آماده کنسول های میان نسلی PlayStation 5 Pro و XBOX Series S/X جدید باشید

کنسول های نسل 9 سونی و مایکروسافت یعنی PlayStation 5 و XBOX Series S/X توانستند فروش بالا و قابلیت های به روزی را تجربه کنند. سونی با انحصاری های جذاب، فروش خوب را تجربه کرد و مایکروسافت با سخت افزار و ساختار بهتر، دوستاران خود را خوشحال کرد. اما مانند همیشه پس از معرفی کنسول های جدید باید در انتظار کنسول های میان نسلی باشیم. این بار نوبت اطلاعات جدید از کنسول های میان نسلی پلی استیشن 5 پرو و ایکس باکس سری ایکس/اس جدید است تا شما را هیجان زده کند.

در ابتدا قرار بود نسخه به روزشده کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس در سال 2024 معرفی شوند، اما رویداد شرکت TCL و انتظارات این شرکت از کنسول های میان نسلی سونی و مایکروسافت، هیجان انتظار برای این کنسول ها را بیشتر کرد. بر اساس گفته TCL، سونی و مایکروسافت در سال آینده یعنی 2023 می توانند کنسول های نسل 9.5 یا میان نسلی خود را معرفی کنند.

شاید یکی از جذابیت های عنوان شده از مشخصات PlayStation 5 Pro و XBOX Series S/X جدید این باشد که هر دو کنسول به پردازنده گرافیکی RDNA 3 مجهز هستند. پردازنده گرافیکی مورد نظر TCL برای این کنسول ها AMD Radeon RX 7700XT است که احتمالا از تراشه Navi 32 استفاده خواهد کرد.

کنسول های فعلی PlayStation 5 و XBOX Series X به تراشه گرافیکی RX 6700XT با معماری RDNA 2 مجهز هستند که توانایی رندر تصویر در رزولوشن 1440 پیکسل 60 هرتز و 120 هرتز و خروجی تصویر 4K با نرخ 60 هرتز و 120 هرتز را دارند. اما با به روزرسانی های انجام شده، کنسول های میان نسلی جدید با پردازنده گرافیکی RX 7700XT قادر به رندر تصاویر در رزولوشن 4K با نرخ 60 تا 120 هرتز و خروجی تصویر در نهایت رزولوشن 8K با نرخ 60 هرتز را خواهند داشت.

قابلیت رندر در 4K و خروجی در 8K ممکن است به تکنیک‌های به‌روزشده ارتقای مقیاس زمانی مانند FidelityFX Super Resolution 2.0 بستگی داشته باشد که توسط معماری AMD RDNA پشتیبانی می‌شود. با اینکه عرضه میان نسلی های PS4 و Xbox One چهار سال به طول انجامید اما انتظار می رود، کنسول های بازی نسل 9.5 یعنی PlayStation 5 Pro و XBOX Series S/X جدید سریعتر از آنچه قبلاً تصور می شد، وارد بازار شوند.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024