آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با دوربین جدید، داینامیک ایسلند و USB-C معرفی شدند

بالاخره پس از ماه ها انتظار گوشی های هوشمند خانواده آیفون 15 معرفی شدند. نمونه های پایه این خانواده همچون سالهای گذشته شامل مدل پایه و پلاس است. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با بهینه سازی های گسترده نسبت به نسل قبل، به زودی در دسترس خریداران قرار می گیرند. این دو مدل تازه از راه رسیده تقریباً تمام ویژگی های شایعه شده قبلی و برخی ویژگی های اضافی را ارائه می کنند.

اپل با معرفی خانواده آیفون 15 مشخص کرد که قابلیت Dynamic Island هنوز هم یک قابلیت مهم و جذاب برای آیفون ها است. با وجود بهینه سازی های گسترده همچون داینامیک ایسلند، دوربین جدید و ساختار بدنه، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به مدل های پرو نزدیک تر شدند. آیفون 15 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است در حالی که آیفون 15 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است. در ساختار پشت، مدل‌های آیفون 15 اکنون با روکش شیشه‌ای مات مشابه مدل‌های آیفون 14 پرو با چیدمان دوربین متضاد عرضه می‌شوند. روکش مات همچنین آیفون 15 را از نظر ظاهری یک گام به مدل‌های «Pro» نزدیک‌تر می‌کند.

 

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای صفحه‌نمایش‌هایی با حداکثر روشنایی 2000 نیت هستند که دو برابر نسل قبل روشنایی را تحویل می دهد. همچنین بجز روکش مات، لبه‌های منحنی روی قاب آلومینیومی، عمر باتری نزدیک به یک روز کامل، پنج رنگ و پردازنده A16 Bionic از مهمترین ویژگی های مدل های پایه است. تراشه A16 Bionic این دو مدل همان تراشه مدل های پرو نسل قبل یا آیفون 14 پرو و پرو مکس است. این تراشه همچنان عملکرد عالی دارد اما برای تفاوت با نسخه های پرو آیفون 15 که به A17 Bionic مجهز هستند، در نظر گرفته شده است. تراشه 16 Bionic در آیفون 15 دارای یک پردازنده 6 هسته ای و یک واحد گرافیکی 5 هسته ای برای افزایش عملکرد و در عین حال مصرف انرژی کمتر است.

آیفون 15 اکنون دارای یک دوربین 48 مگاپیکسلی است که به حالت زوم اپتیکال تا دو برابر مجهز شده. این سنسور 48 مگاپیکسل هم نقش دوربین واید و هم نقش دوربین زوم را بازی می کند اما در واقع ما با تله فوتو یا پیرسکوپ مواجه نیستیم تا فاصله مدل های پایه با پرو حفظ شود. سنسور 12 مگاپیکسل اولتراواید گزینه دیگری است که در این گوشی های استفاده شده. زاویه دید 120 درجه ای یا زوم 0.5x محیط بیشتری را برای ثبت در اختیار شما قرار می دهد. مدل های آیفون 15 همچنین دارای ارتقاء پرتره جدید با جلوه بوکه مصنوعی هستند. این به عملکرد بهتر در نور کم کمک می کند. علاوه بر این، حالت پرتره به طور خودکار در حالت دوربین اصلی فعال می شود.

این سیستم دوربین به شما امکان ثبت پرتره‌های نسل بعدی با جزئیات واضح‌تر، رنگ‌های زنده‌تر و عملکرد بهبودیافته در نور کم را می دهد. در این نسل دیگر لازم نیست به حالت پرتره بروید. اگر فرد، سگ یا گربه ای در قاب وجود داشته باشد، یا وقتی برای فوکوس ضربه می زنید، آیفون به طور خودکار اطلاعات عمق را می گیرد، بنابراین در صورت تمایل می توانید بعداً هر تصویری را به یک پرتره تبدیل کنید.

قابلیت ارتباط ماهواره ای یکی دیگر از ویژگی های امنیتی این نسل است. در واقع SOS اضطراری از طریق ارتباط ماهواره ای می توان به بهبود خدمات کمک کند. ویژگی کمک جاده ای از طریق ارتباط ماهواره اکنون در ایالات متحده فعال است اما این ویژگی تنها دو سال پس از خرید گوشی رایگان می باشد و پس از آن باید هزینه این ارتباط پرداخت شود.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات امسال اضافه شدن پورت USB-C است که امکان انتقال داده‌ها و سرعت شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند. از نظر عمر باتری، سلول باتری بزرگتر همراه با تراشه جدید A16 Bionic به مدل های آیفون 15 اجازه می دهد تا دوام بیشتری داشته باشند. قیمت پایه آیفون 15 از 799 دلار و آیفون 15 پلاس از 899 دلار برای مدل 128 گیگابایت آغاز می شود. خریداران در سراسر جهان می توانند گوشی‌ها را در رنگ‌های صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی خریداری کنند.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !