چرا بازی Resident Evil 5 در Steam اجرا نمی شود؟ راه حل های انجام آن

بازی Resident Evil 5 هنوز هم یکی از خوب های این مجموعه است که شاید خیلی ها دوست داشته باشند دوباره آن را بازی کنند. اما این عنوان اکشن در شبکه Steam عرضه نشده است، چون یک عنوان قدیمی است.

اگر قصد دارید که این بازی را به درستی اجرا کنید این مطلب را خوب مطالعه کنید.

ویروس گریبان گیر ویندوز 11 شد

بازی رزیدنت اویل 5 در سال 2009 عرضه شد و تفاوت ظاهری زیادی با رزیدنت اویل 4 داشت، اما باز هم توانست موفقیت خوبی برای کپکام باشد. اما اگر می خواهید آن را تجربه کنید باید مشکلات مختلفی را حل کنید که درادامه بطور مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

مشکل را بیشتر در ویندوز 11 و ویندوز 10 خواهید دید. اتفاقی که می افتد این است که دکمه Play  را در Steam  فشار می دهید و بعد ان خواهید دید که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در غیر این صورت، بازی باید اجرا می شود، اما بلافاصله از کار می افتد.

اگر این اتفاق برای شما بیفتد، احتمالاً با مشکل ناسازگاری فعلی بازی با ویندوز مواجه هستید. برای اجرا به نرم افزار قدیمی و غیرقابل دسترس مایکروسافت نیاز دارد و هیچ شرکتی به این مشکل رسیدگی نکرده است.

راه حل هایی وجود دارد، اما اینها بطور رسمی نیستند. همچنین، ممکن است پس از رفع مشکل اصلی همچنان با مشکلات درایور و به روز رسانی مواجه شوید.

Resident Evil 5 روی Steam راه اندازی نمی شود – نحوه رفع رزیدنت اویل 5

مسئله این است که Resident Evil 5 عنوانی ده ساله است. این مشکل همچنان در پلتفرم ظاهر می شود زیرا هیچ پشتیبانی رسمی برای بازی های قدیمی وجود ندارد.

راه حل ها شامل دانلود و نصب نرم افزارهای قدیمی و وصله های غیر رسمی است.

صرف نظر از این، خلاصه مشکلاتی که ممکن است پیدا کنید در اینجا آمده است:

Windows Live درست اجرا نمی‌ شود

بازی Resident Evil 5 روی نرم‌افزارهای قدیمی، Games for Windows Live اجرا می ‌شود. ممکن است لازم باشد آن را روی رایانه شخصی خود نصب کنید یا از طریق راه حل های سازگاری آن را حل کنید.

ناسازگاری

یکی دیگر از دلایل این است که بازی رزیدنت 5، گاهی اوقات با رایانه شخصی ویندوزی شما سازگاری ندارد. این به این دلیل اتفاق می افتد که رایانه شما یک به روز رسانی قدیمی را ندارد یا درایور ویندوز 10 یا ویندوز 11 دوباره دانلود یا استفاده نمی شود.

فایل Steam خراب شده: Capcom دیگر هیچ پشتیبانی از Resident Evil 5 ارائه نمی‌کند. این بدان معناست که هیچ به‌روزرسانی، وصله یا اصلاحی وجود ندارد، بنابراین اگر با یک باگ مواجه شوید، در نهایت آن را غیرقابل پخش می‌کند. راه حل این است که فایل خراب را از طریق ابزار Steam برطرف کنید.

به خاطر داشته باشید که ویندوز 10 در اجرای بازی های قدیمی بسیار خوب است و مشکلات سازگاری معمول نیست. در عوض، Resident Evil 5 مشکلات خاصی دارد که باید آنها را حل کنیم.

و پس از اجرای بازی، توصیه می کنیم دو کار اضافی انجام دهید. این به روز رسانی درایورها و ویندوز و تأیید صحت فایل های Steam آن است.

چگونه مشکلات Resident Evil 5 را در Steam حل کنیم؟

ما روش‌های موثری را برای رفع عدم راه‌اندازی Resident Evil 5 توضیح خواهیم داد. توصیه می ‌کنیم این راه ‌حل ‌ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که Steam،RE5  و بازی‌های قدیمی ‌تر به درستی روی سیستم شما اجرا می‌ شوند.

یک مشکل مربوط به آپدیت نشدن بازی ها توسط استیم است. اگر متوجه شدید که Resident Evil 5  در صف به روز شدن گیر کرده است، می توانید این راه حل های اضافی را امتحان کنید.

بازی های Microsoft Windows Live را نصب کنید

محتمل ترین مشکل عدم وجود بازی های مایکروسافت برای ویندوز لایو (GFWL) در رایانه شخصی شما است.

برنامه GFWL دیگر وجود ندارد. این سرویس بازی آنلاین منسوخ شده به بازی های رایانه شخصی ویندوز اجازه می داد به سرویس لایو مایکروسافت متصل شوند. ایکس باکس لایو و در نتیجه برنامه های ایکس باکس جایگزین این پلتفرم شدند. دیگر نرم افزار پشتیبانی نمی شود.

Microsoft Games برای Windows Live همچنین یک فایل DLL، “مشتری Marketplace” و یک بسته قابل توزیع مجدد را همراه دارد. این فایل ها در ویندوز 10 وجود ندارند.

Resident Evil 5 باید یک راه حل داخلی داشته باشد که توسعه دهندگان با مجموعه توسعه Steam،Steamworks  ایجاد کرده اند. با این حال، از حدود سال 2020، به روز رسانی ویندوز 10 این راه حل را بی فایده کرده است.

نه Capcom، نه Steam و نه Windows راه حلی برای این مشکل ارائه نکرده اند. بنابراین، از سال 2020، Resident Evil 5 با ویندوز 10 ناسازگار است. همچنین، از آنجایی که Capcom پشتیبانی نمی کند، به روز رسانی مشکل را حل نمی کند.

در نتیجه، فشار دادن دکمه Play در Steam کاری انجام نمی دهد. اما در اینجا نحوه رفع آن آمده است:

1-Steam  را باز کنید

2- به کتابخانه برو

3- روی Resident Evil 5 کلیک راست کرده و Manage را انتخاب کنید

4- Uninstall re5  را انتخاب کنید

5- دوباره روی RE5 کلیک راست کرده و Properties re5 را انتخاب کنید

6- به Betas بروید

7-None  را انتخاب کنید و پنجره را ببندید

8- Resident Evil 5  را دوباره نصب کنید. شما باید آن را دوباره دانلود کنید نصب

9- GFWL  را نصب کنید

10- دوباره RE5 را باز کنید

نصب GFWL

این نرم افزار دیگر به صورت رسمی در دسترس نیست. خوشبختانه، هنوز سایت هایی هستند که این برنامه را به کاربران خود ارائه می دهند و می توانید آن ها را دانلود کنید.

این یک صفحه مخفی مایکروسافت است، بنابراین رایانه شما معتقد است که نرم افزار مشکوک است و باید به رایانه شخصی خود بگویید که می خواهید آن را نگه دارید. پس از دانلود، آن را نصب کنید و دوباره بازی را باز کنید.

اگر تابحال با برنامه RAR کار نکرده اید، باید عرض کنم که چیز کاملا ساده ای است و اصلا نگران نباشید.

نرم افزار را نصب کنید

1- روی ZIP یا RAR کلیک کنید

2- برای استفاده از این فایل ها باید دکمه Extract یا Extraction را فشار دهید

3- یک مسیر را انتخاب کنید و فایل های استخراج استخراج را تایید کنید

4- پوشه استخراج شده را در رایانه شخصی خود جستجو کنید. به طور معمول، نرم افزار پس از استخراج، پوشه را به طور خودکار باز می کند.

5- DLL Windows Live را در پوشه RE5 کپی کنید

راه حل جایگزین دانلود فایل dll Games for Windows Live از یک منبع معتبر است. به عنوان مثال، می توانید یک کتابخانه dll معقول را برای یافتن آرشیو مرور کنید.

