اگر از خرید یک بازی در Steam پشیمان شدید چه راهی برای بازپرداخت پول وجود دارد؟

در سرویس Steam بازی های بسیار زیادی وجود دارد و می توانیم با یکی از بزرگترین فروشگاه های بازی ملاقات کنیم. خرید بازی در این سرویس کمی با بقیه فروشگاه ها متفاوت است و این امکان برای کاربران فراهم شده که حتی بعد از خرید هم بتوانند پول خود را پس بگیرند.

اگر به دنبال دریافت وجه خود از سرویس استیم هستید این مقاله را دنبال کنید.

با استیم بیشتر آشنا شوید

خوب گاهی اوقات پیش می آید که اشتباها یک بازی را خریداری می کنید یا اینکه بازی مورد نظر شما با مشکلات زیادی همراه است، خوب طبیعتا در چنین شرایطی از این خرید پشیمان خواهید شد. در اینجا ما ما راه حل های مفید و ساده و همچنین قوانین استیم را در مورد استیم شرح می دهیم.

واقعیت این است که خرج کردن پول برای یک محصول ناامید کننده هرگز چیز خوبی نیست. به راحتی می توان با یک تریلر یا کمپین بازاریابی عالی به خریدی پشیمان کننده اغوا شد.

گاهی اوقات انتشار ضعیف اجتناب ناپذیر است، و همچنین ممکن است بخواهید از توسعه دهندگان در تلاش برای تعمیر بازی حمایت کنید. با این حال، مواردی نیز وجود دارد که یک بازی آگاهانه ناقص منتشر می شود یا با استفاده از تبلیغات نادرست تبلیغ می شود.

این راهنمای کوتاه نحوه درخواست بازپرداخت برای یک بازی در Steam را توضیح می دهد. اگر به تازگی خریدی انجام داده اید و احساس می کنید کیفیت محصول قیمت را توجیه نمی کند، می توانید اقدام کنید. به راحتی می توانید بازپرداخت دریافت کنید.

قوانین درخواست بازپرداخت بازی در Steam

درخواست بازپرداخت در Steam ساده است، اما چندین چیز وجود دارد که باید قبل از تلاش برای بازگرداندن پول خود بدانید.

فقط در صورتی می توانید بازپرداخت دریافت کنید که:

1- درخواست بازپرداخت ظرف دو هفته پس از خرید خود دارید.

2- در مجموع بیش از دو ساعت است که بازی را روی استیم بازی نکرده‌اید.

قوانین بازپرداخت عنوان پیش خرید شده:

1- اگر برای عنوانی که قرار است در آینده منتشر شود پیش پرداخت کرده اید، می توانید در هر زمانی قبل از انتشار بازی درخواست بازپرداخت کنید.

2- اگر بازی پیش خرید شده منتشر شود و شما آن را بازی کنید، قوانین دو هفته و دو ساعت اعمال می شود.

بازپرداخت خریدهای درون بازی ممکن است اگر:

شما کالای خریداری شده را مصرف یا تغییر نداده اید.

شما کالای خریداری شده را به حساب دیگری در بازی مبادله نکرده اید یا نفروخته اید.

در صورتی که Valve بازی را توسعه داده باشد، تمام آیتم‌های درون بازی را که خریداری کرده‌اید، ظرف 48 ساعت بازپرداخت می ‌کند. با این حال، اگر توسعه ‌دهندگان شخص ثالث بازی را می‌ساختند، آن توسعه ‌دهنده باید به صورت دستی بازپرداخت آیتم ‌های درون بازی را فعال کند. این را در هنگام خرید در نظر داشته باشید.

Valve  مسئولیتی در قبال درخواست بازپرداخت درون بازی در عناوینی که توسط خودشان ساخته نشده‌اند، ندارد.

سرویس محبوب  Steam اغلب درک درستی از رویدادها و شرایطی را نشان داده است که خارج از خط مشی رسمی آنها هستند. به عنوان مثال، Cyberpunk 2077  در زمان انتشار مشکلات فنی شدید و مستندی داشت. بسیاری از کاربران Steam علیرغم اینکه بازی را بیش از دو ساعت بازی کرده بودند، با توجه به تعداد مشکلات، بازپرداخت دریافت کردند.

منصفانه است که بگوییم سیاست Steam بسیار سخاوتمندانه است. اگر فکر می کنید باید برای بازی خریداری شده بازپرداخت دریافت کنید، در اینجا نحوه ایمن کردن بازی در Steam آورده شده است.

نحوه بازپرداخت در Steam

اکنون که از سیاست بازپرداخت Steam اطلاع دارید، در اینجا راهنمای گام به گام درخواست بازپرداخت آورده شده است. شما می توانید این کار را از طریق مرورگر یا سرویس گیرنده Steam خود انجام دهید. از هر روشی که برای شما راحت تر است استفاده کنید.

1-Steam  را در رایانه شخصی خود باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

2- در گوشه سمت چپ بالای پنجره، دکمه “Help” را پیدا کرده و کلیک کنید. روی “پشتیبانی Steam” کلیک کنید.

3- باید بخش پشتیبانی Steam را ببینید که از شما می پرسد “در چه چیزی به کمک نیاز دارید؟” اگر می‌خواهید درخواست بازپرداخت کنید، روی «یک خرید» یا «خریدها» کلیک کنید.

4- لیستی از تمام خریدهایی که از زمان باز کردن حساب خود در Steam انجام داده اید را مشاهده خواهید کرد. محصولی را که می خواهید بازپرداخت کنید انتخاب کنید. از آنجایی که فقط می‌توانید بازی‌هایی را که اخیراً خریداری کرده‌اید بازپرداخت کنید، باید جزو اولین موارد در لیست باشد.

5- از شما خواسته می شود تا از لیستی از مشکلات رایج تر کاربران در مورد بازی خاص یا محصولات مشابه، انتخاب کنید. اگر هیچ یک از گزینه های داده شده مرتبط نیست، می توانید این مرحله را رد کرده و به «من بازپرداخت می خواهم» بروید.

6- فرم را تکمیل کنید و بازخورد خود را برای کمک به Steam در آینده ارائه دهید (اختیاری). در منوی کشویی محل دریافت وجوه خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید چیز دیگری را در Steam دارید، بازپرداخت وجه به کیف پول Steam شما سریعتر است. در غیر این صورت می توانید کارت اعتباری خود را انتخاب کنید.

7- پس از ارسال درخواست، یک ایمیل تایید از طرف Steam دریافت خواهید کرد. اکنون فقط باید منتظر پاسخ Steam باشید.

از ویژگی بازپرداخت سو استفاده نکنید

در این راهنما نحوه بازگرداندن بازی در استیم را توضیح داده ایم. اگر از خرید ناراضی هستید از این ویژگی استفاده کنید، اما از آن سوء استفاده نکنید. اگر مکرراً درخواست بازپرداخت کنید، Steam ممکن است حساب شما را علامت گذاری کند! برخی از کاربران عمداً یک بازی را کمتر از دو ساعت انجام می دهند، سپس آن را برای خرید بازی جدید برمی گردانند که این امر ناقض خط مشی Steam است.

Steam این حساب‌ها را برای رفتار مشکوک علامت‌گذاری می‌کند و ممکن است از بازپرداخت بیشتر آنها خودداری کند.

به یاد داشته باشید، روند بازپرداخت در یک مرورگر وب بسیار شبیه است، اما این راهنما روش درون برنامه ای را توضیح می دهد. اکثر مردم به جای دسترسی به پلتفرم از طریق مرورگر خود از سرویس گیرنده Steam استفاده می کنند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024