آیا بازی Elden Ring راه اجداد خود را ادامه می دهد؟

هفته پیش بالاخره شاهد نمایش جدیدی از عنوان مرموز Elden Ring بودیم. همانطور که می دانید توسعه دهنده این عنوان یعنی From software مدت زیادی بود که هیچ خبری را در اختیار طرفدارانش قرار نداده بود. حالا با توجه به نمایش جدید الدن رینگ، سوالات زیادی در ذهن طرفداران بوجود آمده است که فرام سافت ویر به بعضی از آنها پاسخ داده است.

جادوی مرگ در دستان میازاکی

بیش از یک دهه است که شرکت فرام سافت ویر تمرکز خود را بر روی عنوان هایی قرار داده است که هدف اصلی آن، به چالش کشیدن گیمرهاست. حالا به نظر می رسد که جدیدترین ساخته این شرکت، عنوان Elden Ring در کنار ادامه دادن راه اجداد خود، خلاقیت های زیادی را هم به همراه آورده است.

بعد از دیدن نمایش های مختلف بازی الدن رینگ، یکی از مهمترین سوال هایی که در ذهن هر بیننده ای ایجاد می شود این است که آیا این بازی هم از درجه سختی بالایی برخوردار است یا نه؟ هیدتاکا میازاکی کارگردان بازی الدن رینگ در مصاحبه جدید خود با مجله Famitsu بطور مفصل پیرامون این عنوان توضیح داده است. اول از همه میازاکی می گوید که شما باید برای رسیدن به پیروزی از استراتژی های جدیدتری که در بازی جاسازی شده است استفاده کنید. تا پیش از این شما باید تسلط بر جاخالی دادن و به موقع ضربه زدن می داشتید، اما حالا مکانیک های جدیدی هم در بازی قرار داده شده که شما با استفاده از آن شانس بیشتری برای پیروزی دارید. شما می توانید از افسون کردن و جادوهای مختلف بهره ببرید که باعث گمراه کردن و فریب دادن دشمن ها خواهد شد.

به گفته میازاکی، سطح دشواری در الدن رینگ پایین نیامده است ولی سعی شده است که مسیری متعادل تر به همراه گزینه های انتخاب بهتر در اختیار مخاطب قرار بگیرد. میازاکی چنین وصف می کند که سطح سختی این عنوان به مانند Dark Souls 3 خواهد بود.

مقایسه با قسمت سوم مجموعه Dark Souls نشان می دهد که این بار نیز بسیار با چالش روبرو خواهید شد و باید ساعت ها به شیوه بازی خود فکر کنید تا بتوانید ذره ای شانس برای پیروزی داشته باشید.

تابلویی سیاه از دنیایی مرگ بار

در همان نگاه اول به الدن رینگ متوجه بازگشت فرام سافت ویر به ریشه های خود می شوید، اگر که عنوان Bloodborne را تجربه کرده باشید چشمان شما دیگر به قدم برداشتن در تاریکی عادت خواهد کرد و بیشتر مراحل هم در شب اتفاق می افتد. اما در سری سولز این رویه کاملا متفاوت است و گاهی شما در روز روشن به مبارزه با دشمنان می پرداختید، اینجاست که الدن رینگ نشان می دهد نمی خواهد صرفا شما را از تاریکی بترساند و چیزی که مد نظر میازاکی است یک فضاسازی کاملا مخوف و ویران کننده از نظر روانی است.

شما در جنگل های مه گرفته قدم برمیدارید و یا در صحرایی سوزان که پر از موجودات عجیب برای نابودی شماست. طراحی باس های بازی هم بسیار خلاقانه و جذاب است و شما را در نگاه اول کاملا میترساند و با خود فکر می کنید که چطور باید این باس را شکست دهم.

بازی Elden Ring اثری شایسته خواهد بود به شرط اینکه توسعه دهنده مسیر خلاقیت را پررنگ کند و دست از تکرارهای خسته کننده بردارد تا بتواند مخاطب های جدیدی را به سمت خود جذب کند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024