بازیمو: پوشش مراسم مایکروسافت و معرفی بازی های Xbox Series X

بالاخره کنفرانس ایکس باکس هم بعد از وعده های فراوان فیل اسپنسر امشب به نمایش درآمد. صحبت های زیادی از سوی فیل اسپنسر پیرامون قدرت بیشتر Xbox Series X در زمینه پردازش نسبت به کنسول رقیب یعنی Playstation 5 در این مدت شنیده می شد و مانور زیادی هم بر روی این بخش داده شده بود.

برای نمایش امشب انتظارها در سطح بالایی بود و آمادگی برای دیدن میزان قدرت ایکس باکس جدید در مخاطب وجود داشت هرچند مایکروسافت قبلا به این موضوع اشاره کرده بود که بازی های معرفی شده ضرفا برای ایکس باکس سری ایکس نیستند. بازی هایی با طیف وسیعی از گیم پلی و گرافیک در این کنفرانس به نمایش گذاشته شد که واضحا طیف وسیعی از مخاطبان خود را جذب خواهند کرد ولی نکته مهم این است که در زمینه نمایش قدرت Xbox Series X بسیار ضعیف ظاهر شد و رد پایی از نسل جدید را در این کنفرانس و بازی های به نمایش درآمده را مشاهده نکردیم.

مایکروسافت با بازی مورد انتظار خود یعنی Halo Infinite کنفرانس خود را آغاز کرد. بازی با یک سینماتیک جذاب آغاز شد و به گیم پلی پرداخته شد. ساختار گیم پلی بسیار آشنا به همراه مکانیک های جدید نوید یک بازی خوب را می دهند ولی در زمینه گرافیک سری Halo در هیچ دوره ای هیچ حرفی برای گفتن نداشتنه و در این شماره هم این مساله بشدت پر رنگ است و بازی حتی متعلق به دو نسل قبل به نظر می رسد. بازی Halo Infinite قرار است برای تعطیلات سال میلادی 2020  برای Xbox Series X و Pc عرضه شود.

بازی بعدی عنوان State of Decays 3 بود که با یک دموی سینماتیک کوتاه فضای بازی را به نمایش گذاشت. عنوان State of Decay از بازی های موفق ایکس باکس در زمینه گیم پلی به حساب می آید  و هواداران خاص خود را دارد.

نمایش بازی Forza Motorsport جدید در قالب یک تریلر سینمایی جذاب نوید یک بازی ریسینگ با کیفیت را می دهد. هنوز نمایشی از گیم پلی بازی از سوی توسعه دهنده منتشر نشده.

یکی از بهترین و ناب ترین نمایش های Xbox Games Showcase بازی زیبای Everwild بود. اولین چیزی که نظر شما جلب خواهد کرد استایل و سبک گرافیکی بازی است که به معنای کلمه خلاقانه و زیباست و در کنار آن رنگ بندی ها از بازی Everwild عنوانی شایسته خواهد ساخت. دنیای بازی بشدت سورِیال و فانتزی ست و ماجرای بازگشت زندگی طی یک فرآیند بومی مذهبی را روایت می کند.

خبر خوب دیگر در این کنفرانس بازگشت بازی Psychonauts بعد از 15 سال بود. دنیای فانتزی دوست داشتنی ودیالوگ های جذاب همه و همه در Psychonauts 2 باز گشته اند.

نمایش خوب دیگر Xbox Games Showcase امشب از سوی شرکت Bungie بود که حسابی برای هواداران حکم یک سورپرایز را داشت و بسته الحاقی جدید 2 Destiny با عنوان Beyond Light را معرفی کامل می کرد. در این بسته الحاقی سلاح جدیدی با عنوان Statis به کراکتر اضافه خواهد شد که به شما اجازه می دهد دشمنان را منجمد کنید و یا برای خود سکوی یخی برای استفاده بسازید.

یکی از مهیج ترین اتفاقات امشب بازگشت دوباره به چرنوبیل بود که مدت ها بود شرکت GSC Game World در حال توسعه آن بود. نمایش Stalker 2 واقعا برای هواداران هیجان انگیز خواهد بود چرا که بازی بسیار به ریشه های خود وفادار است و نوید یک بازی جذاب را خواهد داد. بازی استالکر در سبک ترسناک و بقا همیشه حال و هوایی متفاوت داشته و در زمینه فضا سازی و اتمسفر سنگین بسیار موفق بوده است. طبق گفته های سازندگان بازی از لحاظ بصری در سطح بالایی خواهد بود و از Unreal Engine استفاده می کند. پیشاپیش منتظر این بازی فوق العاده خواهیم بود.

بازی بعدی و یکی از برگ برنده های ایکس باکس سری ایکس برای هوادارانش بازی Fable بود که با یک نمایش کوتاه سینمایی خودنمایی کرد و همه را مشتاق برای نمایش های آینده نگه داشت.

عنوان جذاب  The Medium با نمایشی خوب پا به میدان گذاشت و دنیایی پر از وهم و واقعیت را با موسیقی های مسخ کننده Akira Yamaoka برای شما آماده کرده تا معنای وحشت را در تمام نفس های خود حس کنید. بازی دو دنیای متفاوت با واقعیت هایی ترسناک را روایت خوهد کرد. بازی The Medium پتانسیل بالایی دارد و می تواند جای خالی سایلنت هیل و یا آلن ویک را تا مدتی پر کند.

نمایش بازی شرکت Remedy با عنوان Crossfire X که بخش داستانی و گروه جدیدی که با عنوان Operation Ghost به بازی اضافه شده اند از اتفاقات جذاب برای هواداران این بازی بود.

در مجموع نمایش Xbox Games Showcase امشب به آن شکل که فیل اسپنسر بزرگنمایی می کرد از لحاظ قدرت نمایی در زمینه گرافیک برای رقیب آنچنان دل چسب و راضی کننده نبود و باز هم این سوال در ذهن یک گیمر حرفه ای مطرح می شود که آیا باز هم توسعه دهندگان بازی های انحصاری ایکس باکس کم کاری می کنند و یا اینکه مایکرو سافت تیم های بزرگی برای توسعه بازی های های خود پرورش نداده؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !