آپدیت iOS 18 ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را ارائه می‌کند

اپل به تازگی کاوش در هوش مصنوعی را آغاز کرده است. علیرغم ورود دیرهنگام این شرکت به دنیای هوش مصنوعی، گزارش شده است که iOS 18 با توجه به تعداد ویژگی‌هایی که به ارمغان می‌آورد، بزرگترین به‌روزرسانی این شرکت برای آیفون خواهد بود. طبق یک گزارش جدید، اپل در حال آموزش Siri و Spotlight Search با مدل‌های زبانی بزرگ خود است که بخشی از معرفی بزرگ iOS 18 این شرکت در رویداد WWDC خواهد بود.

اخیراً گزارش شده که این شرکت در تلاش است تا هوش مصنوعی را در Xcode خود برای توسعه‌دهندگان ادغام کند و به پلتفرم اجازه دهد تا کد برنامه‌ها را پیش‌بینی و آزمایش کند. علاوه بر این، این گزارش نشان داد که Spotlight Search اپل می‌تواند وظایف لوکال را با یکپارچه‌سازی برنامه شخص ثالث انجام دهد. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اپل در حال آموزش Siri با مدل‌های زبانی بزرگ خود برای بهبود ادغام آن با برنامه‌ها است.

Siri بین برنامه‌های دستیار، در انتهای صف قرار داشته است. برنامه‌های Google Assistant و Alexa آمازون در اندروید و دستگاه‌های مختلف مبتنی بر Home پیشتاز هستند و به کاربران اجازه می‌دهند کارهای بسیار بیشتری نسبت به Siri انجام دهند. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، با ادغام آتی هوش مصنوعی اپل، Siri می‌تواند مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را ارائه دهد.

قبلاً شنیده بودیم که این شرکت در حال توسعه ابزارهای مناسب برای بخش‌های مختلف سیستم عامل است. به عنوان مثال، گزارش شده که iOS 18 از هوش مصنوعی برای ایجاد خودکار لیست‌های پخش در Apple Music استفاده می‌کند. این مجموعه همچنین از هوش مصنوعی برای برنامه‌هایی مانند Keynote و Pages استفاده می‌کند. شرکت همین رویکرد را برای برنامه های Health، Messages، Shortcuts و دیگر برنامه‌های خود دنبال خواهد کرد.

رویه اپل در زمینه هوش مصنوعی به تدریج به سمت پیشرفت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف پیش می‌رود. این شرکت ابزارهای هوش مصنوعی را برای ویرایش، دستکاری و متحرک کردن تصاویر ثابت توسعه داده است که می‌تواند بخشی از برنامه Photos این شرکت باشد. اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه این تغییرات عمده در iOS 18 است که در اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود. آیفون 16 می‌تواند یکی از اولین پذیرندگان فناوری هوش مصنوعی اپل باشد زیرا از تراشه A18 و موتور عصبی ارتقا یافته قدرت می‌گیرد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد