINGPIN بر گرفته از اورکلاکر و طراح معروف این شرکت هم خداحافظی کرد.

پس از این تصمیم EVGA نه با AMD و نه با اینتل همکاری در خصوص تولید کارت گرافیک خواهد داشت. هرچند کاربرانی که از کارت گرافیک های این شرکت استفاده می کنند همچنان تحت پوشش هستند اما دیگر نباید چشم و امیدی به محصولات آینده این برند دوست داشتنی داشته باشیم.

در آخر این نکته را هم باید اضافه کنیم که پس از سقوط استخراج رمز ارزها و کاهش قیمت کارت گرافیک ها، انویدیا با برنامه ریزی عجولانه شرکای تجاری خود را در دردسر بزرگی انداخت که یکی از آن نتایج، قطع همکاری EVGA و NVIDIA است. در واقع شرکت هایی که محصولات بسیار گسترده ای ندارند، در صورت وجود مشکل در تولید و فروش مهمترین کالای سبد محصولات خود، بیشترین ضرر را نسبت به رقبا می بینند. جالب است بدانید 75 درصد از درآمد EVGA از کارت گرافیک ها به دست می آمد. بنابراین تصمیم برای قطع رابطه با NVIDIA آسان نبود و لحظه مهمی را برای این شرکت رقم می‌زد. این موضوع نشان می دهد که EVGA ترجیح داده حجم عظیمی از درآمد خود را قربانی کند اما ادامه فعالیتش را با آرامش خاطر سپری کند. همانطور که در این مورد بیان می کند: “این تصمیم در مورد احترام است نه یک تصمیم مالی”.

پست های مرتبط

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

انویدیا تایید ایالات متحده را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI به شرکت اماراتی G42 دریافت کرد

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !