ظرفیت محاسباتی Ray-Tracing در کارت گرافیک RTX 3060 مشابه RTX 2080 Ti است

به زودی شاهد معرفی رسمی کارت گرافیک های سری Ampere انویدیا یا RTX 3000 هستیم. تا کنون می دانیم که این سری از کارت گرافیک های سری RTX 3000 شامل کارت های RTX 3080 / RTX 3070 / RTX 3060 / RTX 3050 هستند.

انویدیا اولین بار با کارت گرافیک های سری تورینگ RTX 2000 هسته های RT را به کار گرفت. هسته هایی که باعث می شد تا با فناوری Ray-Tracing جلوه واقع گرایانه گیم پلی بازی ها را به بیشترین سطح خود برسد. اما از روزهای نخست عملکرد نچندان جذاب هسته های RT باعث شد تا فریم ریت با ویژگی Ray-Tracing به صورت چشمگیر کاهش پیدا کند.

انویدیا با ترفندهای هوشمندانه توانست تا حدی بر این موضوع غلبه کند. ویژگی هایی مانند DLSS که در تمام کارت های دو نسل آخر انویدیا در دسترس بود. اما همچنان اگر می خواستید با Ray-Tracing بازی ها را در رزولوشن 4K اجرا کنید همچنان با مشکل فریم ریت مواجه بودید.

طبق شایعات به دست آمده، ظرفیت محاسباتی Ray-Tracing در کارت های جدید Ampere با بهبود چشمگیری همراه است. بر اساس این شایعات ظرفیت Ray-Tracing کارت گرافیک های RTX 3000 تا چهار برابر بیشتر از RTX 2000 است. با این تفاسیر کارت گرافیک RTX 3060 می تواند ظرفیت محاسباتی Ray-Tracing مشابه RTX 2080 Ti ارائه دهد.

همچنین شایعات دیگر نشان از آن دارد که انویدیا از این پس بروی تمام کارت های خود از کد RTX استفاده می کند. با این وجود حتی در اقتصادی ترین کارت ها هم می توان ویژگی Ray-Tracing را فعال کرد. احتمال می رود که اقتصادی ترین کارت از سری RTX 3000 با نام RTX 3050 شناخته شود که برای رزولوشن 1080 پیکسل مناسب است و همچنان از ویژگی Ray-Tracing استفاده می کند. هرچند تا زمان معرفی رسمی نمی توان به این شایعات توجه ویژه کرد.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !