تلگرام با 400 میلیون کاربر فعال، سومین کشور پر جمعیت جهان لقب گرفت

تلگرام با 400 میلیون کاربر فعال، سومین کشور پر جمعیت جهان لقب گرفت

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام با ثبت تعداد 400 میلیون کاربر فعال، هم اکنون در مقایسه با جعیت کشور های جهان، رتبه سوم را از آن خود کرده است. افزایش تمایل مردم سراسر جهان به استفاده از خدمات آنلاین در دوران قرنطیقه ناشی از ویروس کرونا، نقش مهمی در افزایش تعداد کاربران تلگرام ایفا کرده است.

پیام رسان تلگرام که چند سالی از محدود شدن دسترسی به آن در ایران می گذرد، بخش قابل توجهی از موفقیت خود در ثبت تعداد 400 میلیون کاربر فعال را مدیون کاربران ایرانی است. اپلیکیشن پیام رسان روسی تا پیش از محدودیت دسترسی یا همان فیلتر شدن، آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته بود و کاربران در اپلیکیشن های مختلف، پراکنده بودند.

اما با فیلتر شده تلگرام، ماجراجویی کاربران ایرانی آغاز و به ناگاه تعداد کاربران این اپلیکیشن پیام رسان به شدت افزایش یافت. دوستان و آشنایان در اولین برخورد با یکدیگر در خصوص نصب کردن و وجود اکانت تلگرام از یکدیگر می پرسیدند و اگر پاسخ شما منفی بود، با نگاهی سنگین و پر از تعجب به شما می نگریستند. گویی شما یک زامبی هستید که ترک عادت کرده و در میان مردم زندگی می کند!

داستان افزایش میزان استقبال کاربران ایرانی از یک اپلیکیشن یا سرویس فیلتر شده به سال ها قبل و به زمان محدود شدن دسترسی فیس بوک باز می گردد. حتی افرادی که هیچ برنامه ای برای ساخت اکانت در فیس بوک نداشتند، با شنیدن خبر فیلتر شدن آن، تصمیم گرفتند وارد فضای ممنوعه شوند. به طور کلی انسان دوست دارد تا موضوعات ممنوعه را تجربه کند تا کنجکاوی خود را فروکش کرده و بخشی از اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یابد.

هر چند فیس بوک پس از مدتی دچار افول شده و در حال حاضر نیز تعداد کمی از کاربران ایرانی به صورت مداوم از آن استفاده می کنند و حتی کاهش شدید تعداد کاربران فعال نیز، سبب رفع فیلتر آن نشده است. برای استفاده از تلگرام دو روش پیش روی شما قرار دارد که شامل استفاده از نسخه تحت وب و نسخه موبایل (اندروید و iOS) می شود و تعداد شگفت انگیزی از جمعیت 400 میلیونی آن از نسخه موبایل بهره می برند.

تلگرام با دستیابی به تعداد 400 میلیون کاربر فعال، امکانات جدیدی به اپلیکیشن خود افزوده که شامل منوی ضمیمه ارتقا یافته، آزمون های نسخه دوم، اموجی دارت های متحرک، مسابقه ایجاد کنندگان آزمون با جایزه 400 هزار دلاری و کاتالوگ استیکر می شود. اپلیکیشن پیام رسان روسی در سال گذشته موفق به ثبت 300 میلیون کاربر فعال شده بود و در مدت یکسال 100 میلیون نفر به تعداد کاربران فعال آن افزوده شده است.

همچنین تعداد کل استیکرهای ثبت شده در این پیام رسان محبوب به رقم 20 هزار رسیده که نشان از تنوع بالای استیکر های ساخته شده برای آن دارد. در حال حاضر کشور چین با دارا بودن جمعیت کل 1.439.323.776 نفر در رتبه اول پر جمعیت ترین کشور قرار داشته و رتبه دوم با جمعیت کل 1.380.004.385 نفر در اختیار هند است. ایالات متحده آمریکا نیز طبق بررسی های آماری به طور دقیق 331.002.651 نفر جمعیت دارد و به این ترتیب می توان پیام رسان تلگرام را به عنوان سومین کشور پر جمعیت جهان تلقی کرد که بخش اعظم کاربران آن ایرانی هستند!

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !