نقص در سیستم خنک کننده کارت های TUF RX 5700 ایسوس را مجبور به طراحی مجدد کرد

این که هر شرکت تولید کننده خود را در هر زمینه ای برتر از دیگری می داند موضوع جدیدی نیست اما درستی این ادعا را کارشناسان باید مشخص کنند. اخیرا کارشناسان انتقاداتی در مورد سیستم خنک کننده کارت های سری TUF Gaming RX 5700 ایسوس داشتند که این شرکت با ارائه مدل های TUF Gaming EVO این موضوع را برطرف کرده است.

نکته جالب در مورد کارت های TUF Gaming RX 5700 این است که تنها سیستم خنک کننده نزدیک به 3 اسلات را اشغال کرده بود پس چرا در بخش دفع حرارت خیلی خوب ظاهر نشد؟ به نظر می رسد که سیستم خنک کننده کارت های TUF Gaming RX 5700 ارتباط خوبی با اجزای و قطعات مهم قرار گرفته بروی PCB نداشته اند.

کارت های جدید با نام TUF 3-RX5700-O8G-EVO-GAMING بر مبنی RX 5700 و کارت TUF 3-RX5700XT-O8G-EVO-GAMING بر مبنی RX 5700 XT ساخته شده است تا مشکلات سری قبلی را برطرف سازند. هر دو کارت تنها در بخش سیستم خنک کننده تغییراتی را تجربه کرده اند. کارت های سری TUF Gaming EVO با فن های جدید سه گانه Axial-Tech و هیت سینک بهوبد یافته مشکل دفع ناقص حرارت را برطرف کرده اند. فن مرکزی طبق طراحی قبلی کوچکتر از دو فن اطراف است تا تمرکز بیشتری بر جریان تولیدی داشته باشد.

در بخش فرکانس کاری پردازنده گرافیکی تغییراتی دیده نمی شود. فرکانس بوست در کارت مبتنی بر RX 5700 برابر با 1750 مگاهرتز است و در کارت مبتنی بر RX 5700 XT با فرکانس بوست 1905 مگاهرتز روبرو هستیم که البته با استفاده از نرم افزار اختصاصی می توان به راحتی به اعداد بالاتر دست یافت.

ایسوس اعلام کرده است که کارت های سری EVO را با مدل های TUF قبلی جایگزین می کند و البته در بخش قیمت گذاری کاربران هیچ تغییری را مشاهده نمی کنند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !