آموزش متصل کردن کنترلر های ایکس باکس به PC

یکی از قابلیت های کاربردی کنترلر های ایکس باکس وصل شدن به PC است. این ویژگی برای دسته های XBOX 360، XBOX ONE و Xbox Series X | S است، که فقط با ویندوز 10 سازگار هستند. همچنین راه های زیادی برای متصل کردن این کنترلر ها به کامپیوتر وجود دارد اما یکی از ساده ترین روش ها اتصال سیمی است اگرچه اتصال بی سیم هم سخت نیست. ما در این مطلب آموزشی نحوه متصل کردن کنترلر های ایکس باکس به PC را قرار دادیم.

نحوه متصل کردن کنترلر ایکس باکس از طریق سیم

متصل کردن هر یک از دسته ها در این روش متفاوت است و همچنین شما باید مواردی از آن را خریداری کنید. برای وصل کردن دسته XBOX 360 به کامپیوتر ابتدا باید یک نسخه سیمی از دسته XBOX 360 را تهیه کنید، اما اگر از کنترلر های XBOX ONE استفاده می کنید، به کابل micro-USB نیاز دارید و اگر از کنترلر Xbox Series X|S استفاده می کنید، به USB-C.

1. کابل مورد نظر را به کنترلر و کامپیوتر خود وصل کنید تا ویندوز 10 به طور خودکار نصب درایور لازم را آغاز کند.

2. هنگامی که دکمه ایکس باکس کنترلر شما روشن می شود یعنی اتصال برقرار است. همچنین به یاد داشته باشید که در اتصال سیمی نگران شارژ دسته خود نباشید زیرا کنترلر شما قابلیت شارژ شدن از طریق کامپیوتر را دارد.

نحوه متصل کردن کنترلر ایکس باکس از طریق اداپتور

این روش گزینه سخت تری نسبت به اتصال سیمی نیست اما چند مراحل دیگر را شامل می شود. برای اتصال کنترلر XBOX از طریق اداپتور، شما به اداپتور بی سیم Microsoft Xbox برای ویندوز 10 نیاز دارید. اما متاسفانه کنترلر های XBOX 360 با این فرایند کار نمی کنند.

1. باتری را در دسته خود قرار داده و آن را روشن کنید تا دکمه XBOX شروع به چشمک زدن کند این نشان دهنده این است که دسته شما روشن شده اما همگام سازی نشده. دکمه SYNC را در بالای دسته فشار بدهید.

2. اکنون که کنترلر در حالت چشمک زدن است دکمه identical sync بر روی اداپتور را نگه دارید اگر دکمه XBOX چشمک را متوقف کرد و ثابت ماند یعنی کنترلر با موفقیت به کامپیوتر متصل شده است.

3. اگر دسته دوباره به حالت چشمک زدن قبل بازگشت دوباره این روش ها را امتحان کنید تا متصل شود. اما اگر کنترلر با موفقیت همگام سازی نشد ممکن است مشکلی در اداپتور یا کنترلر وجود داشته باشد.

4. به یاد داشته باشید از آنجا که کنترلر خود را به صورت بی سیم متصل می کنید، برای کار کردن به یک منبع شارژ باتری AA یا یک بسته باتری قابل شارژ نیاز دارید.

نحوه متصل کردن کنترلر ایکس باکس از طریق بلوتوث

در این روش شما نیازی به کابل یا اداپتور ندارید و این روش برای XBOX 360 یا کنترلر های اصلی XBOX ONE کار نمی کند. بنابراین شما باید یا از طریق دسته Xbox Series X | S متصل شوید یا نسخه جدیدی از دسته های XBOX ONE را تهیه کنید. ساده ترین راه برای اینکه بدانید کنترلر ایکس باکسی که دارید از بلوتوث پشتیبانی می کند یا خیر، خواندن ویژگی های ذکر شده در کنار جعبه ای است که در آن قرار دارد.

1. ابتدا وارد تنظیمات کامپیوتر شوید و بلوتوث آن را روشن کنید.

2. در مرحله بعد کنترلر خود را روشن کنید.

3. دکمه XBOX را نگه دارید تا شروع به چشمک زدن کند و به دنبال دستگاهی برای متصل شدن باشد.

4. اکنون به بخش تنظیمات بلوتوث کامپیوتر خود بروید و روی گزینه add Bluetooth کلیک کنید اگر نام کنترلر شما نمایش داده شد یعنی مسیر را درست رفته اید اما اگر نشد این روند را دوباره امتحان کنید.

5. پس از انجام مراحل قبل، بر روی نام کنترلر در بخش مورد نظر ویندوز کلیک کرده. اکنون کنترلر شما به کامپیوتر متصل شده است. اما به یاد داشته باشید که همه اینها تنها در صورتی امکان پذیر هستند که کامپیوتر شما ویندوز 10 باشد.


نحوه متصل کردن کنترلر پلی استیشن 5 و 4 به PC


پست های مرتبط

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند