آموزش: چگونه از گوگل مپس برای پیدا کردنمان توسط دیگران استفاده کنیم؟

به واسطه بزرگ شدن شهرها و افزایش تعداد آنها، حالا در بسیاری از مکان ها برای پیدا کردن یک آدرس یا هر مکان دیگر، به استفاده از اپلیکیشن های مکان یاب نیازمند میشویم. خوشبختانه اپلیکیشن های قدرتمندی همچون گوگل مپس در این حوزه وجود دارند که کاربردهای زیادی را ارائه میدهند. شما با گوگل مپس میتوانید راه خود را پیدا کنید یا حتی میتوانید ماشین خود را بیابید. اما کاربر مهم و مفید دیگر این برنامه این است که میتواند به دیگران برای پیدا کردن شما کمک کند.

اپلیکیشن مپس در میان ویژگی های پرشمار خود، قابلیت اشتراگ گذاری مکان لحظه ای شما به شکلی آسان را نیز دارد تا دیگران را از مکان دقیق فعلی خود که در آنجا قرار دارید مطلع کند. حتی اگر در حال حرکت باشید نیز مپس قادر به انجام چنین کاری است. از این قابلیت میتوان استفاده های دیگری نیز داشت. مثلا اگر در حین سفر هستید و میخواهیم به یکی از اعضای خود، مکانی که در آن هستید را نشان بدهید یا اطلاع بدهید که به مقصد خود رسیده اید، از این روش میتوانید استفاده کنید. حال بیائید به نحوه چگونگی انجام این کار بپردازیم که اتفاقا بسیار ساده و سریع است.

·        اشتراک گذاری مگان لحظه ای شما با دیگران

–         اپلیکیشن مپس را بر روی دستگاه اندروید یا Ios خود اجرا کنید.

–         در این مرحله باید GPS دستگاه شما فعال باشد. بعد از اطمینان از روشن بودن این ویژگی، بر روی نقطه آبی رنگ روی نقشه لمس کنید تا محل فعلی شما را نمایش دهد. حال باید گزینه Share Location ر از منویی که نمایان میشود انتخاب کنید. اگر تاکنون این کار را نکرده باشید، ممکن است برنامه درخواست دسترسی به مخاطبین را داشته باشد. مجوز را صادر کنید.

–         اگر میخواهید مکان فعلی را برای یک مدت زمان مشخص به اشتراک بگذارید، از گزینه 1 ساعت استفاده کنید که سپس میتوانید مدت زمان را به میل خود کاهش یا افزایش دهید.

–         اگر میخواهید مکان لحظه ای شما تا خاموش کردن دستی GPS ادامه داشته باشد، گزینه Until you turn this off را انتخاب کنید.

–         در نسخه اندروید، در لیستی که از مخاطبین شما ظاهر میشود، شخص مورد نظر را که قصد اشتراک گذاری موقعیت خود با آن را دارید انتخاب کنید یا میتوانید از طریق برنامه هایی مانند جیمیل یا پیام ها، لینک موقعیت خود را برای او ارسال کنید. همچنین میتوانید لینک را کپی و سپس در هر مکان دیگر پیست کنید.

–         در نسخه آیفون مپس، بر روی Select People کلیک و سپس شخص مورد نظر را از میان مخاطبین انتخاب کنید. در این مرحله میتوانید از طریق برنامه پیام ها یا هر برنامه دیگر، لینک موقعیت خود را به دیگران ارسال کنید. گوشی شما در اینجا ممکن است دسترسی به مکان شما را درخواست کند، با آن موافقت کنید.

–         با اشتراک گذاری موقعیت خود با دیگران، شخص مورد نظر اعلانیه ای در گوشی خود دریافت خواهد کرد. سپس در داخل برنامه با لمس بر روی آیکون مخاطب میتوانید اشتراک گذاری را متوقف کنید، یا مجددا موقعیت را اشتراک گذاری کنید و حتی از آنها بخواهید که موقعیت خود را با شما به اشتراک بگذارند.

برای توقف دستی اشتراک گذاری لحظه ای مکان خود راهنمای زیر را دنبال کنید:

–         برنامه مپس را باز کنید و گزینه Share your location را از پائین صفحه پیدا کنید.

–         بر روی x که کنار نوار پیشرفتی که نشان میدهد چه مدت زمان مکان خود را به اشتراک گذاشته اید لمس کنید.

·        اشتراک گذاری پیشرفت در سفر

اگر میخواهید زمانی که در سفر هستید، اشخاصی مانند خانواده یا دوستان شما از موقعیت یا زمان رسیدن شما به مقصد آگاه شوند راه های زیر را دنبال کنید:

–         مپس را باز کنید و مکان یابی به مقصد خود را آغاز کنید.

–         نوار پائین نمایشگر را به سمت بالا بکشید سپس گزینه Share trip Progress را انتخاب کنید.

–         اسم شخص مورد نظر و برنامه ای که میخواهید از طریق آن پیشرفت سفر شما اطلاع داده شود انتخاب کنید.

اگر میخواهید اشتراک پیشرفت سفر را پیش از اتمام سفر متوقف کنید:

–         مجددا نوار پائین نمایشگر را به سمت بالا بکشید.

–         از منوی نمایان شده، گزینه Stop Sharing را انتخاب کنید.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

تصویری از کیس شارژ حلقه گلکسی منتشر شد

احتمال دارد شرکت OpenAI به سمت استراتژی سودآوری تغییر جهت بدهد

دلایلی که نباید فعلاً به نسخه بتای iOS 18 به‌روزرسانی کرد