بهترین و قوی ترین جایگزین ها برای Steam Deck

روز به روز استفاده از کنسول های دستی در حال افزایش است و شرکت های مختلفی هم سعی کرده اند تا خود را وارد این عرصه کنند. یکی از جنجالی ترین پلتفرم ها در زمینه کنسولهای دستی، Steam Deck بود که همراه با تبلیغات زیادی بود اما بدون مشکل هم نیست. تولید کننده آن شرکت نام آشنای Valve در تلاش است که مشکلات این پلتفرم را حل کند تا شاهد سقوط یا شکست احتمالی این کنسول دستی نباشد. محصولات بسیار زیادی تابحال در این عرصه تولید شده اند که می تواند گزینه بهتری نسبت به استیم دک باشند و ما در این مقاله قصد داریم که جایگزین های خوبی را به شما گیمرهای عزیز معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

پیش بسوی تجربه ای بدودن دردسر

مدت زمان زیادی است که استیم دک به بازار آمده اما نتوانسته مصرف کنندگان خود را راضی کند و خیلی ها از گیمرها در حال بررسی گزینه های متفاوت هستند. واقعیت هم این است که هنوز هم گزینه های برتر زیادی وجود دارند که تجربه ای لذت بخش را فراهم می کنند.

One Xplayer 1S

خوب خیلی از افراد هستند که به دنبال تجربه متفاوتی هستند و در عین حال که می خواهند از بازی های با کیفیت بهره ببرند، می خواهند که از سیستم عامل ویندوز هم استفاده کنند. پلتفرم One Xplayer 1S با در عین حال که می تواند نمایش خوبی برای بازی های مختلف داشته باشد از ویندوز 10 هم پشتیبانی می کند. اگر که به دنبال یک نیروگاه همه کاره هستید پلتفرم One Xplayer 1S می تواند بخوبی پاسخگوی شما باشد.

One Xplayer 1S دارای صفحه نمایش واقعا خیره کننده 8.4 اینچی IPS با رزولوشن 2560-1600

است که تجربه بازی کردن با رنگ های واضح و زنده را می دهد و خاطره ای را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که از ویندوز 10 پشتیبانی می کند می توانید بازی های Steam را از طریق فروشگاه مایکروسافت اجرا کنید.

این پلتفرم از طیف وسیعی از سخت افزارهای خوب و توانمند تشکیل شده، داشتن RAM DDR4 و هارددیسک نوری فوق سریع NVMe باعث شده که بازی های سنگین هم با سرعت زیادی پردازش شوند تا یک تجربه گیمینگ خوب حاصل شود. البته این پکیج سخاوتمندانه و پر قدرت هزینه ای بالغ بر 1399 دلار را برای شما عزیزان خواهد داشت ولی شما را کاملا راضی خواهد کرد.

امکانات One Xplayer 1S:

موتورهای ارتعاشی دوگانه

جوی استیک ALPS ژاپن

بلندگوهای استریو با کیفیت بالا

دو فن بسیار قوی

نام تجاری XAMMUE

سیستم عامل: ویندوز 10

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

وضوح تصویر: 1600-2560

وای فای: بله

وزن: 1.37 پوند

قابل استفاده به عنوان لپ تاپ

حالت شب مفید

چندین نسخه CPU برای انتخاب

Nintendo Switch OLED

شرکت کهنه کار و بسیار محبوب نینتندو در زمینه ساخت کنسولهای بازی بسیار موفق بوده و همیشه خلاقیتی را بوجود آورده که باعث تغییری مفید در این صنعت شده است. کنسول نسل هشتمی Nintendo Switch OLED هنوز هم یکه تاز فروش و محبوب در بازار است و می تواند کسانیکه را که به دنبال کنسول دستی مناسب هستند را راضی کند.

نینتندوسوییچ به ارتقای بهتر بازی های دستی کمک کرد و مدل OLED آن با صفحه نمایشی جدید و بهبود یافته 7 اینچی و همچنین پیشرفت های دیگر، برای خود جذابیتی خاص پیدا کرده است.

