مدیاتک گزینه اصلی هواوی برای تامین پردازنده های گوشی های هوشمند

تحریم های اعمال شده بر علیه هواوی آنقدر زیاد بود که اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم باید یک مقاله جداگانه ای بنویسیم. فقط در همین اندازه بگوییم که یکی از تحریم های اعمال شده، لغو همکاری هواوی و TSMC بود که سبب شد هواوی در زمینه تامین پردازنده های اختصاصی خود به مشکل بخورد. حال گویا اخباری از همکاری این شرکت چینی با مدیاتک به گوشی رسیده.

سالیان سال بود که هواوی با همکاری شرکت امریکایی TSMC تراشه های اختصاصی Kirin را برای گوشی های هوشمند خود تولید می کرد. اما دیگر امریکا اجازه ادامه این همکاری را نداد. هرچند این اتفاق ضرر های مالی سنگینی را برای شرکت TSMC نیز به دنبال داشت.

به هر حال با لغو همکاری این دو شرکت، مشکلات هواوی دو چندان شد و به قول معروف، گل بود به سبزه نیز آراسته شد. هواوی همواره به همراه جدیدترین پرچمدارن سری میت خود، از جدیدترین پردازنده های اختصاصی اش نیز پرده برداری می کرد.

اما این بار دیگر به تعداد کافی برای اسمارتفون های جدیدش پردازنده در اختیار ندارد. این اتفاق به نحوی یعنی خداحافظی با پردازنده های اختصاصی Kirin. با توجه به این اتفاقات هواوی با شرکت های دیگر عرصه تولید ریزتراشه وارد مذاکره شد.

برای مثال کوالکام و سامسونگ دو شرکتی بودند که احتمال همکاری آن ها با هواوی برای تامین پردازنده های گوشی های هوشمند این شرکت وجود داشت. اما یکی دیگر از شرکت هایی که در چند سال اخری عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت، مدیاتک بود.

تا چند سال گذشته پردازنده های شرکت مدیاتک را به عنوان پردازنده های ارزان قیمتی می شناختیم که چندان از نظر عملکرد، توان رقابت با پردازنده های شرکت هایی چون کوالکام، سامسونگ و هواوی را نداشتند.

اما در آخرین رده بندی AnTuTu منتشر شده، دیمنسیتی 1000 پلاس به عنوان قدرتمند ترین پردازنده این شرکت توانست رتبه دوم را در میان پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی به خود اختصاص دهد. جال مدیاتک در حال گذراندن مراحل قانونی برای کسب مجوز از سمت امریکا برای شروع همکاری با هواوی می باشد. باید منتظر بود و دید بالاخره کدام شرکت پردازنده های گوشی های هوشمند جدید هواوی را تامین خواهد کرد.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !