اگر نرخ رفرش 120 هرتز در Xbox Series X یا S غیر فعال باشد چه باید کرد؟

هر دو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S از 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند. اما اگر می ‌خواهید آن را فعال کنید با خاموش بودن گزینه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مواجه شدید، می‌توانید به این راهنمای عیب‌یابی نگاهی بیندازید تا ببینید چه مراحلی را می‌توانید انجام دهید تا این گزینه قابل انتخاب باشد.

رسیدن به نرخ فریم دلخواه

1. برای شروع، مطمئن شوید که از کابل HDMI مناسب برای Xbox Series X یا Xbox Series S خود استفاده می کنید. چون هر دوی این کنسول ها از کابل HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند.

سری X دارای کابل HDMI 2.1 در جعبه است در حالی که سری S با HDMI 2.0 عرضه می شود. اگر از کابل HDMI 2.0 برای اتصال این کنسول های بازی به تلویزیون یا مانیتور بازی خود استفاده می کنید، همچنان باید بتوانید حالت نرخ نوسازی 120 هرتز را باز کنید.

2.  در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که کابل HDMI را به پورت HDMI 2.0 یا HDMI 2.1 تلویزیون یا مانیتور خود متصل کرده اید. این به این دلیل است که برخی از صفحه نمایش ها دارای نسخه های مختلف پورت HDMI هستند.

اگر کنسول شما به یک پورت HDMI زیر نسخه 2.0 متصل است، ممکن است پهنای باند کافی برای فعال کردن 120 فریم در ثانیه وجود نداشته باشد.

3. همچنین توصیه می کنیم جزئیات نمایشگر را در منوی Xbox Series X یا Xbox Series S خود بررسی کنید. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را انجام دهید:

از صفحه اصلی Xbox خود به تنظیمات بروید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، باید دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید و سپس به سمت راست بروید تا تب “Profile & system” را ببینید. از آنجا، می توانید به تنظیمات بروید.

در تنظیمات، «گزینه‌های تلویزیون و نمایش» را انتخاب کنید.

از منوی  «General – TV & display options»، «4K TV details»  را انتخاب کنید.

در منوی «جزئیات تلویزیون 4K عمومی»، باید وضوح، نرخ تازه ‌سازی و سایر ویژگی‌هایی را ببینید که صفحه تلویزیون یا مانیتور بازی شما هنگام استفاده از Xbox Series X یا Xbox Series S شما پشتیبانی می ‌کند.

4. اگر تلویزیون یا مانیتور شما قادر به 120 هرتز است اما ایکس باکس شما قادر به تشخیص آن نیست، می توانید چند حالت ویدیو را غیرفعال کنید تا ببینید آیا انجام این کار مشکل را برطرف می کند یا خیر.

برای غیرفعال کردن حالت‌های ویدیویی خاص، باید موارد زیر را انجام دهید:

از منوی تنظیمات Xbox Series X یا Xbox Series S خود، باید به “TV & display options” بروید.

در منوی  «General – TV & display options»، سپس باید «Video modes» را انتخاب کنید.

در داخل «منو حالت‌های کلی – ویدیو»، می‌توانید موارد زیر را غیرفعال کنید:

نرخ نوسازی متغیر را مجاز کنید

Dolby Vision  را مجاز کنید

و Dolby Vision برای بازی

توصیه می کنیم هر بار یکی از این موارد را غیرفعال کنید و سپس بررسی کنید که آیا می توانید از 120 هرتز در Xbox Series X یا S خود استفاده کنید.

5. همچنین می‌توانید به ‌طور دستی کنسول Xbox خود را مجبور کنید تا با وضوح 1080p یا 1440p نمایش داده شود زیرا انجام این کار ممکن است قفل 120 هرتز را باز کند.

برای انجام این کار، باید مراحل زیر را انجام دهید:

در تنظیمات کنسول بازی خود، به «گزینه‌های تلویزیون و نمایشگر» بروید.

در منوی  «General – TV & display options»، Resolution  را انتخاب کنید.

در منوی کشویی، 1080p  یا 1440p  را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید نرخ تازه سازی را انتخاب کنید.

گزینه 120 هرتز دیگر نباید خاکستری باشد.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد