تحریم هواوی توسط گوگل چه سرنوشتی برای این شرکت رقم خواهد زد؟

تحریم هواوی مشکلات بسیاری را برای این ابر قدرت چینی به وجود آورد. اما در آخرین نشست رئیس جمهور امریکا ترامپ، با رئیس جمهور چین، نتایج امیدوار کننده ای را برای هوای در پی داشت و به گفته ترامپ شرکت های امریکایی اجازه فروش گوشی های هوشمند این شرکت چینی را از این پس خواهند داشت.

البته اجازه فروش صادر شده بصورت موقت خواهد بود و به گفته ترامپ در نشست بعدی میان سران این کشورهای مشخص خواهد شد که تکلیف تحریم چین به چه جایی خواهد رسید.

اما یکی از اصلی ترین مشکلات تحریم ها رخ داده، تحریم این شرکت چینی توسط گوگل بود. این تحریم سب شد که سوای ممنوعیت استفاده گوشی های هوشمند هواوی از گوگل پلی، حق استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نیز نخواهد داشت.

البته هواوی هم بعد از این تحریم دست روی دست نگذاشت و خبر استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود را برای گوشی های هوشمند این شرکت داد. حال ککه امریکا روی خوش به هواوی نشان داده انتظار می رود که کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی که دست به تحریم این ابر قدرت چینی زده اند، تحریم های خود را لغو کنند.

اما گوگل هنوز هیچ اطلاعی از تعیین تکلیف هواوی اعلام نکرده. اما شنیده ها نشان می دهد که گوگل نیز به پشتوانه امریکا قرار است تحریم های خود را بعد از نتایج نشست اصلی اعلام کند. اما به احتما زیاد در صورت لغو تحریم ها توسط امریکا، گوگل نیز تحریم های خود را بر خواهد داشت.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود