چرا مایکروسافت دست از سر سیستم عامل Windows 7 بر نمی دارد؟

چرا مایکروسافت دست از سر Windows 7 بر نمی دارد؟

مایکروسافت در سال های اخیر بارها در خصوص عدم پیشتیبانی از سیستم عامل محبوب Windows 7 هشدار داده و زمان های مختلفی را برای پایان دادن به عمر آن اعلام کرده است. اما هر بار بنا به دلایلی پروژه توقف پشتیبانی از ویندوز 7 به تعویق افتاده است. اکنون مایکروسافت با صداقت کامل در خصوص دلیل اصلی عدم قطع پشتیبانی از سیستم عامل قدیمی این شرکت توضیح داده است.

به جرات می توان گفت که Window 7 یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین نسخه های سیستم عامل ویندوز به شمار می رود و هم اکنون نیز تعداد بسیار زیادی از کاربران در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. مایکروسافت اما علاقه چندانی به ادامه پشتیبانی از این سیستم عامل ندارد و ترجیح می دهد کاربران به دلایل مختلف به سیستم عامل ویندوز 10 کوچ کنند.

حتی مایکروسافت شرایط آسانی برای به روز رسانی رایگان ویندوز 7 به ویندوز 10 در نظر گرفته، اما آمارها نشان می دهند که 26.64 درصد از کامپیوتر ها و لپ تاپ های جهان همچنان از سیستم عامل ویندوز 7 بهره می برند. سیستم عاملی که در سال 2009 معرفی شد و در طول این سال ها، به روز رسانی ها مختلفی برای آن عرضه شد.

طبق اعلام مایکروسافت، فردا آخرین پچ امنیتی و به روز رسانی Windows 7 منتشر خواهد شد و پس از آن برنامه ای برای ارائه Update وجود نخواهد داشت. در حال حاضر ویندوز 10 با در اختیار داشتن 54.62 درصد از سهم بازار سیستم عامل ها در صدر قرار دارد و پس از آن نیز سیستم عامل قدیمی مایکروسافت، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

طبق اعلام مایکروسافت، با وجود تمهیدات این شرکت و هشدار های متعدد در خصوص امنیت Windows 7، اما کاربران دست از سر آن بر نمی دارند و مایکروسافت نیز علاقه ای به اجبار کاربران ندارد. ویندوز 10 که در سال 2015 منتشر و در دسترس کاربران قرار گرفت، به دلیل سرعت بالا و رابط کاربری جذاب، به سرعت با استقبال گسترده ای مواجه شد، اما آمارها از سهم قابل توجه Windows 7 می گویند.

مایکروسافت برنامه پشتیبانی گران قیمتی برای شرکت های تجاری ارائه می دهد که قیمت آن بین 25 تا 50 دلار به ازای هر دستگاه بوده و این رقم نیز هر سال به میزان دو برابر افزایش می یابد. ویندوز XP نیز سرنوشتی مشابه با Windows 7 داشته و مایکروسافت سال ها درگیر متقاعد کردن کاربران به نصب سیستم عامل جدیدتر بود. اکنون به نظر می رسد که این شرکت کار سختی برای افزایش سهم ویندوز 10 و کوچ کاربران به این سیستم عامل دارد.

به طور حتم مهم ترین دلیل ادامه پشتیبانی از Windows 7 در سال های اخیر، سهم قابل توجه آن در سیستم های کامپیوتری سراسر جهان بوده و مایکروسافت به هر نحوی از جمله ارائه بسته به روز رسانی رایگان برای نصب Windows 10، کاربران خود را به کوچ ترغیب کرده است. به طور حتم با کاهش سهم ویندوز 7 و تمایل کاربران به سیستم عامل جدید، مایکروسافت با خیال راحت از پشتیبانی ویندوز قدیمی دست خواهد کشید.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود