شیائومی دومین برند پرفروش جهان / رتبه سوم اپل و سقوط هواوی

بالاخره بعد از اینکه در چند سال اخیر، شیائومی توانست در عرصه گوشی های هوشمند عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد، بالاخره با توجه به جدیدترین آمار منتشر شده از میزان فروش اسمارتفون ها در چهار ماهه دوم سال 2021، شیائومی توانست بالاتر از اپل در رتبه دوم قرار بگیرد. از نکته های جالب توجه آمار فروش جدید منتشر شده عدم حضور برند چینی هواوی در میان پنج برند پرفروش بازار های جهانی بود.

همانطور که اشاره داشتیم، در چند سال اخیر اسمارتفون های شیائومی توانسته اند با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند، عملکرد بسیار خوب و چشم گیری را به نمایش بگذارند و بالاخره این برند چینی محبوب مزد زحمات خود را گرفت و توانست در چهار ماهه دوم سال 2021 فروش بهتری را به نسبت شرکت اپل داشته باشد.

این در حالی می باشد که پیش از این اپل در رتبه دوم و هواوی در رتبه سوم پرفروش ترین برند های گوشی های هوشمند حضور داشتند. حال اپل با یک پله سقوط در رتبه سوم قرار گرفته است و جالب تر اینکه در میان پنج برند پرفروش چهار ماهه دوم سال 2021، خبری از هواوی نیست و گویا تحریم های اعمال شده بر علیه این شرکت از سمت امریکا کار خود را کرده است.

با توجه به آمار جدید منتشر شده، شیائومی توانست به رشد فروش 300 درصدی در بازار امریکای لاتین، 150 درصدی در بازار افریقا و 50 درصدی در بازار اروپای غربی دست پیدا کند که تمام آمار های منتشر شده نشان از عملکرد فوق العاده این برند چینی محبوب می دهد.

با این تفاسیر در چهار ماهه دوم سال 2021، سامسونگ با سهم فروش 19 درصدی بازار در رتبه اول، شیائومی با سهم فروش 17 درصدی بازار در رتبه دوم، اپل با سهم فروش 14 درصدی بازار در رتبه سوم، اوپو و ویوو نیز با سهم فروش 10 درصدی به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم پرفروش ترین برند های گوشی های هوشمند در چهار ماهه دوم سال 2021 قرار گرفته اند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !