بازیمو: سقوط زود هنگام Halo Infinite کهکشان بی قهرمان

معمولا اولین معرفی و نمایش نقش مهمی در جذب مخاطب دارد، اولین ارایه در زمانی مهم تر خواهد شد که همه چیز آماده باشد و فقط حضور و نمایش قدرتمند می تواند آن را تکمیل کند. در این مطلب به نمایش ضعیف عنوان Halo Infinite خواهیم پرداخت، در حقیقت یکی از ضعیف ترین نمایش های مایکروسافت بود که خشم طرفداران را بر انگیخته است.

رویدادهای زیادی برگزار می شوند که بستر مهمی برای اتفاقات بزرگ در زمینه تکنولوژی، فناوری و دانش هستند. صنعت بازی هم سالیانه رویداد های زیادی را به خود می بیند و شرکت های زیادی بر روی این رویدادها متمرکز می شوند و هزینه های عظیمی را متحمل می شوند.

مدت زیادی بود که فیل اسپنسر در مورد کنفرانس اختصاصی مایکروسافت تبلیغات گسترده ای انجام می داد و صحبت از تحولی عظیم نسبت به کنسول رقیب یعنی Playstation 5 می کرد. بعد از مدت ها انتظار کنفرانس اختصاصی مایکروسافت با عنوان Xbox Games Showcase مدتی پیش بصورت آنلاین برگزار شد. آمادگی ذهنی و اشتیاق کامل از سوی مخاطب برای معرفی عناوین معروف و مورد انتظار وجود داشت.

عنوان مورد انتظار و در واقعیت امر برند شناخته شدن کنسول مایکروسافت Halo Infinite به نمایش در آمد و همه را نا امید کرد. بافت های فوق العاده بی کیفیت، انیمیشن های تاریخ مصرف گذشته و نورپردازی های مضحک و چشمان نا امید طرفداران مستر چیف تیر خلاص را بر پیکره بی جان Halo Infinite زدند. بعد از رونمایی بازی Halo Infinite در رویداد Xbox Games Showcase بازخوردهای منفی شدیدی به سوی تیم سازنده روانه شد. استودیو 343 Industries عنوانی را برای نسل نهم تدارک دیده است که در حقیقت در حد نسل هفتم بازی های رایانه ای بود. در هفته گذشته اخباری در مورد کنسل شدن نسخه ایکس باکس وان منتشر شده بود و هدف از چنین کاری متمرکز شدن 343 Industries بر روی نسخه نسل نهمی بوده. ولی سازنده این خبر را تکذیب و اعلام کرد در حال توسعه Halo Infinite است.

حتی در صورت صادق بودن این مطلب سوال واضح این است که نسخه فعلی از مشکلات گرافیکی عمیقی رنج می برد و استودیو سازنده چطور خواهند توانست مسیر گمشده خود را پیدا کند؟ در همه شرکت ها افراد زیادی هستند که فقط بازی ها را انجام می دهند و اصطلاحا Tester هستند. تمام مشکلات بازی ها توسط Tester ها قابل شناسایی و قابل آنالیز هستند. یا تسترها کار خود را بلد نیستند یا تیم سازنده براحتی از کنار این مشکلات می گذرد.

واقعیت این است که بازگشت قهرمان ایکس باکس کاملا نا امید کننده بوده. آیا بازی Halo Infinite در مواجهه با موج قدرتمند نسل نهم خواهد توانست بر روی پاهایش بایستد؟ آیا تنها محبوبیت این عنوان معیار موفقیت هایش خواهد بود؟ آیا هواداران مستر چیف حداقل در این نسل جلوه ای مناسب از بازی محبوبشان خواهند دید؟

در پایان باید به آقای فیل اسپنسر گفت این حجم از بزرگنمایی شاید بیشتر سبب سقوط شود و چقدر بهتر بود با داشتن رسانه قوی و سرمایه عظیم مایکروسافت واقعا تمرکز بر روی سطح کیفی بازی Halo Infinite می شد.

پست های مرتبط

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت

دنباله بازی Ghost of Tsushima به نام Ghost of Yotei در رویداد State of Play به نمایش گذاشته شد