مدل OLED نینتندو سوییچ یکی از همه کاره ‌ترین کنسول‌های بازی دستی موجود در بازار است که دارای پایه داخلی و پایه تلویزیون است که به کاربران اجازه می‌دهد به سرعت در عرض چند ثانیه به صفحه تلویزیون سوئیچ کنند و آن را به یکی از قابل توجه ترین کنسول های بازی قابل حمل تا به کنند.

این کنسول دستی بسیار زیبا و خوش دست از طراحی ظاهری بسیار خوبی هم برخوردار است و با وجود یک جدپد در طرفین و صفحه نمایش 7 اینچب به راحتی در دستان شما جای می گیرد و تجربه ای منحصربه فرد را در بین رقبا به شما هدیه می دهد. قیمت نینتندوسوییچ حدود 499 دلار است و خریداران آن قطعا تصمیم مناسبی را گرفته اند و پشیمان نخواهند شد.

امکانات Nintendo Switch OLED

صفحه نمایش OLED

پایه قابل تنظیم

دو پورت USB و HDMI

برند: نینتندو

سیستم عامل Horizon

فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت

پشتیبانی VR: بله

وضوح: 720p

اپ استور: نینتندو استور

وای فای: بله

پورت ها: USB-C

پشتیبانی HDR: بله

کیفیت بلندگو عالی

رنگ های باورنکردنی و صفحه نمایش بزرگ

ذخیره سازی قابل افزایش

تغییر به حالت تلویزیون آسان است

باتری طولانی مدت

مشخصات داخلی نسبت به نسخه قبلی بدون تغییر

Razer Kishi

یک گزینه متفاوت مانند Razer Kishi می تواند نظر هر گیمری را نسبت به گوشی موبایل خود

عوض کند و شما را در هر مکانی شما را خوشحال کند. کنترلر بازی موبایل Razer Kishi یک کنسول دستی قابل حمل نیست، بلکه گوشی شما را به یک کنسول دستی تبدیل می کند. فقط کافی است که گوشی خود را ببندید و گوشی خود را تبدیل به یک استیم دک کنید. این کنترلر بسیار کارآمد کاملا متناسب برای گیمرها طراحی شده و نصب آن هم کار چندان سختی نیست و شما را با یک کنسول دستی جالب مواجه می کند.

شما می توانید هر عنوانی را که در ایکس باکس یا پلی استیشن تجربه کرده اید را با استفاده از Razer Kishi

دوباره بازی کنید. به لطف طراحی سبک و کوچک، به راحتی می توانید آن را هر کجا که می روید با خود ببرید و یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال جایگزینی مقرون به صرفه برای Steam Deck هستند.

این جوی پد زیبا در دو رده قیمتی 54 و 99 دلار قرار دارد و می توانید به راحتی آن را سفارش دهید و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

امکانات Razer Kishi

پورت عبور USB-C

گیم پلی بدون تاخیر

چفت های آزاد کننده آسان

برند Razer

پلتفرم: اندروید، آیفون

باتری: ندارد

قابلیت اتصال: USB-C (اندروید)، لایتنینگ (iOS)

پشتیبانی هدست: خیر

قابل برنامه ریزی: خیر

دکمه های اضافی: بله

بسیار سبک و قابل حمل

نسخه های آیفون و اندروید

دستگیره های راحت

برای همه گوشی ها مناسب نیست

AYA Neo 2021 PRO

وقتی که صحبت از کنسول دستی می شود گزینه های بی کیفیت هم در بازار کم نیستند که با ظاهری زیبا می توانند جسابی هم ناامید کننده باشند و در حقیقت پول شما را بر باد دهند. اما AYA Neo 2021 PRO یک کنسول بازی دستی همه کاره و قدرتمند است که از یک پردازنده 8 هسته ای AMD Ryzen 7 4800U و گرافیک AMD Radeon پشتیبانی می کند. AYA Neo 2021 PRO تقریبا نزدیکترین پلتفرم بع استیم دک است که می توانید از کار کردن و بازی کردن با آن لذت ببرید.

