برنامه های جدید امریکا برای تحریم هواوی در سال میلادی 2020

در سال میلادی 2019 بود که امریکا تحریم هایی را بر علیه شرکت های چینی و بخصوص هواوی اعمال کرد. این تحریم ها مشکلات بسیاری را برای هواوی به وجود آورد. بعد از مدتی امریکا بصورت موقت لغو این تحریم ها را اعلام کرد. اما جدیدا اخباری منتشر شده که امریکا برنامه های جدید برای تحریم هواوی در دستور کار دارد.

اقدامات صورت گرفته بر علیه هواوی باعث شده بود تا برخی کشور های دیگر اروپایی و حتی آسیایی نیز دست به تحریم این غول چینی بزنند. اما یکی از اصلی ترین ضربات وارد شده به هواوی، تحریم شدن توسط گوگل بود. این امر باعث می شد تا هواوی دیگر حق استفاده از سیستم عامل اندروید را برای گوشی های هوشمند خود نداشته باشد.

تحریم های بر ضرر که خواهد بود ؟

با توجه به اخباری که به تازگی منتشر شده، امریکا به دنبال قوانین جدیدی می باشد تا حداقل از ورود محصولات این کشور به بازار امریکا جلوگیری کند. یکی از قوانین کشور امریکا به این صورت است که اگر کشوری 35 درصد و یا کمتر از این میزان فعالیت را در کشور امریکا داشته باشد، دیگر اجازه صادرات محصولات خود به این کشور را نخواهد داشت.

با این تفاصیل امریکا قصد دارد تا همکاری شرکت های خود با هواوی را به حداقل میزان ممکن برساند و گویا قصد دارد تا 10 درصد این میزان همکاری را کاهش دهد. بسیاری از شرکت های امریکایی با رخ دادن چنین اتفاقی کاملا مخالف هستند.

اولین دلیل مخالفت این شرکت ها کاهش سود بالایی خواهد بود که این عمل به همراه خواهد داشت. دلیل دیگری که بیان شد این بود که هواوی دست روی دست نخواهد گذاشت و همانطور که پیش از این دیدیم، این شرکت توانایی جایگزین کردن بسیاری از قابلیت هایی که قرار است تحریم شود را دارد.

حتی بعد از مشکلات هواوی در استفاده از سیستم عامل اندروید شاهد آن بودیم که هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را برای گوشی های هوشمندش آماده کرده. از طرفی اگر چین بخواهد تلافی کند، با توجه به اینکه بازار چین بزرگ ترین بازار جهانی است که بسیاری از کشور ها و حتی امریکا نیز به آن در برخی موارد وابسته است، مشکلاتی بسیاری را برای امریکا به همراه خواهد داشت، بخصوص برای شرکت اپل که بسیاری از کارخانه های تولید گوشی های هوشمندش در چین می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد