Nintendo Switch بالاخره شکست خورد

این روزها کنسول دستی بسیار محبوب Nintendo Switch خبرساز شده است و خبرهای موفقیت آن از کنار و گوشه به گوش می رسد. اما این بار می خواهیم خبر شکست خوردن نینتندوسوییچ را اطلاع دهیم.

رقابتی از جنس نسل نهم

از دیرباز بازار بازی و سرگرمی جایی بسیار پر فراز و نشیب بوده است و در این راه بسیار طولانی غول های بسیار زیادی هم محکوم به شکست شده اند. شرکت های زیادی هم تابحال تواسنته اند که بازار مورد نظر خود را پیدا کنند و همچنان به حیات خود ادامه دهند. با ورود به نسل نهم رقابت بین کنسول های جدید هم به اوج خود رسید و باعث شد شرکت های سونی، مایکروسافت و نینتندو مانور زیادی بر روی فروش کنسول های خود داشته باشند. اما رقابت بین Playstation 5 و Nintendo Switch بسیار بالا گرفت و در حقیقت سوییچ همیشه یک برتری محسوس به نسبت رقبا داشت.

این مساله برای سونی بسیار حائز اهمیت است و تا حدودی هم به نوعی حق مالکیت بر این صنعت را دارد. البته موفقیت نینتندو در زمینه فروش به میزان مشتری مداری هم باز می گردد و دیدگاه بسیار متفاوتی به نسبت شرکت Sony دارد.

پایانی جدید و شروعی سخت

این مساله کاملا بدیهی است که شرکت سونی در نسل نهم سعی کرده چه از لحاظ ارائه کنسولی متفاوت و هم ایجاد فضایی جذاب در ساخت عنوان های انحصاری، بتواند باز هم در رقابت قدرتمند ظاهر شود. سرانجام بعد از چند سال رقابت، کنسول پلی استیشن 5 توانست به صدر فروش دست پیدا کند و Nintendo Switch را شکست دهد. اما شاید که این پیروزی زیاد هم طول نکشد چون اختلاف فروش آنچنان هم زیاد نیست ولی در هر حال یک بازگشت شکوهمندانه برای سونی بود.

پلی استیشن 5 در ماه سپتامبر توانست به صدر فروش برسد و پرفروش ترین کنسول در ایالات متحده شناخته شود، این کنسول منحصربه فرد تا بحال بیش از 10 میلیون واحد فروخته و عملکرد بسیار خوبی داشته است.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024