این کنسول دستی 1299 دلاری از هر لحاظ خود را مقابل استیم دک قرار می دهد تا جاییکه با داشتن یک SSD 1 ترابایتی یک فضای ذخیره فوق العاده را ارائه می دهد که حتی از استیم دک هم بیشتر است و باعث می شود که بارگذاری بازی ها بسیار سیرع و برق آسا باشد و می بینید که حتی سنگین ترین بازی ها در کمترین زمان بارگذاری می شوند.

وقتی که کنسول دستی را در دستان خودمان نگه می داریم طراحی آن باید به گونه ای باشد که تا ساعت های زیاد احساس خستگی را به ما القا نکند. یکی از معایب کنسول دستی استیم دک، ابعاد بزرگ و کشیده آن است که باعث شده برای گیمرهایی که دستان کوچکی دارند کمی مشکل ساز باشد. اما AYA Neo 2021 PRO با ابعاد کوچک تر خود به نسبت محصول شرکت Valve می تواند رضایت بیشتری را برای خود کسب کند.

اگر که با نرم افزارهای مختلف می خواهید کار کنید این کنسول دستی آنقدر قدرتمند و کارآمد خواهد بود که بتوانید کارهای خارق العاده ای انجام دهید. بهره مندی از ویندوز 10 و همچنین یک سخت افزار قدرتمند باعث شده که AYA Neo 2021 PRO هم انتخاب گیمرها باشد و هم کاربران ویندوز.

امکانات AYA Neo 2021 PRO

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی

رم 16 گیگابایت

جوی استیک های ALPS

برند Zestioe

سیستم عامل: ویندوز 10

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

وضوح تصویر: 800-1280

وای فای: بله

وزن: 3.18 پوند

صفحه نمایش روشن

اندازه صفحه نمایش عالی

عملکرد عالی

بسیار گران تر از Steam Deck

GPD Win 3

یکی از کنسول دستی های خوش چهره و همچنین قدرتمند در بازار GPD Win 3 است. GPD Win 3 با داشتن یک صفحه  کلید مجازی با یک صفحه کلید فیزیکی زمان مورد نظر برای کاربر را کاهش می دهد و این کار بسیار آسان تر و کارامدتر می کند.

این پلتفرم مدرن بجای اینکه از شیوه امنیتی رایج مانند رمزگذاری استفاده کند، دارای یک خواننده اثر انگشت هوشمند است که شما را شناسایی می کند و می توانید به این پلتفرم دسترسی داشته باشید.

بهره مندی از ویندوز 10 باعث شده که GPD Win 3 که بسیار هم مورد ساتفاده برنامه نویس ها و طراحان گرافیک باشد. قیمت این پلتفرم حدود 1269 دلار است و با توجه به امکانات آن می تواند گزینه بسیار خوبی هم باشد. یکی دیگر از قابلیت های مفید GPD Win 3 اضافه شدن یک کارت A2 Micro SDXC می باشد که به شما این امکان را می دهد که فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

امکانات GPD Win 3

صفحه کلید QWERTY

باز کردن قفل اثر انگشت

بلندگوهای خطی استریو دو سیم پیچ

برند: 6 Goodlife623

سیستم عامل: ویندوز 10

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

وضوح تصویر: 1280×720

وای فای: بله

وزن: 1.32 پوند

سبک و قابل حمل

صفحه کلید کشویی نوآورانه

بلندگوهای عالی

ایستگاه داک هزینه اضافی دارد

در پایان نمی شود به قطع یقین گفت که کدام یک از پلتفرم های معرفی شده در این مقاله می توانند از همه بهتر و به صرف تر باشند و شما باید به نسبت هزینه و کارایی که درخواست می کنید انتخاب خود را انجام دهید. امیدوارم که از خواندن این مطلب آموزشی لذت برده باشید و بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !