رونمایی رسمی هوآوی nova 4: دومین گوشی هوشمند با صفحه نمایش اینفینیتی O

هوآوی nova 4

انتظار ها دیگر به پایان رسید. سامسونگ در یک اقدام غافلگیر کننده بعد از اینکه هوآی تاریخ رسمی رونمایی nova 4 را اعلام کرد، تاریخی زودتر از این گوشی هوشمند را برای معرفی رسمی گلکسی A8s در نظر گرفت.

یک هفته پیش بود که سامسونگ به قول خود عمل کرد و گوشی هوشمند گلکسی A8s را در مراسمی بصورت رسمی رونمایی کرد و نام خود را به عنوان اولین شرکت بهره برده از صفحات نمایش اینفینیتی O به ثبت رسانید.

حال نیز نوبت به هوآوی رسیده است تا از گوشی هوشمند خود یعنی nova 4 رسما پرده برداری کند، که امروز این اتفاق رخ داد، و در مراسمی رسمی این شرکت چینی جدیترین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد.

دوربین

نقطه قوتnova 4  به گفته این شرکت چینی و پر مدعای این روز های عرصه گوشی های هوشمند، بسیار بیشتر از سامسونگ گلکسی A8s می باشد، و شاید با نگاهی دقیق تر می بینیم که این ادعا فقط در حد ادعا نبوده است و nova 4 از قابلیت های بسیار جالبی بهره برده است.

هوآوی nova 4

این گوشی هوشمند از دوربین سه گانه ای بهره می برد. سنسور اصلی قدرتمند 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، سنسور عریض 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و سنسور عمقی 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 برای دوربین های سه گانه nova 4 در نظر گرفته شده است.

بعد از اینکه شیائومی خبر رونمایی از گوشی هوشمند خود مجز به سنسور 48 مگاپیکسلی را داد حال این هوآوی است که از چنین سنسوری برای nova 4  استفاده کرده است.

یک نکته جالب دیگر این است که، این گوشی هوشمند یک مدل استاندارد هم نیز خواهد داشت. این مدل nova 4 به جای سنسور 48 مگاپیکسلی از سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می برد، دو سنسور دیگر دوربین اصلی تفاوتی با مدل 48 مگاپیکسلی نخواهند داشت.

سنسور 25 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است، که همانطور که می دانید خبری از ناچ و یا بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی دیگر نمی باشد و تنها حفره ای در صفحه نمایش برای این منظور در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش

هوآوی nova 4 از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 2310×1080 پیکسلی IPS LCD(با توجه به اینکه شرکتی جز سامسونگ حق استفاده از صفحات نمایشی اولد اینفینیتی O را ندارد) بهره می برد  که از نظر ابعاد تفاوتی با رقیب خود سامسونگ گلکسی A8s ندارد. تنها به گفته این شرکت چینی حفره در نظر گرفته شده برای قرار گرفتن دوربین سلفی nova 4 از قطر کمتری به نسبت حفره صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A8s برخوردار می باشد. به دلیل بهره بردن از صفحه نمایش IPS LCD، هوآوی مجبور شده است از سنسور اسکنر اثر انگشت در قسمت پشت گوشی بهره ببرد.

هوآوی nova 4

مشخصات داخلی و دیگر قابلیت ها

این گوشی هوشمند جدید هوآوی قرار است به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 9.0 پای مجهز شود، و از رابط کاربری نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی هوآوی EMIU 9.0.1. بهره می برد.

باتری 3750 میلی آمپری (با قابلیت شارژ سریع 18 وات)، رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و پردازنده Kirin 970 از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند می باشد.

هوآوی nova 4

قیمت

هوآوی nova 4 با دوربین 48 مگاپیکسلی ابتدا با قیمت تقریبی 435 یورو، در چین عرضه خواهد شد. برای مدل استاندارد با دوربین 20 مگاپیکسلی نیر قیمت حدودی 400 یورویی در نظر گرفته شده است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

4 نظرات

فروش ۶۵ میلیون دستگاه سری nova هوآوی: عملکرد فوق العاده گوشی های هوشمند میان رده آذر 28, 1397 - 8:01 ب.ظ
[…] هوشمند داشتند. هوآوی که چند روز پیش از گوشی هوشمند خود nova 4 رونمایی کرد تنها به همین سوپرایز بسنده نکرد و اعلام کرد، توانسته […]
محصولات جدید هوآوی معرفی شدند : پرینتر، ترازوی هوشمند، دوربین هوشمند و گیمبال آذر 29, 1397 - 6:01 ب.ظ
[…] در حاشیه رونمایی گوشی هوشمند نوا ۴، از عرضه چند محصول دیگر خود با قیمت های مقرون به صرفه […]
گوشی هوشمند میان رده سامسونگ گلکسی A10 جانشینی درخور شایسته برای گلکسی A9 2018 دی 1, 1397 - 4:08 ب.ظ
[…] نیز بعد از سامسونگ از nova 4 پرده برداری کرد، در همین مراسم رونمایی بود که هوآوی […]
هوآوی Y7 Pro 2019 بصورت رسمی معرفی شد – هوآوی Y7 Pro 2019 – بنچیمو دی 10, 1397 - 2:01 ب.ظ
[…] و گویا بعد از صفحات نمایش اینفینیتی O که هوآوی برای nova 4 و honor v20 استفاده کرد، این صفحات نمایش با ناچ واتر دراپ […]
دیدگاه بگذارید