مراحل انجام کار در پایین مطالعه کنید:

1- xlive.dll را از یک dll libraryxlive dll دانلود کنید

2-Steam را باز کنید

3- به کتابخانه خود بروید

4- روی RE5 کلیک راست کرده و Properties resident evil 5 steam properties را انتخاب کنید

5- به Local Files بروید و Browse را انتخاب کنید تا به فهرست راهنمای RE5 دسترسی پیدا کنید و فایل های محلی را مرور کنید

6- فایل DLL را در دایرکتوری قرار دهید

7- یک پچ ساخته شده توسط فن نصب کنید

8- با جایگزین کردن فایل ‌های خاص، نیاز به نصب GWL را دور می ‌زند. شما نیز باید محتویات آن را در پوشه Resident Evil 5 کپی کنید.

9- ابتدا باید نرم افزار RAR مناسب مانند WinRAR را دانلود و نصب کنید

10- RE5 را دوباره نصب کنید و مطمئن شوید که از هیچ نسخه بتا استفاده نمی کند

11- فایل RAR را باز کنید

12- محتویات آن را کپی کنید

13- Steam را باز کنید

14- روی RE5 کلیک راست کرده و Properties resident evil 5 steam properties را انتخاب کنید

15- به Local Files بروید

16- Browse browse local files را انتخاب کنید

17- فایل ها را در آنجا پیست کنید. برای جایگزینی فایل‌ها، محتویات rar را انتخاب کنید

پس از آن، دوباره بازی را باز کنید.

Resident Evil 5 را در حالت سازگاری اجرا کنید

Resident Evil 5 یک بازی بومی ویندوز 7 است که بدون مشکل بر روی ویندوز 8 و 8.1 اجرا شده است. اگرچه در حال حاضر با ویندوز سازگار نیست مگر اینکه راه حل زیر را انجام دهید. با این حال، یک راه حل جایگزین وجود دارد که استفاده از حالت سازگار داخلی ویندوز است.

1- استیم را باز کنید

2- به کتابخانه خود بروید

3- روی RE5 کلیک راست کرده و Properties paste contents rar را انتخاب کنید

4- به Local Files بروید

5- Browse browse local files را انتخاب کنید

6- فایل re5dx9.exe را پیدا کنید

7- روی فایل کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید

8- به تب Compatibility بروید

9- تیک Run the program in compatibility mode را بزنید و Windows 7 compatibility mode steam را انتخاب کنید

10- برای ذخیره تغییرات روی Apply و سپس Ok کلیک کنید

11- از طرف دیگر، می‌توانید روی فایل exe کلیک راست کرده، Troubleshoot compatibility را انتخاب کنید و به ویندوز اجازه دهید فرآیند را به طور خودکار حل کند.

12- یکپارچگی Resident Evil 5 را در Steam تأیید کنید

13- حتی اگر بازی بعد از اصلاحات بالا کار کند، باید از سالم بودن فایل های آن اطمینان حاصل کنید. Steam می‌تواند مشکلات را شناسایی کند و در صورت گم شدن، اشکالات یا فایل‌های خراب، موارد مورد نیاز خود را دوباره دانلود کند.

این مراحل را تا انتها انجام دهید:

Steam را باز کنید

به کتابخانه برو

روی Resident Evil 5 کلیک راست کنید

Properties resident evil 5 properties را انتخاب کنید

به Local Files بروید

Verify Integrity of game files Verify integrity of game steam را انتخاب کنید

منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود

پس از اتمام تأیید، بازی را دوباره امتحان کنید. همانطور که گفتم، اگر Steam مشکلی پیدا کند، آنچه را که برای اجرای دوباره نیاز دارد دوباره دانلود می کند. بنابراین، این روند ممکن است کمی طول بکشد.

سیستم عامل ویندوز خود را به روز کنید

مرحله بعدی به روز رسانی سیستم ویندوز شما است. این به رایانه شما کمک می کند تا به راحتی کار کند، بنابراین باید آن را به طور منظم انجام دهید.

این به ‌روزرسانی‌ها خودکار هستند، اما می‌توانید وضعیت را به صورت دستی بررسی کنید تا تأیید کنید که آخرین نسخه را اجرا می‌کنید.

1- Windows Update را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید

2- تنظیمات Windows Update را باز کنید

3- بر روی Check for updates check for updates کلیک کنید

4- اگر به ‌روزرسانی در دسترس است، به رایانه اجازه دهید آن را دانلود کند. پس از اتمام، از شما می خواهد که رایانه را مجدداً راه اندازی کنید تا محتوای جدید را نصب کنید.

درایورهای کارت گرافیک خود را به روز کنید

راه حل بعدی به روز رسانی درایور کارت گرافیک است. از آنجایی که Resident Evil 5 یک بازی قدیمی است، می توانید آن را روی کارت گرافیک یکپارچه CPU اینتل اجرا کنید، بنابراین ممکن است یکی از این سه GPU را داشته باشید:

یک پردازنده گرافیکی HD یکپارچه اینتل.

یک GPU گسسته یا یکپارچه AMD

یک GPU گسسته یا یکپارچه Nvidia

ابتدا، اجازه دهید تفاوت بین GPU های یکپارچه و گسسته را مورد بحث قرار دهیم. یک مدل یکپارچه در داخل CPU قرار می گیرد و معمولاً قدرت کمتری دارد.

یک GPU گسسته یک قطعه جدا شده است. دارای محلول اتلاف حرارت داخلی (مانند لوله های حرارتی، فن ها یا هر دو)، بنابراین عملکرد بهتری دارد. به عنوان مثال، پردازنده های سری AMD 4000 شامل iGPU هستند و اکثر پردازنده های اینتل دارای گرافیک Intel HD هستند.

با این حال، Resident Evil 5 برای اجرا به چیز زیادی نیاز ندارد، بنابراین ما به شما آموزش می دهیم که چگونه هر یک از این گزینه ها را شناسایی و به روز کنید.

شناسایی GPU شما

در اینجا مراحل شناسایی GPU خود در ویندوز 10 آمده است:

1- به دسکتاپ خود بروید و در هر نقطه راست کلیک کنید

2- تنظیمات نمایش تنظیمات را انتخاب کنید

3- تنظیمات پیشرفته نمایشگر را در پایین تنظیمات صفحه نمایش پیشرفته انتخاب کنید

4- ویژگی های آداپتور نمایش را برای نمایشگر خود انتخاب کنید

5- نام GPU دقیقاً در زیر Adapter Type Adapter Type قرار خواهد گرفت

همچنین می‌توانید درایور GPU را در همان منو به‌روزرسانی یا تنظیم مجدد کنید:

روی Properties display adapter properties کلیک کنید

به تب Driver بروید

Update Driver update driver را انتخاب کنید

جستجوی خودکار برای درایورها به طور خودکار درایورها را جستجو می کند

اگر درایور در دسترس باشد، سیستم آن را دانلود و نصب می کند

این فرآیند بیشتر برای iGPU ها به خصوص در مدل های اینتل کار می کند. گرافیک گسسته با نرم افزارهای جداگانه بهتر کار می کند.

همچنین، این روند در رایانه های شخصی ویندوز 11 کمی متفاوت به نظر می رسد.

به روز رسانی درایورهای GPU

AMD و Nvidia به نرم افزار اضافی برای به روز نگه داشتن درایورها نیاز دارند. این کار به این دلیل است که درایورها از یک شخص ثالث می آیند، به این معنی که شما آنها را از طریق گزینه Windows Update پیدا نخواهید کرد. علاوه بر این، گزینه زیر همیشه جدیدترین گزینه ها را پیدا نمی کند.

راه حل این است که نرم افزار را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

برای Nvidia می توانید این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. کارت گرافیک شما را شناسایی می کند و دانلود مورد نیاز را از شما درخواست می کند. پس از نصب برنامه، باید ثبت نام کنید یا به یک حساب کاربری وارد شوید، اما مراحل آسان و شهودی هستند. در غیر این صورت، می توانید دقیقاً از درایور مورد نیاز خود در این سایت مرور کنید.

برای AMD می توانید نرم افزار Auto-Detect را امتحان کنید. آن را دانلود کنید، نصب کنید و به طور خودکار پردازنده گرافیکی AMD شما را شناسایی می کند، نرم افزار مورد نیاز شما را دانلود می کند و از درایور می خواهد که کارت مورد نیاز را دانلود کند. در غیر این صورت، می توانید برنامه دقیق مورد نیاز خود را با مرور لیست پیدا کنید.

پست های مرتبط

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