آیا انویدیا RTX 3090 Ti را فراموش کرده یا مشکل دیگری در میان است؟

در طول نمایشگاه جذاب CES 2022 بود که انویدیا کارت گرافیک های RTX 3050 و RTX 3090 Ti را معرفی کرد. در طول این رویداد جف فیشر قول داد که به زودی جزئیات بیشتری از کارت گرافیک پرچمدار RTX 3090 Ti را ارائه کند اما ژانویه تمام شد و خبری از جزئیات هیولای گیمینگ انویدیا نشد.

هم اکنون در ماه فوریه هستیم و ژانویه را هم پشت سر گذاشتیم اما قول انویدیا برای اعلام قیمت و تاریخ عرضه کارت گرافیک RTX 3090 Ti در تاریخ 27 ژانویه عملی نشد. آیا انویدیا این تاریخ را فراموش کرده یا مشکل دیگری برای عرضه این کارت گرفیک پیش آمده است؟

تقریبا در اواسط ژانویه بود که انویدیا از شرکای تجاری خود درخواست کرد تا تولید مدل های سفارشی RTX 3090 Ti را متوقف کنند. حتی خبرها حاکی از آن بود که یکی از شرکای انویدیا بار خارج شده از شرکت را دوباره بازگردانده تا مشکل پیش رو حل شود. آنطور که رسانه های آگاه خبر داده اند، مشکلات RTX 3090 Ti مربوط به سخت افزار و بایوس این کارت گرافیک است. البته این احتمال را هم می دهیم که در شخصی سازی های PCB کارت و تغییرات صورت گرفته مانند کانکتور جدید هم باید مشکلی وجود داشته باشد.

اما مهمترین مسئله ای که فکر نگارنده را به خود مشغول کرده، ترس انویدیا از کارت گرافیک های رفرش شده AMD از سری RX 6X50 است. این را باید بدانید که تنها دلیل به وجود آمدن RTX 3090 Ti عملکرد بهتر RX 6900 XT نسبت به RTX 3090 بود. حال که AMD در حال کار بروی کارت گرافیک RX 6950 XT است، می تواند زنگ خطر بزرگی برای RTX 3090 Ti باشد که می توانست به عنوان برترین کارت عرض اندام کند.


کارت گرافیگ RTX 3090 Ti به عنوان سریع ترین کارت گیمینگ جهان معرفی شد


حتی اگر سری به وب سایت شرکای انویدیا مانند ام اس آی، ایسوس، گیگابایت، زوتک، گلکس، اینوتریدی، پلیت و غیره بزنید، خبری از صفحه RTX 3090 Ti نیست این در حالی است که چند روز گذشته صفحه مربوطه در وب سایت شرکت های مختلف باز بود و مشخصات کامل هم درج شده بود.

با این وجود هنوز نه خبری از زمان عرضه RTX 3090 Ti است و نه قیمت این پرچمدار. این نکته را هم باید اضافه کنیم که تاریخ NDA کارت RTX 3090 Ti در 31 ژانویه تمام می شد اما نه بررسی از این کارت وجود دارد و نه تصویر نزدیکی از این آن.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد