4 روش برتر برای رفع عدم شناسایی کنترلر PS4 در ویندوز 10

در حالیکه که مایکروسافت امکانات مختلفی را برای استفاده از ویژگی های Xbox بر روی ویندوز انجام داده است، خیلی از دارندگان PS4 تلاش می کنند از کنترلر Dual Shock 4 در ویندوز استفاده کنند.

برای اتصال دوال شوک 4 به رایانه های شخصی دو راه اساسی وجود دارد، راه اول اتصال بی سیم از طریق بلوتوث، راه دوم استفاده اتصال از طریق USB. اما گاهی اوقات پیش می آید که ویندوز نمی تواند کنترلر شما را تشخیص دهد، با راه حل های ما برای حل این مشکل همراه باشید.

بررسی راه حل

برای اتصالات  USB، بررسی کنید که پورت USB رایانه شما با خاک یا چیز مزاحمی پوشیده نشده باشد، برای پورت کنترلر نیز باید همین کار را انجام دهید. اگر در هر یک از درگاه ها کثیفی وجود دارد، باید هوای خشک را به داخل آن بکشید تا از شر آنها خلاص شوید. همچنین باید بررسی کنید که کابل USB مورد استفاده شما معیوب یا تقلبی نباشد. از طرف دیگر، می توانید برنامه Steam را در رایانه شخصی ویندوز خود به روز کنید و کنترلر خود را دوباره وصل کنید.

و برای کاربرانی که رایانه شخصی آنها کنترلرهای PS4 آنها را از طریق بلوتوث شناسایی نمی کند، این مشکل می تواند به دلیل برخی از مشکلات اتصال بلوتوث ویندوز باشد. هر یک از نکات عیب یابی فهرست شده در زیر را امتحان کنید تا رایانه ویندوزی خود را به شناسایی کنترلر PS4 خود بازگردانید. یا از آداپتور USB بلوتوث، استفاده کنید.

1- بلوتوث را دوباره فعال کنید

اگر نمی توانید کنترلر PS4 خود را به رایانه شخصی ویندوزی خود متصل کنید، باید بلوتوث رایانه خود را غیرفعال کنید، آن را دوباره روشن کنید و سعی کنید دوباره آن را با دستگاه خود جفت کنید. می‌توانید بلوتوث را از Windows Action Center یا از منوی تنظیمات ویندوز خاموش کنید.

بلوتوث را از Action Center دوباره فعال کنید.

مرحله 1: روی نماد Action Center در گوشه سمت راست پایین نوار وظیفه ضربه بزنید تا Action Center  باز شود.

نکته مهم: همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید “کلید ویندوز + A” برای راه اندازی Action Center  استفاده کنید.

اگر بلوتوث دارای پس‌زمینه آبی باشد، به این معنی است که فعال / فعال است.

مرحله 2: برای نمایش بلوتوث روی آن ضربه بزنید.

مرحله 3: دوباره روی بلوتوث ضربه بزنید تا دوباره آن را فعال کنید و بررسی کنید که آیا رایانه شما اکنون کنترلر را تشخیص می دهد یا خیر.

بلوتوث را از تنظیمات ویندوز دوباره فعال کنید

مرحله 1: منوی تنظیمات ویندوز را اجرا کنید و روی Devices کلیک کنید.

مرحله ۲: در بخش «بلوتوث و دستگاه‌های دیگر»، بلوتوث را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

بررسی کنید که آیا رایانه شما اکنون کنترلر PS4 شما را شناسایی می کند یا خیر. اگر این ترفند را انجام نداد، به راه حل عیب یابی بعدی در زیر بروید.

2- لغو جفت کردن / حذف کنترل از کامپیوتر

اگر کنترلر PS4 قبلاً از طریق بلوتوث با رایانه شخصی شما جفت شده است اما دیگر شناسایی نمی شود، باید کنترلر را از لیست دستگاه های قبلاً جفت شده یا متصل رایانه شخصی خود حذف کنید. پس از آن، کنترلر را دوباره به رایانه خود وصل کنید. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: منوی تنظیمات ویندوز را اجرا کرده و Devices را انتخاب کنید. این باید به طور خودکار شما را در بخش «بلوتوث و دستگاه‌های دیگر» قرار دهد.

از طرف دیگر، می توانید روی بلوتوث از Action Center کلیک راست کرده و گزینه Go to Settings  را انتخاب کنید. این شما را به بخش «بلوتوث و سایر دستگاه‌ها» در منوی تنظیمات ویندوز هدایت می‌کند.

مرحله 2: کنترلر جفت شده PS4 با برچسب Wireless Controller را در بخش “موس، صفحه کلید و قلم” پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

مرحله 3: برای لغو جفت کردن کنترلر از رایانه، روی Remove Device ضربه بزنید.

مرحله 4: روی Yes در اعلان تأیید ضربه بزنید تا کنترلر از رایانه شما حذف شود.

کنترلر را مجدداً به رایانه خود متصل کنید و بررسی کنید که آیا آن را شناسایی می کند یا خیر. مراحل زیر را دنبال کنید تا کنترلر PS4 خود را از طریق بلوتوث به رایانه شخصی ویندوز خود متصل کنید.

نحوه اتصال کنترلر PS4 به کامپیوتر از طریق بلوتوث

مرحله 1: ابتدا کنترلر PS4 را با نگه داشتن همزمان دکمه اشتراک گذاری و دکمه PS به مدت 5 ثانیه تا زمانی که چراغ LED به صورت نور آبی چشمک بزند، در حالت جفت قرار دهید.

مرحله 2: منوی تنظیمات بلوتوث را باز کنید و روی «افزودن بلوتوث یا دستگاه‌های دیگر» ضربه بزنید.

مرحله 3: در پنجره جدید، بلوتوث را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که کنترلر PS4 هنوز در حالت جفت شدن است. اکنون رایانه شما باید کنترلر را شناسایی کند. اگر نشد، به رفع عیب بعدی (روش شماره 3) بروید. در غیر این صورت، به مرحله 4 زیر ادامه دهید.

مرحله 4: سپس Wireless Controller را انتخاب کنید. کامپیوتر شما باید با موفقیت به کنترلر متصل شود.

3- کنترلر را شارژ کنید

اگر باتری کنترلر PS4 شما کم است یا باتری دستگاه کاملاً تمام شده است، ممکن است رایانه شما آن را تشخیص ندهد. کنترلر خود را به یک منبع تغذیه USB وصل کنید، چند دقیقه شارژ کنید تا سطح باتری آن افزایش یابد و سعی کنید دوباره آن را به رایانه خود وصل کنید.

4- درایورهای کنترل کننده بازی را به روز کنید

در رایانه شخصی ویندوز، یک کنترلر PS4 و سایر کنترلرهای بی سیم توسط سه درایور اصلی تغذیه می شود:

دستگاه بلوتوث  HID

کنترلر بازی سازگار با  HID

کنترلر بی سیم بلوتوث

اگر رایانه شما همچنان کنترلر PS4 شما را شناسایی نمی کند، باید این درایورها را به روز کنید. برای انجام آن مرحله زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: منوی دسترسی سریع ویندوز را اجرا کنید ، از میانبر Windows key + X استفاده کنید و Device Manager  را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی دکمه کشویی Human Interface Devices ضربه بزنید تا درایورهای «Bluetooth HID Device»  و «HID-complaint game controller»  ظاهر شوند.

کنترلر بی سیم بلوتوث را در بخش بلوتوث پیدا خواهید کرد

مرحله 3: روی درایوری که می خواهید به روز شود کلیک راست کرده و Update driver را انتخاب کنید.

مرحله 4: “جستجوی خودکار برای نرم افزار درایور به روز” را انتخاب کنید.

رایانه شما نسخه های جدید درایور را جستجو می کند و از شما می خواهد آنها را روی رایانه خود نصب کنید. برای به روز رسانی هر سه درایور ذکر شده در بالا، مراحل یکسانی را دنبال کنید، راست کلیک کرده و روی Update driver کلیک کنید.

در نهایت، اگر نمی‌خواهید چنین مشکلات بلوتوثی با رایانه خود داشته باشید، می‌توانید به سادگی آداپتور بی‌سیم USB رسمی Sony DUALSHOCK 4 را برای مک یا رایانه شخصی خریداری کنید. قیمت این آداپتور در حال حاضر 16.99 دلار است .

با انجام تمام مراحل بالا باید توانسته باشید که مشکل اتصال دوال سوک 4 را به رایانه خشصی برطرف کرده باشید. از بازی کردن با دوال شوک 4 در PC لذت ببرید.

پست های مرتبط

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد