فاصله تا معرفی Radeon RX 6700 کوتاه است منتظر باشید

موفقیت های روز افزون AMD در حالی اتفاق افتاده است که رقیبان همچنان اندرخم یک کوچه اند. البته بجز انویدیا که همچنان هم باید آن را استاد ساخت پردازنده های گرافیکی دانست، اینتل حداقل در نسل 10 نتوانست به خوبی AMD عمل کند. بجز پردازنده های دسکتاپی، کارت گرافیک های سری RX 6900 و RX 6800 هم حرکت خوبی برای AMD بودند اما آنطور باید و شاید نتوانست خودنمایی کند. حال در کنار این جمع دوست داشتنی، کارت های میان رده جدید AMD هم از سری RX 6700 به زودی معرفی می شوند.

کارت گرافیک های سری RX 6700 که احتمالا در دو نسخه RX 6700 و RX 6700 XT شناخته می شود قرار بود در ماه ژانویه معرفی شوند اما با توجه به تاخیر در معرفی باید تا ماه مارس برای این معرفی صبر کنیم. از مهمترین دلایل این تاخیر باید خط تولید شلوغ TSMC را عنوان کرد و البته معرفی کارت گرافیک های مبتنی بر تراشه GA106 انویدیا که اخحتمالا همان خانواده RTX 3060 هستند. شرکت TSMC در حال حاضر بار تولید بسیاری از تراشه های محبوب دنیا را بر دوش می کشد. همین شلوغی در خط تولید می تواند شرکت های معتبری مانند AMD را برای رسیدن به حداکثر تولید موفق کمی نا امید کند. البته همین موضوع هم باعث شد تا انویدیا یکی از شرکای محبوب TSMC به جای تولید کارت های خانواده Ampere به سوی سامسونگ روی خوش نشان دهد.

اما در این بین هر دو شرکت انویدیا و AMD به خوبی می دانند که محصولاتشان کی و با چه مشخصاتی روانه بازار می شوند. خبرها حاکی از آن بود که RTX 3060 در دو نسخه 6 گیگابایت و 12 گیگابایت معرفی می شود. به همین دلیل AMD صبر کرده است تا ببیند کارت رقیب چه عملکردی دارد.

کارت گرافیک های سری RX 6700 از تراشه گرافیکی Navi 22 بهره می برند. حاکثر 40 واحد محاسباتی و 2560 هسته جریانی از مواردی است که باید در این کارت ها شاهد باشیم. در واقع با این مشخصات RX 6700 تنها نیمی از هسته های جریانی RX 6900 را با خود به همراه دارد. همچنین گزارش شده است که RX 6700 به 12 گیگابایت حافظه تصویری با رابط 192 بیتی مجهز می شود.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد