طراحی جدید منوی استارت ویندوز 10 در حال توسعه و آماده سازی برای انتشار

طراحی جدید منوی استارت ویندوز 10 در حال توسعه و آماده سازی برای انتشار

مایکروسافت مدتی قبل در خصوص ارائه طراحی جدید منوی استارت ویندوز 10 اطلاع رسانی کرده بود و به نظر می رسد که این پروژه مراحل پایانی توسعه و آماده سازی برای انتشار را پشت سر می گذارند. طراحی ظاهری و رابط کاربری منوی استارت در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز از گذشته تا کنون شامل تغییر و بهینه سازی نشده بود، اما به نظر می رسد که ویندوز 10 از این قاعده مستثنی است.

طراحی ظاهری منوی استارت ویندوز 10 به عنوان آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت برای کامپیوتر های شخصی، به زودی دچار تغییر و تحولی قابل توجه خواهد شد و مایکروسافت بهینه سازی های متعددی برای آن در نظر گرفته است. مایکروسافت قصد دارد تا از ساختار Live Tiles فاصله گرفته و وارد فضای جدیدی در طراحی Start Menu شود.

مایکروسافت برای معرفی ساختار جدید منوی استارت ویندوز 10 از یک انیمیشن تمام عیار برای ارائه اطلاعات مختصر و مفید و دسترسی سریع به بخش های مختلف سیستم عامل استفاده کرده است. رابط کاربری جدید Start Menu شامل دو حالت Dark Mode و Light Mode می شود و به این ترتیب کاربران می توانند بر اساس نیاز و سطح سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

مایکروسافت ماه گذشته با انتشار یک کلیپ در اینستاگرام Panos Panay از تصمیم جدی خود برای ارائه طراحی ظاهری جدید منوی استارت ویندوز 10 پرده برداری کرد و در این سبک ظاهری جدید شاهد به کارگیری طراحی روان با فاصله بیشتر آیتم ها و تعداد رنگ کمتر خواهیم بود. این کمپانی همچنین در حال توسعه و انجام موارد نهایی روی سیستم عامل Windows 10X برای دستگاه های دارای دو صفحه نمایش است.

ایسوس از جمله اولین تولید کنندگان لپ تاپ دارای دو صفحه نمایش به شمار می رود و سیستم عامل ویندوز 10 ایکس می تواند تجرفه کاربری با آنها را لذت بخش تر کند. با این حال زمان انتشار این سیستم عامل که امکانات جدیدی مخصوص لپ تاپ های دارای دو صفحه نمایش ارائه می دهد، به دلیل شیوع کرونا ویروس با تاخیر مواجه شده و به احتمال فراوان در ماه های پایانی سال 2020 شاهد عرضه رسمی آن با بهره گیری از طراحی جدید منوی استارت ویندوز 10 خواهیم بود.

مایکروسافت در نظر داشت تا رابط کاربری جدید ویندوز 10 را با عرضه سیستم عامل Windows 10X منتشر کند، اما تاخیر در عرضه سیستم عامل جدید سبب ایجاد تردید هایی شده است. به این ترتیب ممکن است Start Menu جدید برخلاف برنامه ریزی مایکروسافت، به صورت زمان برای هر دو سیستم عامل ویندوز 10 و ویندوز 10 ایکس عرضه شود. حتی این احتمال نیز وجود دارد که منوی استارت جدید، ابتدا برای بیلد آینده Windows 10 ارائه شود.

مایکروسافت روز گذشته، به روز رسانی جدید برای ارائه نسخه 2004 ویندوز 10 با بلید 19041.173 را منتشر کرده که به زودی در دسترس تمامی تجهیزات مجهز به windows 10 قرار خواهد گرفت. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده از بیلد جدید نشان می دهد که اثری از منوی استارت جدید در این بیلد وجود ندارد و کاربران همچنان باید در انتظار بمانند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد