آیا امکان فعال سازی برای گوشی های جا مانده از طرح رجیستری وجود دارد؟

زمانی که طرح رجیستری شروع شد، مهلتی به همه کاربران داده شد تا گوشی های خود را در شبکه ثبت و راه اندازی کنند. اما هستند افرادی که این موضوع را جدی نگرفتند و اکنون با توجه به روند صعودی قیمت های گوشی موبایل تصمیم به استفاده از گوشی های قدیمی خود دارند که به دلیل عدم رجیستری به مشکل بر می خورند. وزیر ارتباطات ضمن تایید این مشکلات از تدابیری خبر داده که قصد دارد این مشکلات را حل کند و به همین دلیل بررسی امکان فعال ‌سازی گوشی‌های خاموش و جا مانده در طرح شناسه ‌دار کردن گوشی‌ های موبایل خبر داد.

به گزارش بنچیمو به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات همچنین درباره مشکل ایجاد ‌شده برای برخی از کاربران هنگام استفاده از گوشی‌های قدیمی اظهار کرد: پس از اجرای رجیستری، یک دوره ۳ ماهه برای اینکه افراد گوشی قدیمی خود را روشن و ثبت کنند قرار دادیم، اما برخی این کار را نکردند و با بحران‌های ارزی ایجاد شده قیمت گوشی هم بالا رفت، امروز بازار گوشی وضعیت چندان مناسبی ندارد و اکنون آن افراد می‌خواهند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند که دچار مشکل شدند.

وی  ادامه داد: اکنون مسئولان ارتباطی و اپراتورها در حال انجام پردازش هستند و مواردی را بررسی می‌کنند که براساس آن افراد ادعا می‌ کنند گوشی ‌هایشان قدیمی بوده است و آن‌ها طبق آنالیز باید دریابند که این گوشی‌ها فعال بوده یا خیر.

آذری جهرمی با اشاره به نحوه انجام رجیستری گوشی توضیح داد: واقعیت این است که سیستم ثبت تلفن‌ همراه، از اتصال شماره تلفن و IMEI گوشی اتفاق می‌افتد و از آنجاکه برخی علاقه‌مند به قاچاق هستند، از IMEIهای قبلی برای گوشی‌های جدید استفاده می‌کنند و می‌گویند این گوشی فعال بوده است و جعل این IMEI باعث ایجاد مشکل در سیستم می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: ما می‌دانیم این مشکل برای مردم وجود دارد اما هنوز راه ‌حل مناسبی برای حل این مشکل پیدا نشده است و در کارگروه فنی رجیستری به دنبال پیدا کردن  راهی مناسب در این مورد هستیم.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !