ریلمی ایکس 2 پرو معرفی شد / چینی ها بار دیگر رکورد شکنی کردند

بالاخره دومین گوشی هوشمند ریلمی با مجهز شدن به سنسور قدرتمند 64 مگاپیکسلی سامسونگ رونمایی شد. ریلمی ایکس 2 پرو بعد از ریلمی ایکس تی به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت بصورت رسمی معرفی شد. از قابلیت های قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می توان به شارژر فوق العاده آن به همراه سنسور های دوربین اصلی چهارگانه اشاره کرد.

مشخصات ریلمی ایکس 2 پرو

طراحی

در نگاه اول قطعا طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند طراحی چندان متفاوتی به نظر نمی رسد.

در قسمت جلویی شاهد قرار گیری صفحه نمایش بسیار با کیفیت این گوشی هوشمند می باشیم که از طراحی ناچ زیبای واتردراپ بهره برده. در سمت پشتی نیز هیچ محلی برای قرار گیری سنسور حسگر اثر انگشت مشاهده نمی شود.

چهار سنسور دوربین اصلی نیز در مرکز قسمت پشتی و با چیدمانی ستونی قرار گرفته اند. از گوریلا گلس 5 نیز برای صفحه تمایش و قسمت پشتی این گوشی هوشمند استفاده شده است.

صفحه نمایش

در همان ابتدا باید بدانید که این گوشی هوشمند در مقایسه با پرچمداران دیگر شرکت های این عرصه هیچ چیزی کم ندارد.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از جنس سوپر آمولد این گوشی با رزولوشن 1080 پیکسل پلاس توانایی پشتیبانی از اشتاندارد های HDR10 پلاس و DCI-P3 را دارد.

همانطور که گفیتم صفحه نمایش به ناچ واتردراپ معروف و دوست داشتنی مجهز شده. بهره بردن از جنس سوپر آمولد سبب شده تا صفحه نمایش این گوشی هوشمند قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت را در خود جای دهد.

دوربین

بدون شک نمی توان از سنسور های دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند براحتی گذشت. در مقایسه با ریلمی ایکس تی باید گفت که ریلمی ایکس 2 پرو از سنسور های دوربین اصلی قدرتمند تری بهره برده است.

قدرتمند ترین سنسور این گوشی هوشمند، سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ می باشد که با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 توانایی ثبت تصاویر بسیار خوبی را به خصوص در نور کم و نور شب خواهد داشت. این سنسور به تکنولوژی Quad Bayer نیز مجهز شده.

با استفاده از این تکنولوژی که به تکنولوژی 4 در 1 نیز معروف است، چهار عکس با یکدیگر ترکیب می شوند و بهترین نوع تصویر با خروجی 16 مگاپیکسلی را ارائه می دهند. هرچند شما می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید و از تمام ظرفیت سنسور 64 مگاپیکسلی بهره مند شوید. از لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS این سنسور هم نمی توان براحتی گذشت.

دومی سنسور در نظر گرفته شده سنسور تله فوتو می باشد. سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو این گوشی  هوشمند توانایی زوم 2 برابری اپتیکال را دارد. در کنار این اتفاق شاهد مجهز شدن این سنسور به لرشگیر اپتیکال OIS نیز می باشیم.

سنسور سوم 8 مگاپیکسلی فوق عریض این گوشی هوشمند در کنار توانایی ثبت تصاویر واید، توانایی دیگری نیز دارد. این سنسور می تواند در مواقع نیاز به ثبت تصاویر از اجسامی در فاصله نزدیک همانند یک سنسور ماکرو عمل کند (ثبت تصاویر از فاصله 2.5 سانتی منری).

در پایان نیز سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای کمک به ثبت تصاویر هرچه بهتر سنسور اصلی این گوشی هوشمند در حالت تصویر برداری پرتره در نظر گرفته شده است.

سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند نیز قابلیت Quad Bayer  را همانند سنسور اصلی به همراه دارد.

پردازنده و باتری

گویا مشخصات فنی قدرتمند این گوشی هوشمند تمامی ندارد. ریلمی ایکس 2 پرو به قدرتمند ترین پردازده کوالکام مجهز شده است. بهره بردن از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس سبب شده تا براحتی بتوان به این محصول به عنوان یک گوشی هوشمند گیمینگ تکبه کرد.

باتری 4000 میلی آمپری در نظر گرفته شده نیر، با توجه به بهره بردن از پردازنده 7 نانومتری، نوید طول عمر بسیار خوبی را برای این گوشی هوشمند می دهد. اما مسئله اصلی شارژر در نظر گرفته شده می باشد.

در میان گوشی های هوشمند این اولین بار است که ریلمی ایکس 2 پرو به شارژر 50 واتی مجهز به شارژ سریع مجهز شده. در بیانیه منتشر شده این شارژر توانایی شارز 80 درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان 30 دقیقه دارد. اما با توجه به ویدئویی که پیش از رونمایی رسمی ریلمی ایکس 2 پرو منتشر شد، این شارژر قدرتمند توانست در همین مدت زمان باتری این گوشی هوشمند را به شارژ 100 درصددی برساند.

قیمت

قرار است این محصول در سه مدل مختلف روانه بازار شود. از نکات حائز اهمیت این گوشی هوشمند عدم پشتیبانی از حافظه جانبی می باشد. قیمت 380 دلاری برای مدل 6/64GB، قیمت 410 دلاری برای مدل 8/128GB و قیمت 465 دلاری برای مدل 12/256GB این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده.

در کنار مدل های معمولی با رنگ بندی آبی و نقره ای نیمه شب، شاهد دو مدل با رنگ بندی خاص هستیم. این دو مدل تنها با رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی روانه بازار خواهند شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد