خانواده Turbin XPOWER RGB؛ پاسخ سیلیکون پاور به کاربران نیازمند رم‌های زیبا و قدرتمند

محصولات شرکت سیلیکون پاور و به ویژه فلش مموری‌ها، کارت‌های حافظه و هاردهای اکسترنال این شرکت صاحب نام تایوانی سالهاست برای کاربران ایرانی به خوبی شناخته شده است و جای خود را در بازار لوازم جانبی دیجیتالی پیدا و ثابت کرده است. اما متاسفانه RAM‌های سیلیکون پاور برخلاف دیگر محصولاتش، نه فقط در بازار ایران، بلکه در کل دنیا نیز جایگاهی در خور شأن این شرکت در بازار فروش و تقاضای کاربران حرفه‌ای نداشته است.

توجه به نیاز و تقاضای کاربر؛ مهمترین رکن رقابت در بازار RAM

اگر می‌بینیم شرکت‌هایی مانند جی‌اسکیل، کورسیر، کینگستون و یا ایدیتا که خود را صاحب عنوان دومین فروشنده RAM دنیا در سال 2017 می‌داند و همچنین سایر شرکت‌های مطرح تولید کننده رم مانند Geil ، Galax و Crucial، جایگاه مناسبی را در بازار بین کاربران برای خود دارند، به این دلیل است که بیشتر به سلیقه و نیاز کاربران توجه کرده و همزمان با عرضه پلتفرم های جدید از سوی اینتل و AMD، محصولات جدید و سازگار با  پلتفرم های جدید را بدون تاخیر روانه بازار کرده‌اند و از گود رقابت دور نمانده‌اند.
عرضه رم‌های با فرکانس بالا و همچنین دارای قابلیت نورپردازیRGB، این روزها دو عامل مهم برای رقابت در بازار RAM بین تولید کنندگان است و همه شرکت ها به این دو فاکتور مهم در تولید و به روزرسانی سبد محصولات جدیدشان به این دو مورد توجه ویژه ای دارند.

سیلیکون پاور نیز  هرچند دیر  اما بالاخره به این نتیجه رسیده است که باید در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و توجه ویژه ای را به دو فاکتور مذکور داشته باشد و قرار است فعالیت بیشتری را در سال 2019 از سیلیکون پاور در حوزه تولید رم و تکمیل سبد محصولاتش با رم‌هایی متناسب نیاز و سلیقه کاربران که تاکنون به آن توجه کمتری داشته است، شاهد باشیم.
به همین منظور سیلیکون پاور در واپسین روزهای سال 2018، با معرفی یک سری جدید از حافظه‌های خود که در طبقه بندی محصولات گیمینگ این شرکت قرار خواهد گرفت و با توجه به دو عامل ذکر شده، با نام Turbin XPOWER RGB معرفی کرده است تا کاربران را حضور فعال سیلیکون پاور در سال آینده امیدوار کرده باشد.( ببینیم و تعریف کنیم!)

معرفی ویژگی‌های حافظه‌های سری Turbin XPOWER RGB سیلیکون پاور

سری TURBIN XPOWER RGB همانگونه که از نامش پیداست، شامل حافظه‌های با فرکانس کاری بالا از 3200 تا 4133 مگاهرتز و مجهز به نورپردازی RGB خواهد بود. البته بین فرکانس‌های 3200 و 4133 مگاهرتز، رم‌های با فرکانس 3600 مگاهرتز نیز قرار می‌گیرند.

سیلیکون پاور سری Turbin XPOWER RGB را با 4 تنوع ظرفیت روانه بازار کرده است. کیت‌های تک ماژول 8 و 16 گیگابایتی و کیت‌های دو ماژول 16 و 32 گیگابایتی سبد نسبتاً کاملی را برای انتخاب RAM در اختیار کاربر خواهد گذاشت. نکته جالب ین است که سیلیکون پاور از نظر اختصاص فرکانس‌های مذکور به کیت‌ها، محدودیتی قائل نشده و حتی کیت تک ماژول 8 گیگابایتی با فرکانس 4133 مگاهرتز نیز در اختیار کاربران خواهد بود که گزینه‌ای بسیار مناسب برای اورکلاک به شمار می‌رود.

سری Turbin XPOWER RGB از PCB ده لایه و چیپ‌های حافظه با کیفیت برای افزایش دوام و پایداری و همچتین حداکثر سازگاری با انواع پلتفرم های روز بهره برده و از پروفایل XMP اینتل برای بوت کردن فرکانس‌های بالا پشتیبانی می‌کند.
میزان تاخیر در فرکانس 4133 مگاهرتز CL19 بوده و ولتاژ کاری در این فرکانس 1.4 ولت می باشد که مقدار مناسب و استانداردی محسوب می‌شود. همچنین زمان تاخیر در فرکانس 3600 مگاهرتز نیز CL19 هست که در مقایسه با رم های برندهای دیگر که از زمان تاخیر CL16 در این فرکانس استفاده می‌کنند، به نسبت این فرکانس عددی بالا بوده و چندان مناسب نیست.

سری Turbin XPOWER RGB؛ صد درصد سازگار با همه پلتفرم‌ها

رم‌های سری Turbin XPower RGB سیلیکون پاور توسط این شرکت دارای تاییدیه سازگاری 100 درصدی با همه برندهای مطرح مادربرد دنیا بوده و برای نمونه بر روی دو پلتفرم مختلف شامل مشخصات زیر سازگاری کامل داشته و از آزمون، موفق، بیرون آمده است:

MSI X299 GAMING PRO CARBON AC+ i7-7800X
GA Z370 AORUS GAMING 7 + i7-8700K

در بحث نورپردازی نیز سری Turbin XPOWER RGB با همه پلتفرم‌های نرم‌افزاری مدیریت نورپردازی اختصاصی سازندگان مادربرد، از جملهASUS Aura RGB Sync -MSI Mystic Light Sync  GIGABYTE RGB Fusion و ASRock-Polychrome Sync کاملاً سازگار می‌باشد.

ارتفاع رم‌های جدید سیلیکون پاور 37 میلی متر بوده و از این نظر سزگاری مناسبی در کنار ایرکولرهای پردازنده حجیم خواهد داشت.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود